بازدید 19428

ترامپ: ایران از ما پول گرفت، از اروپا هواپیما خرید

ایران پول را از آمریکا، کشوری ورشکسته با 19 تریلیون (19 هزار میلیارد) دلار بدهی، گرفت و برای خرید هواپیما به جای بویینگ از اروپا ایرباس خرید.
کد خبر: ۵۶۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 06 February 2016
دونالد ترامپ از داوطلبان جمهوریخواه نامزدی ریاست جمهوری آمریکا گفت، ایران پول را از آمریکا، کشوری ورشکسته با 19 تریلیون (19 هزار میلیارد) دلار بدهی، گرفت و برای خرید هواپیما به جای بویینگ از اروپا ایرباس خرید.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان که پیش از انتخابات درون حزبی نیوهمپشایر در روز جمعه به روی آنتن رفت، از توافقنامه هسته ای ایران و 1+5 برجام انتقاد کرد و از جمله گفت: اگر قرار بود من به عنوان رئیس جمهوری آمریکا وارد مذاکرات با ایران شوم، اولین پیش شرط شروع مذاکرات را آزادی زندانیان آمریکایی در ایران تعیین کرده و در صورت عدم موافقت ایران، ضمن ترک مذاکرات تحریم ها علیه ایران را دوچندان می کردم.

وی در ادامه این سناریوی خیالی افزود: آنگاه ایران ظرف 24 ساعت با ما تماس می گرفت و زندانیانمان را آزاد می کرد.

** ترامپ: آمریکا کشوری ورشکسته است

ترامپ ادامه داد: در مرحله بعد به ایران این واقعیت را می گفتم که ما کشوری ورشکسته و گرفتار با بیش از 19 ترلیون دلار بدهی هستیم و توان بازپرداخت 150 میلیارد دلار را به شما نخواهیم داشت، مذاکرات لغو می شد و دو روز بعد آنها (ایران) تماس می گرفتند و ما هم 150 میلیارد دلار را حفظ کرده بودیم.

منظور ترامپ پولهای ایران از محل فروش نفت و دیگر جاهاست که پس از تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا، عمدتا تحریم سوییفت، در بانکهای آمریکایی و اروپایی بلوکه شده است، و پس از برجام، باید به ایران بازپس داده شوند. این پولها حدود 100 میلیارد دلار برآورد می شوند.

ترامپ اضافه کرد: ایران پول را از ما گرفت و چه کرد؟ 118 فروند هواپیمای ایرباس و نه بویینگ (آمریکایی) خرید. از پول ها در اروپا استفاده شد، از روسیه موشک خریدند که من حتی نمی دانستم به ایران اجازه این کار داده شده است! این (توافقنامه) واقعا ناعادلانه و نشانه بی کفایتی است.

میلیاردر آمریکایی که بخاطر مطرح کردن حرف های جنجالی همچون جلوگیری از ورود مسلمانان و سخنان نژادپرستانه علیه مهاجران آمریکای جنوبی و زنان در آمریکا در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است، حتی توسط برخی هم حزبی های جمهوری خواه خود برای پست ریاست جمهوری آمریکا خطرناک و فاقد صلاحیت عنوان شده است.

بسیاری از افراد تاثیرگذار حزب جمهوری خواه آمریکا نگرانند در صورت انتخابات وی به عنوان نامزد نهایی این حزب، دوباره رقابت برای ریاست جمهوری آینده این کشور را به دمکراتها ببزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان