بازدید 7610

برای رفع نگرانی هر روزه درباره قیمت نفت، باید راه امام را برویم

برای ارتقای افراد به خصوص جوانان، طرحی در نظر گرفتیم با نام «گام اول» که در آن پس از شناسایی افراد شایسته، به آموزش و ارتقای توانمندی آن‌ها در همان زمینه‌ی خاص طی دوره‌های علمی با اساتید با تجربه و مسئولین اجرایی با‌ سابقه پرداختیم.
کد خبر: ۵۶۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 17 February 2016
هرچند بسیاری از مسئولان یا کاندیداهای قبول مسئولیت، در سخنان خود شعار جوان گرایی سر می‌دهند و بر ضرورت استفاده از این قشر تأکید دارند، در مقام عمل کمتر شاهد به کارگیری نیروهای جوان در جامعه هستیم.

به گزارش «تابناک»، محمدتقی فروتن، مدير كل ارزشيابي و كارگزيني مديران شهرداری تهران که از زمان تصدی این پست تلاش داشته جوان گرایی را در قالب طرحی ویژه و سازماندهی شده به کار گیرد، در این باره می‌گوید: برای رسیدن هر سیستمی به بهبود، نیازمند ساختاری چابک و مناسب هستیم که محقق نخواهد شد، مگر با انتصاب مدیرانی که در انتصابشان به شاخصه‌هایی همچون شایسته سالاری، تخصص گرایی و آموزش محوری را مد نظر قرار دهیم و به این منظور تلاش کردیم ساختار جدیدی را جهت انتصاب مدیران پیاده سازی کنیم.

وی با تأکید بر حساسیت پست‌های مدیریتی، نگاه علمی و کاربردی به انتصاب مدیران ارشد را ضروری خوانده و می‌افزاید: به این منظور، ساختاری تدارک دیدیم تا با رصد مدیران ارشد، شناسایی افراد شایسته برای ارتقا و توانمند سازی جوانان، این مهم را پیگیری نماییم. البته به جز ارتقای توانمندی جوانان، ارتقای سهم بانوان در مدیریت هم مدنظرمان قرار داشت.

فروتن در ادامه می‌گوید: از جمله طرح‌های اجرا شده، راه اندازی سیستم استعدادیابی و کانون‌های ارزیابی مدیران بود. به این صورت که ابتدا طی برنامه‌ای به شناسایی جوانان مستعد پرداختیم و سپس برنامه‌هایی برای ارتقای آن‌ها در نظر گرفتیم که ماحصل امر، کاهش میانگین سنی شهرداران نواحی از 42 سال به 36 سال بود.

برای رفع نگرانی هر روزه درباره قیمت نفت، باید راه امام را برویم

وی که پیشتر «مدیرکل ارزیابی معاونت نیروی انسانی نیروی انتظامی» نیز بوده، درباره ارتقای سهم بانوان هم می‌گوید: به شخصه اعتقاد به شایسته سالاری دارم و بر این اساس، ساختار جدید را بنا کردیم که در نتیجه آن، بانوان توانمند ارتقا یافتند و در نهایت شاهد ارتقای سهم بانوان در سیستم بودیم؛ این یعنی تحقق شایسته سالاری که در نتیجه ارزیابی افراد رقم خورد و بر خلاف شیوه ارتقا افراد بر اساس ارتباطات غیر کاری است.

وی در ادامه در تشریح ساز و کار ارتقای مدیران می‌افزاید: جدای شایسته سالاری که برای محقق شدنش مکانیزمی ویژه طراحی و پیاده سازی شد، در تخصص گرایی و آموزش محوری هم به شیوه مشابه عمل کردیم. به عنوان مثال برای ارتقای افراد به خصوص جوانان، طرحی در نظر گرفتیم با عنوان «گام اول» که در آن پس از شناسایی افراد شایسته، به آموزش و ارتقای توانمندی آن‌ها در همان زمینه‌ی خاص طی دوره‌های علمی با اساتید با تجربه و مسئولین اجرایی با‌ سابقه پرداختیم.

فروتن در ادامه با تأکید بر اینکه جوانان و توانمندی‌های آنان را باور دارد، می‌گوید: این باور باید در کارها و برنامه‌ها نمود عینی داشته باشد، وگرنه تبدیل به یک شعار غیرواقعی و غیر کاربردی شده که تأثیری در بهبود اوضاع ندارد؛ معاونین من همه جوان هستند. باید بدانیم و باور کنیم که مهم‌ترین ثروت و سرمایه هر کشوری منابع نفت و گاز و معادن و حتی صنعت و این موارد نیست، بلکه مهم‌ترین سرمایه‌ی هر کشور، منابع انسانی و به خصوص جوانان آن کشور هستند.

او که سوابق متعددی در کسوت معاونت منابع انسانی در سپاه پاسداران دارد، در پایان می‌گوید: اگر این مورد را باور کردیم آن وقت خود به خود، تمرکز برنامه‌ها و انرژی اصلی صرف منابع انسانی و جوانان خواهد شد که مطمئناً پیشرفت را در تمام عرصه‌ها به همراه دارد و اگر این بحث را باور نکردیم، اوضاع تغییر چندانی نخواهد کرد و باید هر روز نگران کاهش یا افزایش قیمت جهانی نفت و موارد این‌چنینی باشیم. امام خمینی، خود به جوانان باور و اعتقاد داشت و نتیجه‌ آن سپردن مهم‌ترین مسئولیت در دوران امام به جوانان بود که یکی از این موارد عینی آن، فرماندهان جوان در هشت سال دفاع مقدس و حضور جوانان در رأس مدیریت کلان کشور در آن زمان بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها