بازدید 21103

سخنان متفاوت انتخاباتی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان

محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات را دیگر همه می‌شناسند؛ نام وی با فداکاری که او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در حق حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی ایران کرد، گره خورده است؛ او در آن سال با وجود پتانسیل رأی بالقوه‌ای که داشت، از رقابت‌ها کناره گرفت تا آرای او به سبد حسن روحانی ریخته شود. عارف این روز‌ها هم خود و همفکرانشان را آماده انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌کند.
کد خبر: ۵۶۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 24 January 2016
محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات را دیگر همه می‌شناسند و نام وی را با فداکاری که او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در حق حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ایران کرد، می‌دانند؛ او در آن سال با وجود پتانسیل رأی بالقوه‌ای که داشت، از رقابت‌ها کناره گرفت تا آرایش به سبد حسن روحانی ریخته شود. عارف این روز‌ها خود و همفکرانشان را آماده انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌کند.

به گزارش «تابناک» این روز‌ها، تأیید و رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، کلید واژه های قریب به اتفاق گزارش‌های خبری و تحلیل‌های سیاست داخلی ایران است و هر شخص با توجه به وزن و پتانسیل که در عرصه سیاست دارد، با اتفاقات این روزهای سیاست موضع خود را مشخص می‌کند. برخی مانند بزرگان دولت با حمله به شورای نگهبان و رویکردی که در ‌‌نهایت برای کاندیداهای رد شده یا عدم احراز شده، خیری نخواهد داشت، به این تحولات ورود می‌کنند و برخی نیز از این اتفاق، هم برای حزب خود و هم برای نظام می‌کوشند که فرصتی به وجود آورند.

آن گونه که فارس گزارش داده، محمدرضا عارف در سخنرانی خود در کنگره حزب ندا ضمن تأکید بر پیگیری رد یا عدم احراز صلاحیت‌ها، گفته است: «من به کسانی که بی‌انگیزه شدند، نوید می‌دهم که خوشبختانه شخصیت‌های برجسته و لایق در لیست‌ها وجود دارند. وضعیت کنونی بهتر از سال‌های ۹۱ و ۹۲ است. با توجه به اینکه تعداد زیادی از کاندیدا‌ها عدم احراز صلاحیت شده‌اند، درخواست می‌کنم که این افراد هر چه سریع‌تر سابقه کاری و توانایی خود را در عرصه‌های مختلف در اختیار شورای نگهبان قرار دهند».

علاوه بر این، عارف که اکنون ریاست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات را نیز با خود به یدک می‌کشد، در جای دیگری ـ که آن را سایت حزب ندای ایرانیان گزارش داده ـ گفته است: «شاید رد صلاحیت‌ها فرصتی برای گردش نخبگان شود، بزرگان اصلاح‌طلب باید این لیست‌ها را تهیه و تکمیل کنند تا در شرایط کنونی از همه توان اصلاح طلبان استفاده شود. امید، آرامش و حضور حداکثری اصلاح‌طلبان را باید برنامه اصلی برای انتخابات ۹۴ خواند و به افرادی که از تحریم صحبت می‌کنند، هشدار داد که انتخابات سال ۹۶ در پیش است و نباید مردم را مأیوس کنیم».

رویکردی که عارف به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در قبال نظارت‌های شورای نگهبان در پیش گرفته، خود به خود هم برای مشارکت فعالانه اصلاح طلبان در انتخابات مفید است و هم می‌تواند مردم را به مشارکت بیشتری در انتخابات دعوت کند.

وی از یک سو ضمن پیگیری برای تصحیح خطاهای احتمالی در رد صلاحیت‌ها همه کاندیدا‌ها را دعوت می‌کند که در جهت توانایی و سابقه کاری، خود را به جای انتقاد و لجبازی در اختیار شورای نگهبان قرار دهند تا در صورتی که خطایی در این فرایند رخ دهد، اصلاح شود.
از سویی دیگر، عارف از بزرگان گروه‌های سیاسی می‌خواهد با تأکید بیش از حد بر رد صلاحیت‌ها و یا احیانا تحریم انتخابات مردم را ناامید نکنند و آنان را برای مشارکت در سرنوشت خود تشویق کنند.

وی حتی در بدبینانه‌ترین حالت و در صورتی که اصلاح عمده‌ای در فرایند تأیید صلاحیت‌ها صورت نگیرد، باز هم معتقد است باید از این واقعه به عنوان فرصتی برای گردش نخبگان در دل اصلاحات استفاده کرد و افراد جوان‌تر اصلاحات را جانشین افراد مسن کرد.

شاید اگر رویکرد سازنده، امیدوارانه و آینده نگرانه‌ای که این روز‌ها در محمد رضا عارف دیده می‌شود را بزرگان دولت و شخصیت‌های سیاسی در سال های گذشته داشتند و برای سالهای پیش رو نیز بر همین روش می‌رفتند، چهر بسا ریزش‌ها کمتر و رویش‌ها چندین برابر این رویشی که هست، می‌ شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۲۸
به امید پیروزی اصلاح طلبان و دکتر عارف درستکار
درود
این روحیه عالی ایه کسی که تو شرایط خاص میتونه تصمیم بگیره درسته نه این که همه چی محیا باشه دیگه اسمش تصمیم نیست
هرچند شرایط براشون سخت شده ولی مدیریت درست که میتونه بحران رو به فرصت تبدیل کنه
آفرین
زنده باد دکتر عارف ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
خیلی ها را می شناسم که قراره برند تهران در روز رای گیری و به دکتر عارف رای دهند
با سلام
لازم است یاد آورشویم که فداکاری آقای عارف فقط در حق آقای روحانی نبود بلکه فداکاری ایشان در حق حداقل آن 50 درصدی بود که به آقای روحانی رای دادند و سیاست های ایشان را تایید نمودند.
رویکرد :
سازنده،
امیدوارانه
و آینده نگرانه
عالیست
...باید از این واقعه به عنوان فرصتی برای گردش نخبگان در دل اصلاحات استفاده کرد و اصلاحات" بدلی " را جایگزین اصلاحات" اصیل "کرد...!
انتقادولجبازي بدترين واژه ايي است كه مي توانستيد درمقابل ردصلاحيت فله اي وسليقه ايي شوراي نگهبان كه به دوراز هرگونه درنظرگرفتن منافع ملي وديني صورت گرفت بكار ببريد
شیخ حسن روحانی نه سید حسن!!!
دلتون را به لایکهای فضای مجازی خوش کنید. دنیای واقعی زمین تا آسمان با فضای مجازی متفاوت است.
اصلاح طلبان در این برهه زمانی بدنبال تطهیر و ورود خود به عرصه سیاسی کشور هستند و رای اوردن برایشان در اولویت های بعدی است . رهبران این جریان می توانستند از میسر میانبر به این مطلوب برسند با برائت از رفتار گذشته و اظهار ندامت
بنده هیچ علاقه ای به چپ یا راست ندارم
اما معتقدم در هر دو جناح یا مستقل، آدمای با شعور و منطقی و دلسوز منافع ملی وجود دارد بایستی آنها را فارغ از هر جناح شناخت و تقویت کرد.
بهتر که ایشون رییس جمهور نشد. جسارت و جرات آقای روحانی با دکتر عارف واقعا فرق می کنه. برای خودش کوچکترین تنشی درست نمی کنه
خوب شد رئیس جمهور نشد ، اینجوری میخاد از اصلاح طلبان دفاع کنه!!!
دوستان عزیز مجلس ششم را فراموش نکنید. در آن مجلس به جای اینکه به فکر رفع مشکلات حوزه های انتخابیه خود باشند به فکر عوض کردن رهبری و انحلال مجلس خبرگان و ... بودند. به نظر من اعتماد دوباره به اینها کشور رو صدها سال به عقب خواهد برگرداند.
بسیار بجا
اصولگرایان خودشون میدونن وزنه ای نیستن و بیشتر از 8میلیون رای دربهترین شکل ممکن از حمعیت کشورندارند.اما اصلاح طلبان ثابت کردن بالای 30میلیون رای دارن چرا اینو بعضیا نمیفهمن! سانسور کن تابناک طبق معمول
درود برشما
کدام گردش نخبگان! کلا چهار نفر از اصلاح طلبان در تهران تایید صلاحیت شده اند. در بعضی حوزه ها حتی یک نفر را هم تایید نکرده اند.
البته ایشون با کمکهای مالی پسرشون و رییس ستاد اتخاباتی قبلی از محل فروشگاههای زنجیره رفاه احتمالا بتونند کاری انجام بدهند. وگرنه در تیشون مدیریتی وجود نداره. وقت تلف نکنید،بیشتر سخران دانشگاه است.
دکتر عارف انشالله نفر اول در تهران خواهد بود
"برخی مانند بزرگان دولت با حمله به شورای نگهبان و رویکردی که در ‌‌نهایت برای کاندیداهای رد شده یا عدم احراز شده، خیری نخواهد داشت" خیلی مطمئن میگی، نکنه عضو شورایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روحیه گذشت ،فداکاری،واقع بینی و تلاش برای تحصیل بهترین نتیجه از امکانات موجود جزء ذات اصلاحات است و دکتر عارف فرزند رشید این تفکر است درود بر او و همه بزرگان اصلاحات
دکتر عارف عزیز در حق یک ملت فداکاری کرد..!زنده باد عارف...!زنده باد اصلاحات..!
آفرین بر شما دلسوزان مردم
آقايون يه جوري ميگن فدا كاري كه انگار عارف صددرصد راي آورده و دودستي تقديم آقاي روحاني كرده! عارف فهميد راي نمياره خودش كشيد كنار تا وجه اي براي خودش دست و پا كنه وگرنه كي به عارف راي مي داد سال 84 يادتون رفته چندتا بيشتر راي نداشت. حالا شما هي به طبل تو خالي بكوبيد. بيشتر از همه خودتونو اذيت مي كنه.
اقای نویسنده مقاله با زیرکی ضمن دفاع از دکتر عارف می خواهد ایستادگی دولت رو در رویاری با بی عدالتی بکوبد,,,عزیز من بدون که رفتار هفته پیش اقای روحانی کاملا درست و سنجیده بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها