بازدید 3509
گزارش

مالکیت سازمان لیگ فوتبال ایران به نام اشخاص!

یکی از اتهام‌های بزرگ کمیسیون اصل 90 مجلس مربوط به سازمان لیگ می‌شود چرا که در حال حاضر مالکیت این سازمان برخلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال به شخص واگذار شده است.
کد خبر: ۵۶۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 17 February 2016
مالکیت سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران به نام 5 نفر باعث ایرادهایی از سوی کمیسیون اصل 90 شده است.
به گزارش تابناک ورزشی،در حالی که بیش از دو هفته از انتشار گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد فساد در فوتبال می‌گذرد، هنوز مجلس شورای اسلامی اقدامی جدی برای مبارزه با متخلفان انجام نداده است. بعد از انتشار این گزارش که اتهام‌های بزرگی را متوجه رئیس فدراسیون فوتبال و البته مدیران رده بالای این رشته ورزشی کرد، عده‌ای مدعی شدند که کمیسیون اصل 90 مجلس یکسری اتهام کلی و البته بدون مدرک را به مدیران فدراسیون فوتبال زده است که قابل اثبات نیست. عده‌ای دیگر هم اعتقاد دارند مدیران رده بالای کشور در تلاش هستند تا هر طور که شده کفاشیان در انتخابات اردیبهشت ماه شرکت نکند و در واقع گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس هم برهمین اساس تنظیم شده است.
البته گزارش کمیسیون اصل 90 تنها متوجه علی کفاشیان نیست و بسیاری از مدیران دیگر فوتبال را نشانه رفته است، گزارشی که اعضای این کمیته ادعا می‌کنند باید به زودی متخلفین در مراجع قضایی پاسخگوی اتهام‌های خود باشند. یکی از اتهام‌های بزرگ کمیسیون اصل 90 مجلس مربوط به سازمان لیگ می‌شود چرا که در حال حاضر مالکیت این سازمان برخلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال به شخص واگذار شده است. در اساسنامه اصلاح شده فدراسیون فوتبال آمده است که سازمان لیگ باید زیر نظر فدراسیون فوتبال اداره شود و این موضوع اعضای کمیسیون اصل 90 را مشکوک کرده است. آنها اعتقاد دارند سازمان لیگ در این باره کار غیر قانونی انجام داده است.
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در این باره می‌گوید:این موضوع درست است و یکی از ایرادهای اساسی کمیسیون اصل 90 مجلس همین بوده است. با این حال ما به این دلیل مجبور شدیم سازمان لیگ را به نام 5 نفر بزنیم که قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را از ما خواسته بود.
او ادامه داد: در قوانین جدید AFC آمده است که سازمان لیگ هم باید مثل باشگاه‌های فوتبال به صورت خصوصی و توسط شخص اداره شود و ما هم باید این موضوع را انجام می‌دادیم تا کاری برخلاف قانون نکرده باشیم. البته این که در اساسنامه فدراسیون فوتبال هم آمده که سازمان لیگ باید زیر نظر فدراسیون فوتبال اداره شود هم درست است و ما باید کاری کنیم که نه خلاف قانون عمل کنیم و نه قوانین فدراسیون فوتبال.
البته رئیس سازمان لیگ برتر اعتقاد دارد این موضوع خلاف قوانین نیست: فراموش نکنید که 5 مالک سازمان لیگ به طور وکالتی تمام اختیارات خود را به فدراسیون فوتبال داده‌اند و در واقع تمام فعالیت‌های سازمان لیگ زیر نظر فدراسیون فوتبال انجام می‌شود. ما به خوبی می‌دانیم که باید تحت نظر فدراسیون فوتبال فعالیت کنیم و به همین دلیل هم با آنها هماهنگ هستیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در اساسنامه سازمان لیگ تغییری انجام شود یا نه هم گفت: ما توسط یک تیم حقوقی قوی زیر نظر آقای آل اسحاق که جزو وکلای شرکت نفت است داریم اساسنامه سازمان لیگ را اصلاح می‌کنیم. در واقع داریم کاری می‌کنیم که هم قوانین AFC را اجرا کنیم و هم از قوانین داخلی خود عدول نکنیم. فکر می‌کنم اساسنامه که آماده شود بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار