بازدید 64809

واکنش نامحترمانه وزیر خارجه امارات به نامه ظریف

وزیر خارجه امارات عربی متحده نامه وزیر خارجه کشورمان در «نیویورک‌تایمز» را به تمسخر گرفت.
کد خبر: ۵۶۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 12 January 2016
وزیر خارجه امارات عربی متحده نامه وزیر خارجه کشورمان در «نیویورک‌تایمز» را به تمسخر گرفت.
 
به گزارش فارس، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات به نامه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد و به نوعی آن را به تمسخر گرفت.

بن زاید در صفحه توئیتر خود نوشت: «زمانی که مقاله وزیر خارجه ایران در نیویورک‌تایمز را خواندم فکر کردم که وزیر خارجه یک کشور اسکاندیناوی آن را نوشته است».

مردم اسکاندیناوی (واقع در شمال اروپا) که به «نوردیک‌ها» معروف هستند به عنوان آدم‌هایی آرام و صلح طلب و در عین حال متفکر شناخته می‌شوند. حال، وزیر امور خارجه امارات به طعنه، وزیر خارجه ایران و تهران را به صفاتی ضد صفات مذکور متهم کرده است.

سیستمی که دولت‌های اسکاندیناوی برای اداره کشورهای‌شان به کار می‌برند چیزی است که به مدل نوردیک معروف است که خودشان از آن به عنوان «سیستم رفاقتی» نام می‌برند.

بارزترین خصوصیتی که در این سیستم وجود دارد این است که نفع عمومی بر نفع فردی ترجیح داده می‌شود.

محمد جواد ظریف در یادداشتی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشته بود که «عربستان سعودی دارای یک استراتژی سه‌وجهی برای خراب کردن توافق هسته‌ای و تشدید تنش‌های فرقه‌ای در منطقه است»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۳
انتشار یافته: ۴۲
عكس العمل اينها به اين روش نشانه برتري و درايت ايران است تمسخر كردن نشانه ضعف و كوچكي است
هر نوشته ای بازتاب روح نویسنده است . خواننده به قد بضاعت خودش برداشت میکنه.
با نمك گفته خب...بياد تو خنداننده برتر شركت كنه!
از یک جهاتی راست میگه ما با کلمات بازی میکنیم جهت ماستمالی کردن
ازبس تو دنیاعزت واحترام کسب کرده ایم که امارات وکومور وجیبوتی هم بهمون میخندن.
تو جوابش باید گفت خودت خوندی با برات خوندن؟ تو که سواد نداشتی.
امارات خودش زا مسخره کرده ......کسی که در مقابل حرفهای ظریف چنین سخن می گوید بی اعتبار می شود ......سخنان ظریف چنان سنجیده است که تحجر و تفکر جاهلی از پس سخنان این وزیر موج می زند .....خودمانیم این یارو با این حرفهایش بجز ادمهای نادان و ابله کسی را نم تواند گول بزند........ظریف به تنهایی از پس صد تا مثل امارات و سعمودی بر می اید.....
باید بهش گفت ساعت خواب الان همه جای دنیا به جز کشور های عربی اینجوری هستند....
اقای وزیر امور خارجه امارات درسته اقای طریف اهل اسکاندیناوی نیست اما می دونی که اهله ایرانه برو تاریخ بخون ببین ایرانیها کی بودن ما تمدن 2500 ساله داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
۷۰۰۰ سال
خب معلومه دیگه وقتی همه چیز را فدای دولت اعتدال وتدبیر و...میکنید جزیره امارات هم کشور دار میشه
شکر خوردن ایشون!
بر عکس بنده خدا دکتر ظریف فکر کرده برای مسئولین یک کشور متمدن و فهمیده نامه مینویسد . درسته که کشورهای عربی به لطف دلارهای عربی ظاهر کار را مدرن و امروزی ساخته اند ولی باطنا همان طرز فکر صدها سال پیش را دنبال میکنند . این را از طرز رفتارشان با خانم ها که نیمی از هر جامعه ایند میتوان فهمید .
ادمهای ابله که با روابط فامیلی به مقام میرسن،ناراحتی نداره!
اجازه بدین این توافق بشه بعد همتون سوسک میشین.صبرکن و ببین.
شکر خورده
بروبگو بزرگتربیاد .بقول جناب خان (خدوانه) میام براتا...............
ضمنا درجواب شوخ طبعی واحتمالا خنده این بچه وزیر هم باید گفت هه هه ههو ..........
اگه واکنشی غیر از تمسخر و اهانت داشتند تعجب می کردم . از این دیکتاتورها بیشتر از این انتظار نداریم . برای کسانی که پولشون رو می برند امارات خرج می کنند متاسفم
ایشان دکترای سیاست بین الملل خود را در سومالی وبورکینافاسو گرفته است ! فکر کرده انتقادکردن از بزرگان آدم را بزرگ جلوه میدهد !
مگه حالا دروغ گفته ....!!!!
دو كلمه بشنويد از خواهر عروس ، اب كه سربالا بره قورباغه ( واقعاً قورباغه ، يه خورده به عكسش توجه كنيد ، متوجه گفته هاى من ميشويد )
يا ليلى يا ليلى ميخونه ، اين هم يه صداىًى از خودش در اورد ، يعنى ما هم
هستيم ، نوبت شما هم ميرسه زياد نگران نباش ،
البته نامحترمانه نبوده، چون شناخت ایشان از ایران و ملت آن شناخت صحیحی نیست و یا نتوانسته ایم چهره واقعی ایران را نشان دهیم. مردم ایران مثل اقای ظریف شخصیتی مودب و موقر دارند. منتها همواره این تندروها بوده اند که به نماد مردم ایران تبدیل شده اند. این شروع خوبی برای کشورهای همسایه است که با افکار و ادبیات غالب مردم ایران آشنا شوند. واکنش ایشان بیشتر نشانگر غافلگیری از سطح ادبیات حاکم و نوع نگرش است. شاید حالا می فهمد که چگونه دیپلماتهای یک کشور توانستند برابر 6 کشور بزرگ جهان و نماینده همین کشورهای اسکاندیناوی با استدلالی فرا انتظار مذاکراتی بی بدیل ارائه کنند. شاید هم کم کاری از ما باشد که در برابر کشورهای همسایه از چنین ادبیاتی کمتر استفاده کرده ایم.
حق دارد نه به آن هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید و نه به این نامه
من که نفهمیدم کجاش نا محترمانه بود
آخه یکی نیست بهش بگه توی شکم پرست رو چه به سیاست، اگه آمریکا اینقد بهتون رو نمیداد الان کجا بودید.... دقیقا الان شما از خودتون چه صنعتی دارید?!! البته به غیراز صنعت تروریسم
ما هم فکر کردیم وزیر خارجه یه کشور متمدن واکنش داده اما...
چرا اجاره دادیم این ...اینقدر احساس ...کنند بابا اینها کشورها و ادم های زیر پونز بودند از سرمایه ایران این خیال ورشان داشته که ..... هستند جانم فدای مملکتم باید سرجایشان میحکوبشان کنیم
معلومه تا ته سوزوندشون!!!
قطعا روزی خواهد آمد که برای رفتارهای امروزشان هزینه زیادی خواهند داد. به خصوص این جوجه مریض که امیدوارم خدای ناکرده شفا پیدا نکند.
برو بازیتو بکن بچه تو رو چه به سیاست
صبر کن به موقع اش جواب خواهیم داد الان زمان مناسبی نیست.
ایشون بایدم ناراحت بشن
به این چه مربوطه؟؟
آب که سربالا بره، قورباغه زنجیر پاره میکنه...
پس خوب نوشته ظریف دمش گرم
اینهم امر بهش مشتبه شده که چیزی می فهمد اینها بجز پول که چیزی ندارند نه بویی از انسانیت برده اند و نه دور اندیشند فکر می کنند شرایط همیشه برایشان اینطور می ماند فقط بداند که شب دراز و قلندر بیدار است . اگر بفهمد !!!
حالا خوبه تو شبکه های اجتماعی ریس دبی داره با دست و به صورت حیوانی غذا می خوره.باید یاداوری بشه بهشون کی بودن و هنوزم چیزی نیستن کشوری ظاهرا مدرن باتن سنتی و بدبخت داره.
گاهی هم باید اینطوری بیاین تا آقایون بلکه از خواب بیدار بشن . گویا ایرانی جماعت تا توهین و تحقیر نشه از خاب بیدار نمیشه .
خب يك كلمه هم از مادر شوهر شنيديم اينم خاسته خودشو قاطي ادما بكنه حيوونكي
چقدر انسان متفکر وفرهیخته ای هست این وزیر خارجه امارات.البته بی توجهی به این اظهارات سخیف بدترین توهین به ایشان است.گو اینکه از زاویه ای دیگری هم میشود به این جمله نگاه کرد اگر علامت تعجب رو برداریم یعنی ایشون واقعا از نگارش اون مقاله به اصطلاح ذوقمرگ شدن
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو...
از یک جوجه عرب کم تجربه بیشتر از این نباید انتظار داشت اماراتی که به مدد دلارهای نفتی واز صدقه سر ما بخاطر صادرات مجدد به ایران به نون و نوایی رسیدند وگرنه الان امارات بایست یک بیابان می بود و توی این 35 سال از سرتحریم های ایران به اینجا رسیدند.
این بنده خدا ظاهرا یه کرومزوم اضافی داره ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی