بازدید 13072
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اعلام کرد

دو «نه» شرط لازم برای پیوستن به ائتلاف اصولگرایان است

حداد عادل، امروز به عنوان سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگریان،به میان اهالی رسانه آمد و درباره دو «نه» که از شروط لازم برای پیوستن به ائتلاف بزرگ اصولگرایان است، سخن گفت. آقای سخنگو درباره باهنر، لاریجانی، ناطق نوری، سرلیست و همچنین شورای رهبری اصولگرایان، نکات جدیدی را به خبرنگاران گفت.
کد خبر: ۵۵۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 30 December 2015
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان به خبرنگاران گفت که امروز آمده‌ایم تا تشکیل شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان را اعلام کنیم.

به گزارش «تابناک»، حداد عادل  که برای اولین بار به عنوان سخنگوی ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به جمع خبرنگاران آمده بود درباره تشکیل ائتلاف اصولگریان به اهالی رسانه گفته است که: «از ماه‌ها پیش عده‌ای از نمایندگان تشکل‌های اصولگرا و فعالان سیاسی از آیات محمد یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی درخواست کرده بودند که اصولگرایان را در مسیر وحدت راهنمایی و هدایت کنند که به دنبال این درخواست آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از نمایندگان تشکل‌ها و شخصیت‌ها و عده‌ای از روحانیون دعوت کردند و این ائتلاف شکل گرفت».

‌حداد همچنین به صراحت از خطوط قرمز اصولگرایان گفته و دو «نه» برای اصولگریانی که می خواهند در ائتلاف شرکت کنند، مطرح کرده است.
 او گفته است که: «من در اینجا اعلام می‌کنم که در ائتلاف اصولگرایان نمایندگان تشکل‌ها در واقع هویت جدای از دیگران را پشت در شورا گذاشته‌اند و با شرکت در شورا همه به عنوان اصولگرا حضور دارند و خط قرمز ما در اصولگرایی از نظر سیاسی و عملی روشن است و آن خط قرمز اول نه گفتن به فتنه و دوم نه گفتن به جریان انحرافی است. بنابراین هم از وزرای دولت گذشته ممکن است افرادی شرکت داشته باشند یا بخواهند به عنوان فعال در امر انتخابات شرکت کنند و یا از همه طیف‌هایی که شما نام بردید».

 حداد عادل  در پاسخ به سئوالی در مورد حضور لاریجانی در ائتلاف اگر چه پاسخ روشنی نداد، اما اعلام کرد که جلساتی با خود وی برگزار شده  و آنان رئیس مجلس را اصولگرا می دانند و درهای ائتلاف به روی او باز خواهد ماند:

«آقای لاریجانی را اصولگرا می‌دانیم و قرار است که در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان همه طیف‌های اصولگرا با تنوع‌های سلیقه‌ها حضور داشته باشد.از روز اولی که صحبت از ائتلاف اصولگرایان مطرح شد، حضور آقای لاریجانی در نظر گرفته شده است و آیت‌الله موحدی کرمانی با وی دو بار حداقل صحبت کرده‌اند و فراکسیون رهروان ولایت که در مجلس به آقای لاریجانی نزدیک‌تر هستند، خودشان اعلام کردند که در مسیر روحانیت شرکت خواهند کرد و امیدواریم آقای لاریجانی نماینده خودشان را هر چه زودتر برای شرکت در این شورا معرفی کنند».

حداد، همچنین، برای خبرنگاران توضیح داد که اعلام حضور مستقل علی لاریجانی در انتخابات از قم، خدشه ای به ائتلاف اصلوگریان وارد نمی کند و به دلیل شرایط خاصی که در قم وجود دارد، علی لاریجانی اعلام کرده است که به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کند.

سخنگوی ائتلاف همچنین ناچار شد در مورد حضور جبهه پایداری و وزرای دولت محمود احمدی نژاد در ائتلاف اصولگرایان نیز توضیحاتی بدهد؛ موضوعی که در کنار حضور سران اصولگرا در ائتلاف بزرگ اصولگرایان، این روزها بحث و گزارشات زیادی را در روزهای اخیر در رسانه و محافل سیاسی برانگیخته است. آقای سخنگو در این باره به خبرنگاران گفته است:

«در طیف وسیع اصولگرا سلیقه‌ها و روش‌های مختلف وجود دارد و بعضا این سلیقه‌ها با هم فرق و اختلاف دارند، در هفته‌های گذشته گهگاه در فضای خبری مطالبی منتشر شده است که بوی وحدت از آن به مشام نمی‌رسد.آنچه مورد نظر ائتلاف است، شمول و جامعیت این ائتلاف است که به رغم اختلاف سلیقه‌ها این ائتلاف شکل گرفته و باید تاکید کنم اصولگرایان با تجربه دست کم 12 ساله‌ای که تحت این عنوان در فضای سیاسی و در انواع انتخابات داشته‌اند و با مرور در پیروزی‌ها و شکست‌ها، شیرینی‌ها و تلخی‌های گذشته که طبیعت فضای سیاسی اقتضاء می‌کند به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در انتخابات مجلس دهم اختلاف سلیقه‌ها را حاکم نکنند. بر سر هویت و انتساب سازمانی، حزبی و جمعیتی خودشان اصرار نورزند».

سخنگوی ائتلاف اصولگریان به صورت مشخص از چهره های معتدل اصولگرایی همچون محسن رضایی، قالیباف و ولایتی هم سخن گفت و اعلام کرد: «ما از آقایان قالیباف، رضایی، ولایتی و لاریجانی برای حضور دعوت کرده‌ایم و آنها بعضا به دلیل گرفتاری‌ها نتوانسته‌اند شرکت کنند و به طور مثال آقای ولایتی فردی را به عنوان نماینده فرستاده یا برخی‌ها نیز فرد همسوی خود را فرستاده‌اند».

پیشتر برخی از رسانه ها گزارش داده بودند که عبدالحسین روح الامینی به عنوان نماینده محسن رضایی، دکتر ذاکری به نمایندگی از قالیباف و یک نفر هم از سوی ولایتی در جلسات شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان شرکت می کنند.


متن کامل سخنان آقای حداد عادل، سخنگوی ائتلاف اصولگریان را اینجا می توانید بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست