بازدید 5234

رایزنی تلفنی روحانی و دیوید کامرون

جمهوری اسلامی ایران مشروط بر آن که طرف مقابل به تمام تعهداتش عمل کند، به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 19 January 2016
روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران مشروط بر آن که طرف مقابل به تمام تعهداتش عمل کند، به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی نخست‌وزیر انگلستان با ایشان، ضمن تاکید بر اینکه اجرای عملی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) باید به گسترش همکاری‌های اقتصادی منجر شود، اظهار داشت: تقویت همکاری‌های مشترک اقتصادی می‌تواند پایه‌های توافق را نیز مستحکم‌تر نماید و این به نفع کشورهای ما و جهان خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی روز سه‌شنبه در تماس تلفنی "دیوید کامرون " با ایشان، گفت: همه باید تلاش کنیم تا توافق هسته‌ای به خوبی اجرایی و عملیاتی شود. جمهوری اسلامی ایران مشروط بر آن که طرف مقابل به تمام تعهداتش عمل کند، به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد.

رئیس‌جمهور به ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک ایران و انگلستان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و سیاسی اشاره کرد و  افزود: باید با ایجاد تحرکی در روابط دوجانبه که می‌تواند به نفع ملت‌های دو کشور، منطقه و جهان باشد، کم‌کاری‌های گذشته در این عرصه را جبران کرد.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حضور کمپانی‌های اروپایی و انتقال سرمایه و فناوری و همکاری در عرصه‌های مالی و بانکی استقبال می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اراده مستحکم دو کشور برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، گفت: این اراده در میان مقام‌های ارشد دو کشور زمینه را برای ایجاد تحرکی جدی در روابط فراهم کرده است.

روحانی همچنین با استقبال از رایزنی و هماهنگی میان تهران لندن درباره  مسائل منطقه‌ای و ثبات و امنیت خاورمیانه، اظهار داشت: بی‌تردید وضعیتی که امروز  در سوریه، عراق و یمن حاکم است قابل قبول نیست و همه ما باید تلاش کنیم تا موضوع تروریسم و بی‌ثباتی در این منطقه مهم حل و فصل  شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر