بازدید 142741

جمجمه نادر شاه افشار بعد از نبش قبر

تصویر زیر منسوب به جمجمه سر نادر شاه افشار است که در زمان خاک برداری آرامگاه و بازسازی آن بیرون آورده شد و مجددا به خاک بردند
کد خبر: ۵۶۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 16 January 2016
تصویر زیر منسوب به جمجمه سر نادر شاه افشار است که در زمان خاک برداری آرامگاه و بازسازی آن بیرون آورده شد و مجددا به خاک بردند. نادرشاه افشار سر سلسله دوره افشاریه بوده است.

 به گزارش شفاف، نادرشاه افشار یکی از مشهورترین پادشاهانی مانند کورش کبیر است که بر ایران سلطنت کرد. در زمان خاک برداری آرامگاه وی استخوانها و جمجمه با جا مانده از پیکر وی از خاک بیرون آمد.
 
جمجمه نادرشاه در میان استخوانهای پیکر او که به هنگام خاک برداری در ساختمان آرامگاه جاودانه وی بیرون آورده شد ،پس از تعمیر ساختمان دوباره در خوابگاه جاودانگی اش آرام گرفت.
عکس: جمجمه نادر شاه افشار بعد از نبش قبر
نادرقلی ملقب به تهماسب قلی خان و نادر شاه افشار از ایل افشار خراسان از 1114 تا 28 خرداد 1126 خورشیدی، پادشاه ایران و بنیانگذار دودمان افشاریه است. او از مشهورترین پادشاهان ایران، پس از اسلام است و بسیاری از مورخین او را قدرتمندترین پادشاه ایرانی بعد اسلام می دانند.
 
موقعی که افغانها و روس ها و عثمانی ها از اطراف بایران دست انداخته بودند و مملکت در نهایت هرج و مرج بود یک عده سوار با خود همراه کرد و به طهماسب صفوی که کین پدر برخواسته بود همراه شد فتنه های داخلی را خواباند افغانها را هم بیرون ریخت.
 
شاه طهماسب صفوی از شهرت و اعتبار نادر در بین مردم دچار رشک و حسادت گشت و برای نشان دادن قدرت خود با لشکری بزرگ به سوی عثمانی تاخت و در آن جنگ هزاران سرباز ایرانی را در جنگ چالدران بدلیل عدم توانایی به کشتن داد و خود از میدان جنگ گریخت.
 
نادر با سپاهی اندک و خسته از کارزار از مشرق به سوی مغرب ایران تاخت و تا قلب کشور عثمانی پیش رفت و سرزمینهای بسیاری را به خاک ایران افزود و از آنجا به قفقاز تحت اشغال روس ها رفت که با کمال تعجب دید روسها خود پیش از روبرو شدن با او پا به فرار گذاشته اند در مسیر بر گشت در سال 1148 در دشت مغان در مجلس ریش سفیدان ایران از فرماندهی ارتش استعفا نمود و دلیلش اعمال پس پرده خاندان صفوی بود .
 
خود عازم مشهد شد در نزدیکی زنجان سوارانی نزدش آمدند و خبر آوردند که مجلس به لیاقت شما ایمان دارد و در این شراط بهتر است نادر همچنان ارتش دار ایران باقی بماند و کمر بند پادشاهی را بر کمرش بستند.
 عکس: جمجمه نادر شاه افشار بعد از نبش قبر
او سه بار به هند اخطار نمود که افسران اشرف افغان را که حدودا 800 نفر بودند و در قتل عام مردم ایران نقش داشتند را به ایران تحویل دهد که در پی عدم تحویل آنها سپاه ایران از رود سند گذشتند و هندوستان را تسخیر نمود ند 800 متجاوز افغان را در بازار دهلی به دار زدند و بازگشتند و نادر شاه حکومت محمد گورکانی را به او بخشید و گفت ما متجاوز نیستیم اما از حق مردم خویش نیز نخواهیم گذشت محمد گورکانی بخاطر این همه جوانمردی نادر از او خواست هدیه ای از او بخواهد و نادر قبول نکرد و در پی اصرار او گفت جوانان ایران به کتاب نیازمندند سالها حضور اجنبی تاریخ مکتوب ما را منهدم نموده است محمد گورکانی متعجب شد او علاوه بر کتابها جواهرات بسیاری به نادر هدیه نمود که بسیاری از آن جواهرات اکنون پشتوانه پول ملی ایرا ن در بانک مرکزی است .


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۷۳
انتشار یافته: ۵۰
دلا دنيا سراسر اين چنين است
سراسر قصه انسان همين است
اگر نادرشاه افشار شوي در آخرالعمر
مكانت دخمه اي زير زمين است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
دخمه برای همه است
حتی اگر رهبر و روحانی و پیغمبر و امام باشی

خوب است که نتیجه اعمالت مثل نادر باعث آبادانی باشد و یادت به خیر یاد شود
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
از لحاظ فیزیکی درست میفرمایید. اما از لحاظ معنوی تا ابد میتوان نامی نیک یا نامی بد بر جای گذاشت.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
آری ..فقط تفاوتش این است یکی تا ابد زنده است به انسانیت و جوانمردی ان دیگری خاموش تا ابد
چه عجب شما بالاخره به یک پادشاه ایران بد و بیراه نگفتید
خدا رحمتش کنه واقعا خدمتگذار خوبی برای این کشور بود
عالی بود تابناک جان. استفاده کردیم. اطلاعاتم به لطف کتب تاریخی که توی مدرسه خوندیم پایینه.
واااای
چقدر نادرشاه خوب بودهههههههه
آغا محمد خان قاجار بعد از به قدرت رسیدن دستور داد تا استخوانهای نادر رو ببرن زیر چله های کاخش تو تهران دفن کنن تا هر روز زیر پاش اونها رو تحقیر کنه
لذا خبر ادعایی شما صحیح نیست
روحش شاد زنده باد نادر قلی میرزا شاه ایران
پاسخ ها
Tyrant
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
استخوانهای کریمخان زند رو دراورد
اصطلاح پدرش را دراوردم ، پس از پیروزی آغامحمدخان بر لطفعلی خان زند ، مرسوم شد
روحش شاد
نادر شاه شبیه کورش کبیر است؟!!! بابا انصافتو عشق است...
خدایش بیامرزاد بزرگ مردی بود.
چیزهای دیگری شندیده بودیم ولی حقیقت را خدا میداند.اگر این باشد که شما گفتید ما هم به او افتخار میکنیم ولی مقایسه او با کوروش کمال بدسلیقگی است.
جواهرات را به نادر هدیه نمودند!!! این ویرایش جدیدی از تاریخ است؟
خدا بیامرزدش
تاریخ را دوباره بخوانید زمان وقوع جنگ ها و نام شاهان را اشتباه نوشته اید چشم بسته از شفاف ننویسید جنگ چالدران برای جلوگیری از هجوم سلطان سلیم عثمانی در داخل مرزهای ما و شمال خوی رخ داد آنزمان حتی جد نادر به دنیا نیامده بود طهماسب و کین پدر و ارتباطش با نادر یکصد و دوازده سال پس از مرگ طهماسب شاه نادر شاه بدنیا آمد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
سر شب سر جنگ و تاراج داشت /سحرگه نه تن سر، نه سرتاج داشت
به يك چرخش چرخ نيلوفري / نه نادر به جا ماند و نه نادري
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
این طهماسب یکی دیگه است. نه شاه طهماسب مشهور
اصرار نه اسرار !!
درود بر شرافت ومیهن پرستی وقاطعیت نادر بزرگ
چی عجب بعدسالها یکی از پادشاهان گذشته را به نیکی یاد کرد تا همه بدانند که همه امرا وشاهان بزرگ گذشته بد نیستند و خوبی هایی هم داشتند باسپاس از تابناک عزیز
دمش گرم. بجای این همه برنامه های بی محتوای تکراری! میتونند یه فیلم از سرگذشت نادرشاه بسازند.
ما الان هم نیازمند اینگونه سردارانی هستیم که ظاهر و باطنش یکی بوده و برای کشور فداکاری نماید.
نادر هويت ما و در قلب ماست فراموشش نميكنيم و تا ابد زنده است خادمين اين ملت هميشه زنده اند
حداقل ایران را سرافراز کرد درود بر او
شما رو به خدا یه نفر معنی این منفی هارو به من توضیح بددددددددده......ینی چی آخه??????شعر به این زیبایی،دوستی به این خوش ذوقی،به چی منفی دادین آخه شماهاااااااااااااا
این جمجمه نادر شاه نیست بلکه مربوط به کسی است که نوعی حالت دفرمه شدن مغزی داشته. سنتی که در ان از کودکی با بستن بخشهایی از جمجمه بدان شکل خاصی می بخشیدندو این سنت در چند هزار سال پیش در بخشهایی از ایران وجود داشته ولی در ادوار تاریخی و زمان نادر خیر.
او سه بار به هند اخطار نمود که افسران اشرف افغان را که حدودا 800 نفر بودند و در قتل عام مردم ایران نقش داشتند را به ایران تحویل دهد که در پی عدم تحویل آنها سپاه ایران از رود سند گذشتند و هندوستان را تسخیر نمود ند 800 متجاوز افغان را در بازار دهلی به دار زدند و بازگشتند و نادر شاه حکومت محمد گورکانی را به او بخشید و گفت ما متجاوز نیستیم اما از حق مردم خویش نیز نخواهیم گذشت .احسنت به این قدرت وغیرت
روحش شاد
مانند کوروش کبیر!!!!
اولاشورش افغانهایک شورش داخلی بود وبعدش افغانهانبود ویک قوم کوچک جنوب افغانستان که غلجایی نامیده می شود بوده واقوام هراتی بلخی پشتیبان نادربودند!!درضمن همین غلجایی هاکه پشتوئنهای مرزهای پاکستانندمقابل تجاوز روسهادرشمال ایران استاد وعثمانیهارادرهمدان مغلوب کرد.
كاش يك مطالعه اي انجام ميشد و صورت او را كامپيوتري شبيه سازي ميكردند، نادر از بزرگان تاريخ جهان بوده و در رده ناپلئون و سزار و تيمور از بزرگترين فرماندهان تاريخ بوده
خداوندبیامرزدش.جمجمه اش هم شاهانه است.
با اصل شعر بالا موافقم ولی (هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد) وقتی مقاله ای دارد از کارهای مردی بزرگ چون نادرشاه افشار صحبت میکند که خدمات و شجاعت های او تا ابد در تاریخ ایران زمین جاودانه خواهد ماند و استراتژی جنگی او هنوز در دانشگاههای نظامی دنیا تدریس میگردد نباید با این شعر که زیبا هم هست و حق هم هست ولی به موضوع مقاله ربطی ندارد خرابش کنید . رحمت خدا بر نادر شاه افشار کبیر باد .
خوب بود از مکان همنام می بردید.
کی گفته نادرشاه جواهراتو بهش هدیه دادن
یکم تارخ بخونید بد نیستا .جواهراتو از معابد هند اورد .مخصوصا کوه نور و دریای نور .متجاوز متجاوز هیچ فرقی نمیکنه چه حمله اشرف افغان به ایران و چه حمله نادرشاه به هند .اونم ۳ بار دفعه اول برای کشتن افغانها بود دو دفعه دیگه برای چی بود ؟
نادر تركه رو با كوروش بزرگ مقايسه نمي كنيم.
آقایان،،زورشان میاد از حماسه های بزرگ پادشاهی یاد کنند ،،نه فیلمی نه سریالی،،میترسند زنده شن یک موقع...
درود خدا بر تو و خاندانت نادر قلی خان افشار که افتخار این مرز بوم هستی هنوز هم مایه برکت این کشور هستی هنوز هم پشتوانه مالی کشور از برکت غنائم شما است
ای نادراجداد ناداندماروببخش ..ماروهم ببخش که همیشه نابغه کش بودیم وهستیم..
من ازامثال توشفاعت طلب می کنم.
روحت شادای اختدارواُبوهدایران .کسی که خالصانه وصادقانه برای مردم وسرزمینش جنگیدجاویدبادنامت.
مردبزرگ نادر
خوبه میبینم که مردم قدر قهرمانان و پادشاهان عادل و وطن پرستشون رو میدونند.با اینکه خیلیها خواستند و میخواهند که چهره این بزرگ مرد و دیگر شاهان با کفایت ایران زمین رو بد جلوه دهند
روحش شاد
درود بر نادرشاه بزرگ فاتح مشرق زمین فرزند کوروش بزرگ فرمانروای جهان باستان

ایران کنونی رو مدیون نادر ترین شاه هستیم
افسوس که بجای پخش فیلم های بی محتوای کره ای حتی یک فیلم کوتاه هم از همچین بزرگ مردی ساخته نشده
نادرشاه نمرده است بلکه زنده است چرا که روی هر ذره خاک ایران نام نادر هک شده است
ای کاش در لحظه ترور او حظور داشتم تا جانم را فدای کسی کنم که عمرش را فدای استقلال کشورم کرده است
دوستان عزیزی که مایل به در یافت اطلاعاتی در زمینه هوش جنگی و تاکتیک های خاص نادر شاه افشار دارند مستندی به نام شاه افشار ساخته شده که میتونید با دیدن اون کاملا از اخبار تاریخی ان زمان مطلع شوید
در ضمن هر شاهی که خوب باشه میگن خوب بوده و تاریخ بهترین شاهد این موضوع است ما شاهی مثل نادر نداریم در تاریخ بعد از اسلام
ایا میشه کلامی به وصف قاجار یا پهلوی در مقابل شاه افشار داشت این کجا و ان کجا
درود بر وطن پرستان واقعی ایران نادر شاه افشار و فردوسی کبیر خراسانیهای عزیز و غیور
من از نوادگان نادرشاه هستم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان