بازدید 13722

رانش زمین جاده ایلام به چرداول را بست

رانش زمین، ریزش کوه و سقوط سنگ در جاده ارتباطی ایلام - سرابله محدوده تونل آزادی موجب بسته شدن این راه ارتباطی در استان ایلام شد درحالیکه عدم اطلاع رسانی سریع این موضوع ،باعث ازدحام دهها دستگاه خودرو عبوری دراین جاده وسردرگمی رانندگان وسرنشینان آن شد.
کد خبر: ۵۶۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 01 February 2016
رانش زمین، ریزش کوه و سقوط سنگ در جاده ارتباطی ایلام - سرابله محدوده تونل آزادی موجب بسته شدن این راه ارتباطی در استان ایلام شد درحالیکه عدم اطلاع رسانی سریع این موضوع ،باعث ازدحام دهها دستگاه خودرو عبوری دراین جاده وسردرگمی رانندگان وسرنشینان آن شد.

به گزارش تابناک ایلام، حادثه رانش وجداشدن بخش  عظیمی ازسنگلاخ ها مقارن  عصر امروز(یکشنبه) و در کیلومتر 2جاده ایلام -چرداول اتفاق افتاد ،بنحوی که بخش اعظمی از راه ارتباطی این نقطه ،در زیر خاک وسنگهای جدا شده قرار گرفت.

رئیس پلیس راه استان ایلام در محل حادثه به خبرنگار تابناک ایلام گفت : خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت مالی و جانی نداشته و در زمان رانش زمین و ریزش کوه خودرویی در مسیر ریزش سنگ نبوده است.

سرهنگ محسن ناصری درخصوص بسته بودن مسیرارتباطی اعلام کرد: بدلیل احتمال ریزش مجدد کوه و ورود سنگ به سطح جاده و به منظور حفظ جان مسافران، این راه ارتباطی مسدود شده است.
وی یادآور شد: پلیس راه انتظامی استان ایلام به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی با مسدود کردن این جاده از رانندگان وسایل نقلیه خواست از مسیر جایگزین تردد کنند.

سرهنگ ناصری افزود: مسیرهای جایگزین برای رانندگانی که قصد عزیمت به سرابله و لومار را دارند جاده ایلام - ایوان - قلاجه - سرابله و رانندگی که قصد عزیمت به استان کرمانشاه را دارند نیز ار مسیر ایلام - ایوان - اسلام آباد غرب تردد کنند.

وی با اظهار گله مندی از عدم حضور اعضای ستاد بحران تصریح کرد: این حادثه وتداوم رانش زمین ممکن بود خطرات جانی ومالی زیادی را در پی داشته باشد وضرورت داشت اعضای ستاد بحران برای نظارت بر این موضوع واتخاذ تصمیمات لازم در محل حادثه حضور داشته باشند اما تا این لحظه هیچکدام از آنان در این مکان حضور پیدا نکردند.

اما نکته ای که دراین میان حائز اهمیت است ضعف اطلاع رسانی به مردم برای جلوگیری از تردد از این نقطه پر خطر بود،موضوعی که ممکن بود همزمان با تردد خودروها بدلیل عدم اطلاع از بروز این حادثه به فاجعه ای بزرگ مبدل شود.

این روزها  صرفنظر از تعدد رسانه ها ،بدلیل کثرت نرم افزارهای اطلاع رسانی وتسری آن در لایه های مختلف جامعه ،انتقال اخبار واطلاعات با سرعت باور نگردنی ودر گستره وسیعی قابل انتشار است که ازاین ظرفیت می توان جهت انتشار اطلاعیه ها وانتقال پیامها درر کوتاهترین زمان بهره کافی را برد ،حقیقتا عدم توجه به این مهم می تواند ناشی از ضعف مدیریتی و دستپاچگی های بی مورد در حین بروز حوادثی از این دست باشد.

بهتر بود عوامل پلیس راه  ضمن اطلاع رسانی در رسانه های گروهی ،به جای بستن جاده ها در وسط وانتهای مسیر ؛ضمن اطلاع رسانی دقیق ،از همان نقاط ابتدایی نسبت به انسداد مسیر ها مبادرت می نمودند تا رانندگان پس از طی مسیر چندین کیلومتری در عمل انجام گرفته قرار نمی گرفتند وعلیرغم خطرناک بودن مسیر ،مجبور به ادامه راه نمی شدند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست