بازدید 5004
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

اعزام زائران به حج عمره فعلا منتفی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی قصدی برای اعزام به حج عمره نداریم‌، گفت: ایران ‌قبل از اتفاقات اخیر، اعزام زائران به حج عمره را تعطیل کرده بود‌.
کد خبر: ۵۶۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹ 13 January 2016
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی قصدی برای اعزام به حج عمره نداریم‌، گفت: ایران ‌قبل از اتفاقات اخیر، اعزام زائران به حج عمره را تعطیل کرده بود‌.

به گزارش فارس، علی جنتی دقایقی پیش در بدو ورود به گیلان در پاویون فرودگاه سردار جنگل رشت با اشاره برقراری دوباره حج اظهار کرد: ‌عربستان با ایران قطع ‌ارتباط‌ کرده ‌ولی ایران ‌قبل از آن حج عمره را تعطیل کرده بود‌ و همچنان این تعطیلی ادامه دارد.

وی افزود: اتفاق‌های اخیر مزیت بر قطع رابطه شد و تا برگزاری حج تمتع زمان زیادی داریم و باید منتظر بمانیم که نوع رابطه با عربستان به کجا می‌رسد و اگر شرایط تغییر کند و روابط تلطیف شود امکان اعزام حاجیان مشخص می‌شود در غیر این صورت ممکن است حج تمتع نیز تعطیل شود اما در شرایط فعلی قصدی برای اعزام به حج عمره نداریم‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تخلفات برخی مطبوعات اشاره کرد و گفت: قانون مطبوعات مجموعه تخلفاتی را با مجازات‌های خاص خودش دارد که برخی مجازات‌ها مستوجب تذکر و یا توقیف و لغو پروانه است.

وی با بیان اینکه نوع تخلفات متفاوت است، ادامه داد: هفته‌نامه یالثارات با توجه به تذکرات مکرری که در طول سال گذشته و امسال دریافت کرده بود و نیز مجموعه مقالات و مطالبی که درج کرد، نشان می‌داد که گردانندگان این نشریه اصرار به تخلف دارند.

جنتی اضافه کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات تصمیم به لغو پروانه هفته‌نامه مذکور گرفت و یکی از مواردی که هیئت نظارت مجاز به لغو پروانه است اینکه رسانه حتما اصرار به تخلف داشته باشد.

وی درباره فضای باز مطبوعاتی تصریح کرد: سیاست دولت بحث آزادی بیان در محیط‌های دانشگاهی و سخنرانی‌هاست و از هر طرف باید فضا باز باشد تا افراد سخنان خود را بیان کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از کتاب‌هایی که در گذشته به دلایل واهی توقیف شده بود در دولت یازدهم مجوز چاپ گرفتند، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم افرادی که سخنی برای گفتن دارند و صاحب فکر و اندیشه و نظر هستند و قصد دارند مطالب خود را تألیف و یا ترجمه کنند و محتوای آن طبق قانون باشد بدون خرده‌گیری بی‌جا مجوز چاپ می‌دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 8 هزار عنوان کتاب به چاپ رسید، خاطرنشان کرد: روحیه امید و نشاط بین نویسندگان پیدا شده که کتاب‌های خود را به چاپ برسانند.

جنتی میزان صدور مجوز برای نشریات کشور در دو سال اخیر را قابل مقایسه با گذشته ندانست و گفت: در مجموع بیش از 7 هزار نشریه داریم که مجاز به انتشار هستند و در طول این دو سال و نیم گذشته 4 هزار نشریه مجوز گرفتند.

وی با بیان اینکه در صدور مجوز برای نشریه نگاه نمی‌کنیم اینها مخالف و یا موافق دولت هستند، گفت: در برخورد با تخلفات مطبوعات و رسانه‌ها نیز این موضوع اعمال نظر نمی‌شود و بی‌طرفانه تصمیم گرفته می‌شود و یارانه نیز طبق ضوابط به آنها پرداخت می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار