بازدید 12360
دور جدید انتخابات مقدماتی آمریکا؛

پیروزی کلینتون و ترامپ و کناره گیری جب بوش از رقابت‌های انتخاباتی

رقابت های درون حزبی و مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا، که دوره ای در ایالات مختلف در حال برگزاری است، روز شنبه 20 فوریه شاهد برگزاری سومین انتخابات ایالتی بود که در آن، هیلاری کیلینتون از حزب دموکرات در ایالت نوادا و دونالد ترامپ از حزب جمهوری در ایالت کارولینای جنوبی موفق به کسب حداکثر آرا شدند.
کد خبر: ۵۶۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 21 February 2016

پیروزی کلینتون و ترامپ و کناره گیری جب بوش از رقابت‌های انتخاباتیرقابت های درون حزبی و مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا، که دوره ای در ایالات مختلف در حال برگزاری است، روز شنبه 20 فوریه شاهد برگزاری سومین انتخابات ایالتی بود که در آن، هیلاری کیلینتون از حزب دموکرات در ایالت نوادا و دونالد ترامپ از حزب جمهوری در ایالت کارولینای جنوبی موفق به کسب حداکثر آرا شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری «یو اس ای تودی» در رقابت های درون حزبی و مقدماتی ایالات متحده آمریکا، که دوره ای در ایالت های مختلف در حال برگزاری است، روز شنبه 20 فوریه و در سومین انتخابات ایالتی هیلاری کیلینتون از حزب دموکرات در ایالت نوادا و دونالد ترامپ از حزب جمهوری در ایالت کارولینای جنوبی، موفق به کسب حداکثر آرا شدند.

در انتخابات مقدماتی ایالت نوادا که در آن نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا با یکدیگر رقابت کردند؛ نهایتاً هیلاری کلینتون توانست 52.71 درصد آراء را کسب کند و از آن سو نیز برنی سندرز توانست 47.22 درصد آرای مردم ایالت نوادای آمریکا را از آن خود کند.

در همین رابطه، خبرگزاری «رویترز» نوشت: پیروزی کلینتون در ایالت نوادا او را به مرحله بعدی انتخابات بیشتر امیدوار می کند به خصوص اینکه در نظرسنجی های ایالت کارولینای جنوبی او آرای زیادی دارد و تعداد زیادی از سیاه پوستان ایالت کارولینای جنوبی نیز از او حمایت می کنند.

کلینتون پس از برگزاری انتخابات در جمع هواداران خود گفت: برخی از افراد به ما شک دارند و ما را باور ندارند؛ اما ما به خودمان باور داریم و در این رقابت ها هیچ شکی به خود راه نمی دهیم.

از آن سو برنی سندرز نیز با امیدواری دادن به هواداران خود در مورد ادامه رقابت ها با اشاره به سه شنبه بزرگ که روز یکم مارس خواهد بود و رقابت ها در آن روز در چند ایالت برگزار می شود، تلاش کرد هواداران خود را به نتایج ماه های آینده امیدوار نگه دارد.

پیروزی کلینتون و ترامپ و کناره گیری جب بوش از رقابت‌های انتخاباتی

در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی نیز که در آن نامزدهای جمهوری خواه انتخابات با یکدیگر رقابت کردند، نهایتاً دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی انتخابات توانست 35درصد آرا را به دست آورد و رقبایی چون تد کروز و مارکو روبیو که هر یک حدود 22درصد آرا را به دست آوردند، پشت سر بگذارد.

دونالد ترامپ پس از پیروزی در جمع هواداران خود فریاد می زد، بیایید این چیزهای فعلی را کنار بگذاریم و آمریکای بزرگ را دوباره بسازیم. او همچنین با خوشحالی گفت، من باعث شکل گیری یک جنبش باور نکردنی با وجود مردمی باور نکردنی شده ام.

ترامپ که از پیروزی به دست آمده بسیار خوشحال بود، گفت: این نوابغ نمی دانند که مردم آنها را کنار خواهند زد و من در ادامه آرای بیشتری را کسب خواهم کرد.

دونالد ترامپ در حالی پیروز انتخابات کارولینا شد که پیش از این با طرح مواضعی انتقادی علیه جرج دبلیو بوش (رئیس جمهور اسبق) در مورد جنگ عراق و همچنین پاپ در مورد جناحی رفتار کردن او با انتقادات شدیدی روبه رو شده بود.

از سوی دیگر، نامزدهای جمهوری خواه مانند جان کاسیچ و بن کارسون همچنان بر ادامه حضور در رقابت انتخاباتی امیدوار هستند و علی رغم نتایج ضعیف تاکنون برنامه ای برای کنار کشیدن ندارند.

پیروزی کلینتون و ترامپ و کناره گیری جب بوش از رقابت‌های انتخاباتی

پایگاه خبری «یوس ای تو دی» نوشت: اکنون دیگر تد کروز و مارکوربیو به عنوان جدی ترین رقبای دونالدترامپ باید این رقیب جنجالی و بی پروای خود را جدی تر بگیرند و آنها می ترسند که مبادا ترامپ پیروز نهایی انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان شود.

در همین راستا، مارکو روبیو در میان هوادارانش با خوشحالی گفت: از امشب دیگر این رقابت، رقابتی سه نفره خواهد بود.

تد کروز دیگر نامزد جمهوری خواهان نیز گفت: من تنها محافطه کاری هستم که در ادامه می توانم دونالد ترامپ را شکست بدهم.

پایگاه خبری «یو اس ای تودی» در خبری جداگانه به وضعیت جب بوش، نامزد جمهوری خواه انتخابات و برادر رئیس جمهور اسبق آمریکا پرداخت. روز قبل این خبرگزاری پیش بینی کرده بود که انتخابات کارولینانی جنوبی برای جب بوش، حکم مرگ و زندگی را دارد و در صورت شکست، امید خود را برای ادامه رقابت و پیروزی از دست خواهد داد.

در همین راستا، جب بوش فرماندار سابق فلوریدا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات ایالت های آیووا، نیوهمپشایر و کارولینا زبان مردم آمریکاست گفت، مردم من را نمی خواهند و من باید کنار بروم.

از این روی، پیش بینی این پایگاه خبری درست درآمد و جب بوش جمهوری خواه پس از اینکه در کارولینای جنوبی نیز با اقبال عمومی روبه رو نشد و تنها حدود 8درصد آراء را به دست آورد، عطای پیروزی در انتخابات را به لقایش بخشید و از ادامه فرایند رقابت ها انصراف داد.

گفتنی است در اولین مرحله از برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت آیووا در جناح دموکرات کلینتون و در جناح جمهوری خواه تد کروز پیروز شدند و در دومین مرحله دوم نیز در ایالت نیوهمپشایر در جناح دموکرات سندرز و در جناح جمهوری خواه ترامپ پیروز انتخابات شدند.

هفته آینده رقابت های درون حزبی انتخابات آمریکا ادامه می یابد و نامزدهای جمهوری خواه در ایالت نوادا و نامزدهای دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی حاضر خواهند شد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری