بازدید 6718
یکی برای همه، همه برای یکی؛

وقتی اصولگرایان از استراتژی الکساندر دوما بهره می گیرند!

الکساندر دوما در رمان مشهور خود به شعار گروه کوچکی از تفنگداران اشاره می کند؛ «یکی برای همه، همه برای یکی» و این روزها گویی در جناح اصولگرایان نیز این شعار با این تفسیر مطمح نظر قرار گرفته که «یک ائتلاف از سوی همه جریانات اصولگرا و همکاری همه شخصیت ها و جریانات برای موفقیت آن ائتلاف».
کد خبر: ۵۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 11 February 2016
با نزدیک شدن به زمان تبلیغات انتخاباتی، همه جریانات سیاسی به تکاپو افتاده اند تا از تمام ظرفیت های موجود در جامعه برای جلب انظار عمومی به سوی خود استفاده کنند. این ظرفیت ها را می توان به چندین دسته تقسیم کرد که عبارتند از: استفاده از ظرفیت های رسانه ای هر جریان، تولید محتوا، برنامه و شعارهای انتخاباتی، و در نهایت استفاده از شخصیت های سیاسی تأثیرگذار برای جلب افکار عمومی به سمت خود.

به گزارش «تابناک»، جریانات دوگانه سیاسی کشور در مورد استفاده از شخصیت ها برای تبلیغات دست به کار شده اند. در حالی که از یک سو شایعه رونمایی از لیست اصلاح طلبان از سوی نوه امام (ره) به گوش می رسد، ائتلاف اصولگرایان با عبور از مرحله شایعه، در عمل توانسته حامیان خود را وارد عرصه کند. در همین ارتباط، شاید بتوان به سخنان علی اکبر ولایتی اشاره کرد.

مشاور رهبری در امور بین المللی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آمادگی ایشان در حمایت از ائتلاف اصولگرایان گفت، «در انتخابات مجالس گذشته هم اگر امکان کمک وجود داشته، این کار را کرده‌ام و اگر از سوی بنده کمکی لازم باشد حتما این کار را خواهم کرد». این در حالی است که ولایتی در دوره های پیشین انتخابات نیز همراهی خوبی در مراحل مختلف انتخابات با اصولگرایان داشته است، زیرا در انتخابات دوره نهم، ایشان جزو هیأت داوری اصولگرایان به شمار می رفتند.

این اعلام آمادگی به خودی خود می تواند یک تبلیغات پنهان نیز به شمار آید. به عبارت دیگر، جملاتی که از زبان ولایتی و دیگر چهره های برجسته اصولگرایی خارج شده اند، همگی نشان از این دارند که وضعیت «همه برای یکی» در حال تثبیت است. ضرورت رعایت اتحاد همچنین سبب شده تا تعداد زیادی از نامزدهای اصولگرا از کاندیداتوری برای انتخابات انصراف نیز بدهند. در این میان، می توان از افرادی همچون حجج اسلام حسین ابراهیمی و ناصر سقای بی ریا، علی ریاض، ابراهیم آقامحمدی نیز نام برد.

اما ولایتی تنها کسی نبود که طی شبانه روز گذشته در ارتباط با ضرورت وحدت و رفتار متحد اصولگرایان نظراتش را بیان کرد. دیدار نمایندگان حاضر در فهرست اصولگرایان با آیت الله موحدی کرمانی ـ که یکی از محورهای اصلی شکل گیری این ائتلاف بودند ـ نیز به نوعی مؤید همان جمله معروف دوما بود. تأکید رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان بر اهمیت اتحاد اصولگرایان به حدی است که ایشان معتقدند، در صورتی که اصولگرایان متحد وارد مجلس بشوند خواهند توانست به تصمیمات واحدی برسند.

سخنگوی ائتلاف فوق نیز چندان بیکار ننشسته است. حدادعادل با بیان اینکه پس از نهایی شدن لیست برای انتخابات پیش ‌ِرو باید وحدت اصولگرایان بیشتر شود، گفت: وحدت در انتخابات شرط لازم است و حال که قدم اول در انتخابات با شکل‌گیری وحدت برداشته شده و با توجه به شرایط فعلی جامعه، باید در گام دوم اعضای لیست اصولگرایان با وحدت بیشتر، پای به انتخابات بگذارند.

با همه این تفاسیر خبرهای جبهه اصولگرایان نشان از این دارد که بازیگران، بازیگردانان و شخصیت های سیاسی حامی این جریان در تمامی سطوح ضرورت اتحاد را به خوبی درک کرده و هر یک بنا به توان و جایگاه خود در حال تثبیت این ائتلاف هستند؛ اما این نباید پایان کار باشد، چون باید منتظر بود و ابعاد جدیدتری از این همگرایی را در مرحله تبلیغات نیز مشاهده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار