بازدید 4240
لاریجانی پیش از عزیمت به عراق،

مساله عربستان اتلاف انرژی جهان اسلام است

رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از سفر به کشور عراق گفت: مسائل مهمی در جهان اسلام وجود دارد که با حضور مسئولان پارلمان‌های کشورهای اسلامی در بغداد بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 23 January 2016
رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از سفر به کشور عراق گفت: مسائل مهمی در جهان اسلام وجود دارد که با حضور مسئولان پارلمان‌های کشورهای اسلامی در بغداد بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران گفت: حضور مسئولان پارلمان‌های کشورهای اسلامی فرصت خوبی است تا درباره مسائل اساسی جهان اسلام بحث و تبادل نظر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان نیز جزو موضوعات مورد بحث خواهد بود پاسخ داد: مسائل مهمی در جهان اسلام وجود دارد که مسأله عربستان و حاشیه‌هایی که این کشور به وجود آورده است فقط انرژی جهان اسلام را به هدر می‌دهد.

وی ادامه داد: حضور مسئولان پارلمان‌های کشورهای اسلامی فرصتی است تا با کشورهای دوست و همسایه روابط دو جانبه و چند جانبه را در حوزه های سیاسی و اقتصادی تقویت کند.

وی در عین حال با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی عراق این پیشرفت‌ها بسترساز تقویت تعاملات سیاسی و اقتصادی دو جانبه دانست.

لاریجانی از تشکیل اجلاس بین‌المللی مجالس اسلامی در عراق حمایت کرد و افزود: این اجلاس از بدو تشکیل فراز و نشست های بسیاری را پشت سر گذاشته و جمهوری اسلامی ایران از تشکیل این اجلاس در بغداد حمایت می‌کند.

در این سفر فتح الله حسینی، محمد آشوری، حسن زمانی، علی افراشته، حسن قشقاوی رئیس مجلس را همراهی می‌کنند.

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در مراسم بدرقه رئیس مجلس حضور داشت.

سفر لاریجانی به عراق تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل