بازدید 75592

جزئیات فیلم ملتهبی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راساً توقیفش کرد+ویدیو

تماشاگر در ابتدا تصور می‌کند که دختر خودکشی کرده، قبل از ازدواج با یک مرد غریبه رابطه داشته و به واسطه اینکه نمی توانسته شرط مادر شوهرش را برای آزمایش بپذیرد، خودکشی کرده اما در ادامه، برخی دیالوگ‌ها و حتی نگاه‌های معنادار پدر با بازی «بابک کریمی»، این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که آن فرد غریبه نبوده است!
کد خبر: ۵۵۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴ 26 December 2015
جزئیات فیلم ملتهبی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راساً توقیفش کرد
«خانه دختر» تازه‌ترین ساخته شهرام شاه حسینی با وجود اصلاحات متعدد با نظر مستقیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد؛ اما چه داستانی دستمایه این فیلم سینمایی قرار گرفته بود که بر خلاف رویه معمول و در اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ سینمای ایران، علی جنتی در مقام وزیر فرهنگ راساً ورود کرد و دستور عدم اکرانش را صادر نمود؟

به گزارش «تابناک»، «خانه دختر» جزو آثار متفاوت حاضر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود اما اکران این فیلم در جشنواره فجر، نخستین و آخرین اکرانش بود و پس از نقدهای شدیدی که به مضمون این اثر وارد آمد، ساختار و نوع پرداخت اصل در حاشیه مضمون اثر قرار گرفت. شهرام شاه حسینی با تکیه بر فیلمنامه پرویز شهبازی، دست روی مضمونی گذاشته بود که ظرفیت طرحش نه تنها در سینما، بلکه در جامعه نیز وجود ندارد.

جزئیات فیلم ملتهبی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راساً توقیفش کرد

چهارمین ساخته شهرام شاه حسینی به شیوه اسکوپ و با رنگ و لعابی متفاوت فیلمبرداری ‌شده بود، در حال و هوای آثار پرویز شهبازی بود و به شدت تحت تأثیر سناریو بود و به همین دلیل، بر خلاف آثار پیشین شاه حسینی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و البته به واسطه درون مایه اثر، متهم به سیاه نمایی شد و برای مدتی طولانی زیر تیغ ممیزی رفت تا عملاً سرمایه محمد شایسته تهیه کننده این فیلم سینمایی حبس شود.

شایسته که برای این فیلم دستمزدهای قابل توجهی به فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگران مطرحی چون حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، باران کوثری، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی و... پرداخته کرده بود، پس از آنکه دریافت در راهروهای سازمان سنیمایی موفق به دریافت پروانه نمایش نمی‌شود و گره در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کور شده، نقدهای علنی تر مطرح کرد و نوشت: «دیگه یواش یواش، دارن دیوونم می‌کنن آقایون میزدوست».

جزئیات فیلم ملتهبی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راساً توقیفش کرد

واکنش تهیه کننده «خانه دختر» مستقیم متوجه مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ اما این واکنش خیلی دوام نیاورد و شایسته پس از این در گفت و گویی تأکید کرد: «مشکلاتی که مدنظر مدیران بود، برطرف شده و قرارداد نمایش فیلم این هفته یا هفته آینده به شورای صنفی نمایش ارائه می‌شود. ارائه قرارداد به شورای صنفی نمایش بستگی به نظر آقایان ایل‌بیگی و ایوبی دارد. ما سکانس‌های جایگزین داشتیم و اصلاحات اعمال شده به مضمون و زمان فیلم لطمه‌ای نزده است. فیلم با مدت زمان 77 دقیقه‌ای که در جشنواره نمایش داده شد؛ اکران می‌شود».

ساعتی پیش و پنج روز پس از واکنش فوق الاشاره، علی جنتی راساً به این ماجرا ورود کرد و از نقش مستقیمش در عدم اکران این فیلم سخن به میان آورد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفت: «این فیلم اشکالاتی داشت که منجر به توقیف آن شده و علی‌رغم اصلاحاتی که داده شده بود، آن را برطرف نکردند. من با توجه به اصلاحاتی که داده بودند در آخرین مرحله فیلم را دوباره دیدم اما اصلاحات انجام نشده بود. به همین دلیل، ما به عقیده گذشته خود پا برجا هستیم و نمی‌توانیم به راحتی اجازه اکران این فیلم را بدهیم».

جزئیات فیلم ملتهبی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راساً توقیفش کرد

توقیف فیلم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ سینمای ایران، اتفاقی نادر است و معمولاً اگر چنین تصمیمی نیز اتخاذ شود، با این شفافیت اعلام نمی‌شود؛ اما ظاهراً فضای ملتهب «خانه دختر» و ترکش‌هایی که ممکن بود از آن سوی بهارستان به این سوی بهارستان و دفتر وزیر برسد، باعث شد تا جنتی شخصاً در این زمینه به شفاف ترین شکل ممکن حکم نهایی را اعلام کند و این فیلم سینمایی برای مدتی بسیار طولانی توقیف شود.

«خانه دختر» داستان «بهار» با بازی «رعنا آزادی‌ور» دختر دانشجویی است که در روز عقدش با «منصور» با بازی «حامد بهداد» خودکشی می‌کند و سپس دو هم دانشگاهی‌اش با نقش آفرینی «پگاه آهنگرانی» و «باران کوثری» در پی کشف راز مرگ این دختر می‌روند.

جزئیات فیلم ملتهبی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راساً توقیفش کرد

تماشاگر در ابتدا تصور می‌کند که دختر خودکشی کرده، قبل از ازدواج با یک مرد غریبه رابطه داشته و به واسطه اینکه نمی توانسته شرط مادر شوهرش را برای آزمایش بپذیرد، خودکشی کرده اما در ادامه، برخی دیالوگ‌ها و حتی نگاه‌های معنادار «پدر» با بازی «بابک کریمی»، این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که آن فرد غریبه نبوده است!

داستان این فیلم آنچنان ملتهب است که با وجود ممیزی جدی که احتمال نقش پدر را در وقوع فاجعه کاملاً حذف کرده، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجیح داده‌اند همچنان از اکرانش صرف نظر کنند و حتی سوژه‌ای که بخش اصلی ملتهبش نیز حذف شده، امکان اکران نیابد و بدین ترتیب آخرین ساخته شاه حسینی به انتهای لیست سه رقمی فیلم‌هایی افزوده شد که هیچ گاه فرصت نمایش عمومی را نیافتند.

ویدیو نشست خبری فیلم «خانه دختر» با حضور عوامل فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 159
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۶۰
انتشار یافته: ۸۱
اگر. همچین سناریویی دارد جناب وزیر کار بسیار خوبی کرده اند که شخصا توقیفش کرده اند. با این داستانهای مزخرف که شاید در ۷۸ میلیون ایرانی امکان رخ دادنش نزدیک به صفر است میخواهند به مخاطب چه پیامی بدهند؟ غیر از ریختن قبح برخی ضد ارزشهای انسانی چه نتیجه ای دارد؟ یک جوان یا خانواده ایرانی در فلان شهرستان کوچک چه نیازی است چنین فیلمی ببیند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
موافقم. بنظرم جامعه ایرانی مسائل مهم تری برای طرح دارد و اینچنین موضوعات در فرهنگ و جامعه ما تنها یک استثنای غریب اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
"یک جوان یا خانواده ایرانی در فلان شهرستان کوچک" بیشترشون ماهواره دارن چند سریال کوتاه با همچین داستانی با دوبله بسیار حرفه ای هم پخش شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
کاملا موافقم. زمانی که خیانت، شهوترانی، فساد اخلاقی و مالی، ناامیدی و پوچی، و ... در جامعه قبیح بود، فیلم هایی با این مضامین شروع به عرضه کرد تا امروز به جایی رسیدیم که این موضوعات عادی شده. آیا پرداختن به چیزی که درد جامعه نیست، اون هم در چنین سطح و عمقی از اثرگذاری، توجیهی داره؟ آیا سوژه قحطه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
متاسفانه نزدیک به صفر نیست و بنده به شخصه موردی این چنینی آشنا شدم که شخص از ترس همین که کسی حرفش را قبول نداشت 10 سال رفتار زشت پدرش رو پوشاند و نهایت پلیس به دادش رسید... حدود 10 سال از این ماجرا می گذرد و احتمالا حتی بعید نیست اینن فیلمنامه از روی آن نوشته شده باشد
بابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
واقعا بعضیها با چه منطقی این فیلم ها را میسازند.با چه عقلی؟
ببینین میتونین یه کار بکنین که دیگه اعضای خانواده نتونن کنار هم بشینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
مردم فهم و درک دارن و ی فهمن چی خوب هست چی خوب نیست
لازم نیست آقایون تصمیم بگیرن چی برای ما خوبه چی بد
اونا فقط باید با علائم راهنمائی کنن مثل +18
و متاسفم می بینم یه نظری که تائید بر سانسور می کنه اینقدر موافق داره و این نشون میده سطح فرهنگ اجتماعی ما هنوز به اندازه ای نرسیده که دموکراسی رو درک کنیم و هنوز به دیکتاتوری نیاز داریم
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بهتره راجب اختلاس مسئولین فیلم ساخته بشه مثل نحوه اختلاس خاوری و نحوه فرارش...
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
تا كي يه عده بايد به جاي همه بقيه تصميم بگيرن؟شما هم خليالتون راحت باشه كه توي شهرستان هاي كوچك سينمايي وجود نداره كه كسي بره و فيلم ببينه و همه مشغول ديدن فيلمهاي شبكه هاي ماهواره اي هستن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
با سرپوش گذاشتن روی واقعیت و پاک کردن صورت مسئله نمی توان آنرا از بین برد. این معضلی است که وجود داشته و دارد و به هیچ وجه امکان آن نزدیک به صفر نیست. بنابراین باید صورت مسئله مطرح شود تا برای آن چاره جویی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
هرچند با توقیف یک فیلم از اساس مخالفم ولی در این مورد خاص با نظر شما موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
با سلام . من یه مشاور خانواده هستم . متاسفانه باید بگم امارها نظر شما دوست عزیز رو نقض میکنن و ما بارها شاهد طرح این مسئله از سوی دخترانی هستیم که مهر سکوت بر لب دارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
واقعا فکر می کنید امکان رخ دادنش نزدیک به صفره؟
اتفاقا این معضل تو جامعه وجود داره و تعدادش هم کم نیست. با زیر برف کردن سرمون و انکارش هم هیچ مشکلی حل نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
وقتي يك نوع فساد در جامعه زياد ميشه، هنرمنداني كه درد جامعه رو حس مي كنند تلاش مي كنند كه آن درد را عريان به مردم بي خبر نشان دهند. سرپوش گذاشتن يا انكار فساد فقط باعث رشد آن زير پوست جامعه مي شود. شما كه مي گوييد چنين سناريويي امكان رخ دادنش نزديك به صفر است، مطابق چه آماري چنين ادعايي مي كني؟
کی به اینا بودجه میده؟ این فیلم برای چه مخاطبی ساخته میشه؟
مردم ، آیا مخاطب این فیلم مردم هستند؟ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
برای هوشیاری مادرا و دخترها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
خاور میانه داره میترکه از جنگ اینها تو فکر چی هستن.........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
هدف این فیلم ها گند زدن به فرهنگ جامعست
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
از اين به بعد بايد بگيم براي ساخت يه فيلم از همه مردم نظرخواهي كنن،شده حكايت ايدز كه اوايل ميگفتن بحران غربه ولي عملا ديديم بحران همه جا بود جز غرب
به نظر بنده کار درستی صورت گرفته است چون بسیاری از جوان ها الگوبرداری می کنند و ممکن است خطاهایی بروز دهد که در گذشته امکان وجود این معضلات اجتماعی تقریبا صفر است.
بایستی تهیه کننده و کارگردان نسبت به پذیرش داستان خود در جامعه ایران و فرهنگ ایرانی حساسیت داشته باشند.
توقیف بهترین گزینه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
هیچ مشکل اجتماعی تا الان با سرپوش گذاشتن و پنهان کاری و سکوت حل نشده، بلکه وقتی تبدیل به غده سرطانی شده و بی درمان، رو شده

کی میخواهیم از تاریخ درس بگیریم، خدا عالمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
موافقم
به نظرم به جای تثبیت ارکان خانواده که یکی از مهم ترین اهداف ازدواج است این جور به سیاه نمایی می پردازند.
به نظرم به جای اینکه بیایند و این قدر ازدواج های ناسالم و فحشا رو ترویج بدهند یکم از خانواده های سالم و با اصلت رو نشون بدند خود جوونا می فهمند که چه جوری باید انتخاب کنند.
اصلا چه معنی داره یک فیلمساز غیر متخصص در زمینه روانشناسی ازدواج بیاد در رسانه عمومی یک کشور در مورد یک مساله ای که حتی دو زار سواد هم در موردش نداره فیلم بسازه. باید با نظارت دکترهای روانشناس اجتماعی بیایند این فیلم ها رو درست کنند تا بالاخره یه اصولی درست کردن این جور فیلما پیدا کنه.
مثل همیشه معلول را گردن زدید
فیلم چندین پروانه میگیرد تا به اکران برسد و انوقت اقای وزیر ان را توقیف میکند
دلیل اقای وزیر هرچه باشد محترم ولی ایشان باید تاوان اشتباه سیستم خود را بدهند نه سرمایه گذاران
تا سیستم ممیزی درست شو د و انکس که فیلمنامه مینویسد بداند که خریداری نداردنه سرمایه گذار ...
اینکه دولت عوض شده یا مدیری عوض شده که تاوان ان را نباید بخش خصوصی بدهد ...
همسان پنداری انسانها با سیستمها اشتباه فوق استراتژیک در مملکت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
برای گرفتن مجوز، مگر فیلنامه را به وزارت ارشاد نمی دهند؟
خوب، همون زمان مجوز نمی دادند
یه چیزی تو مایه های فیلمهای سه ایکس در قالب معناگرا
:)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
شما فیلم رو دیدی ؟؟
بعضی از این کارگردانها هم دیگه شورش رو در آوردن . بابا زندگی تو ایران سخته درست ، شرایط زندگی دشواره درست، مشکلات اخلاقی زیاده درست، دیگه نه اینقدر که همه زندگی رو جوری تیره تار میکنید و فیلم رو توی کثافت غوطه ور میکنید که دیگه حال آدم به هم میخوره . از وزیر ارشاد ممنونم به خاطر این توقیف
واقعا با این مضمون فیلم چی رو میخوان برسونن . مثلا میخوان بگن این کار بده ؟ همه میدونن این کار دور از انسانیته و حیوانات هم همچین مرامی ندارن. واقعا برای کارگردانش متاسفم این همه موضوع که میتونه به جامعه برای اصلاح رفتارش کمک کنه ولی رفته دنبال اشاعه و قبح شکنی. درود بر وزیر ارشاد برای اینکارش
به نظر میرسد نظارت بر سناریو وفیلمنامه کاملا ضعیف است که بعد از اتلاف این همه وقت وانرژی در زمان اکران ممنوعیت صادر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
برای اخذ پروانه ساخت فقط 8-9صفحه از کلیات فیلمنامه ارایه میشود که نه تنها به اشارات فیلم نمی پردازد بلکه در حین ساخت اثر هم به دلخواه عوامل فیلم تغیراتی اعمال می شود که مورد قبول نبوده و در مرحله اکران مجوز لازم رو نمیگیره.
تو اروپا هم به سختی این فیلمها رو می سازن... اینجا که سهله.
بنده این فیلم را در جشنواره دیدم...
بدون غرض میگم، واقعا از مضمون فیلم شوکه شدم!! مگر این موارد اصلا چقدر است که بعد برداریم اینگونه تعمیم بدهیم به جمعیت قابل توجهی از جامعه؟؟
چند ساعت بعد از فیلم درگیر بودم، اصلا قابل هضم نبود!! خدا از سر تقصیرات تامین کنندگان این جور کارها بگذره ان شا الله...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بسیار عزیزم ، می توانید به امارهای روانشناس ها مراجعه کنید
ناشناس
| Singapore |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
شما با فیلتر شکن اومدی داری نظر میدی!!!
اخه مگه تو ایران مشکل داریم که شما با فیلتر شکن به اینترنت وصل میشی؟ اینا همه اش دروغه، چه فیلتری، چه محدودیتی....


این درد هم هست، شما رو مغز و چشمت فیلتر گذاشتی، مشکلات رو نبینی
قبح یه اعمالی رو با این فیلم ها میریزن ..وزیر ارشاد حق داشته اکران این فیلم رو ممنوع کرده
/کاری که فقط ممکنه از یه پدر سادیسمی سر بزنه چه لزومی داره روی پرده سینما نشون داده بشه ..
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
تا وقتی همه مردم ندونن و با خبر نباشن که چنین مردهایی هم هستن. چنین پدرایی، چنین برادرایی، عموها و دایی هایی........
نمیدونن ک باید حواسشون رو جمع کنن. مثل شما فکر میکنن همه چی ارومه، هیچکس بد نیست. همه خوبن، ما همه خوشحالیم و شاد و خندان و سرمون تو برف
کارگردانش فازش چیه
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
نویسنده اش فازش چی بوده ؟؟؟ یکی اینو به من بگه !!
بهتر نبود از ابتدا ، فیلمنامه پذیرفته نمی شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
چرا؟
اتفاقا خوبه دیگه. الان همه متوجه شدن چنین فیلمی ساخته شده و بهش فکر میکننو همه افراد خانواده و جامعه، حواسشون رو جمع میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
در واقع نويسنده فيلم به هدفش رسيد.
ببه عنوان یک رونشناس باید بگم آمار تجاوز چه به دختران و پسران این مرز و بوم از سمت محارم بسیار بالاست و این واقعیتی است که اگرد در کلنیک ها پای حرف ها و زجه های دختران این سرزمن بنشینید متوجه آن خواهید شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
ضجه !
به نظر شما اگر این فیلم اکران شود ، آمار این جرم کاهش پیدا می کند ؟
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
دکتر برو دکتر!
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
ناشناس 01:13
عزیزم شاید آمار جرم کاهش پیدا نکنه ولی آگاهی دختران و مادران و حتی پدران زیاد میشه. تو این فیلم پدر یک مثله و ممکنه با این وضع فیلم هایی که تو ماهواره ها داریم میبینیم تجاوز از طریق محارم از طرف هر کدام از محارم اتفاق بیفته. یک کمی واقع بین باشیم.
درست مثل فیلم دخترها فریاد نمی زنند که کار بسیار خوبی بود و توصیه میکنم هر کسی که دختر داره این فیلم رو ببینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
ما امثال شما را زیاد دیدم که دم از مدارک تحصیلی دروغ می زنند امار شما می دین؟؟ شما مرکز امار هستید امار از خودتون می سازید؟؟؟؟
دوستان مگه کسی مجبورتون کرده مضمون این فیلمو قبول کنین که انقدر از توقیفش خوشحالین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
مگه کسی مجبور کرده افکار فحشا گونه خودتون به خورد دیگران بدهید ؟؟؟
لطفا سرمونو زیر برف نکنیم؛تو آشنا ها و اقوام فقط کافیه قاضی یا وکیل تقریبا سطح بالایی داشته باشین تا متوجه شید تو جامعه چه خبره.از تجاوزها که بگذریم با یکمی کنکاش و کنجکاوی و دسترسی به بعضی افراد در دادگستریها به آمار غیررسمی و تایید نشده میرسیم که عمق بعضی فجایع وحشتناکی که هرچند کم ولی در جامعه ما اتفاق افتاده ؛میرسیم.
نظر منو که نمیذاری تابناک عزیز،ولی خب خودتونم بخونید کافیه.فقط جوری نشون ندید تو خبرهاتون که این فاجعه ها در جامعه ما به هیچ وجه نمیوفته؛چون واقعا وجود داره نه در اندازه وسیع ولی انقدر هست که درموردش بشه فیلم ساخت و مردم را متوجه این موضوع کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
موافقم ! ولی آگاهی دادن به خانواده ها بهتر است از طریق دیگری انجام شود .
یعنی اگه یه مشکلی تو جامعه باشه با سانسور برطرف میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
نه ولی برای کل ملت پخش کردن خوب نیست...
اروپا رو نگاه کنید چنین فیلم هایی رو با شرایط خاص برای سنین خاص اجازه میدن!!!!!!!!
اونم محدود .......
ناشناس
| China |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
شکستن قبح یک کار زشت به اندازه ی عمل به اون بد است. این کار اسمش ترویج عمل شنیعی است که احتمال وقوعش در ایران (نه در مملکت فرنگ!) نزدیک به صفره. حالا چرا باید ملت چنین مطلبی رو در یک فیلم ببینن؟ آگاهی؟ ولی به نظر من این کار صرفا زشتی کاری را کوچک می کند. در دین ما است که کسی که گناهی مرتکب شد برای توبه تنها خداست که طرف جساب است و لازم نیست که برای تسکین خود یا به هر دلیل دیگری کار گناه خود را به دیگری بگویید (بر خلاف کاتولیک ها که پدر روحانی توبه ی شما رو می بخشه!). حالا چرا؟ چون از پرده دری جلوگیری می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
غذای کپک زده و خراب رو هم به بهانه اینکه غذاست باید استفاده کرد؟
هیچ یک از افرادی که از مضمون این فیلم خوششان نمی آید اجباری برای تماشای آن ندارد ولی ظاهراً بیشتر کاربران تابناک تحمل وجود چیزی را که مطابق میل شخصیشان نیست قبول ندارند و حتی مایلند که حق تماشا یا تفکر متفاوت برای دیگران نیز وجود نداشته باشد.
بعلاوه، تعرضی که در این فیلم به آن اشاره شده از آنچه فکر می کنید یا دوست دارید تصورش را کنید خیلی رایج تر است. با هر روانشناسی که خواستید صحبت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
ما نیازی به حرف مثلا تجدد گریانه امثال شما نداریم 5 هزار سال است بشر جوری دیگر زندگی کرده ثمره افکار شما همین فساد و فحشایی است که کل جهان را گرفته
آقا چرا بجای اینکه اول فیلم رو بسازند و بعد دنبال جواز برن، همون اول فیلمنامه رو تقدیم وزارت ارشاد نمیکنند تا ممیزی بشه ؟ اینجوری هزینه های میلیاردی روی دست تهیه کنندگان هم نمیگذارند ؟ خدائیش منطقی تر نیست ؟
خوش به حالتون که همچین. چیزی به گوشتون نخورده.امار این تجاوزها خیلیییی بالاتر از تصورات شماست.کافیه سری به مددکاران اجتماعی بزنید
توقیف کردن فیلم کاملا درست بوده اما بهتر بود همون اول فیلمنامه توقیف میشد.
می گویند در یکی از شهرهای فرانسه در زمان جنگ مردم شهر همه علیه هم به دشمن جاسوسی می کردند و هیچ همسایه ای به دیگری رحم نمی کرد... این جاسوسی ها در قالب نامه و گزارش مکنوب اعلام میشد... بعد از پایان جنگ باین نامه ها پیدا شد... اما مردم فرانسه نیامدند برای آنکه قبح نریزد و ملت همیشه سربلند باشند نامه ها را بسوزانند... ان ها را در قالب یک نمایشگاه دایمی دز قسمتی از شهر آویزان کرده اند تا جامعه فرانسه اگر همه ی زیبایی هایش را می بیند این را هم ببیند و فراموش نکند اشتباهاتش را... اما ماعادت داریم سرپوش بگذاریم روی هرچیزی... سر تو برف کردن اولین و آخرین راه حل ما برای همه چی است... قبح ها ریخته شده... بگذارید به رویمان بیاورند همه ی قبح های ریخته شده تا کمی خجالت بکشیم...
متاسفانه توی جامعه ما این اتفاقا میفته اگر باور نمیکنید ی سری بزنید به دادگاه ها ببیند چه ماجراهایی افتاده . که بعضی ها به خاطر شهوت عانی چه زندگی های خراب و ویران نمیکنه . که شاید هدف این کارگردان همین باشه .
من مخالف هر چه که اسمش ممیزی باشد هستم
بیاییم یه کم واقعی فکر کنیم.. گول نزنیم خودمون رو... آیا داستان این فیلم تو جامعه ما اتفاق نیوفتاده؟؟ آیا این واقعیت جامعه بیمار ما نیست. من که مطمئن ام حتی به تعداد انگشتان دست ما از این واقعیت همین حالا تو جامعه داریم. مثل آون دکتر که رفت تو دانشگاه کلمبیا گفت ما تو ایران چیزی بنام همجنسگرا نداریم... این هم از اون دسته است. بهتره واقعی ببینیم مسائل رو.
فیلم های خیلی تاثیرگذاری هستند زیرا این مسائل به میزان نسبتا زیادی شایع هستند و اگر این فیلم زشتی کار را نشان داده خیلی هم فیلم خوبیست.
امان از تعصب های بیجا...
امان از جهل و نادانی...
مسلما چنین مساله ای در هیچ کجای دنیا مورد قبول نیست اما انکار ان احمقانست...
به نظر من نپرداختن به این گونه مسائل بیشتر باعث فساد می شه......
قبح همه چیزو مدام میریزیم که الان این شده اوضامون...
کافیه این فیلم اکران بشه تا رسانه های خارجی با استناد به همین فیلم بگن جامعه ایرانی چه خبره...متاسفانم..... کارگردانهای ما اگه میخوان شهمات فیلم ساختن شون نشون بدن برن در باره جنایات داعش عربستان و نیجریه فیلم بسازند تا جامعه جهانی بیدار بشه...
من هم از تصمیم وزیر ارشاد حمایت می کنم.
اين تهيه كنندگان در پي رفع هيچ مشگلي نيستند جز برگشت پول سرمايه گزاري شان ب چند برابر ولو ب هر قيمتي ، ولو ب جريحه دار شدن روحيه ي مردم ، ولو ب خدشه دار شدن افكار جامعه
(از آنچه فکر می کنید یا دوست دارید تصورش را کنید خیلی رایج تر است. با هر روانشناسی که خواستید صحبت کنید.) ببخشید شما کجا زندگی می کنید؟؟؟؟؟؟
چقدر راحت قضاوت میکنیم با متن یک خطی !!
کی فیلمو دیده؟
دوستاني كه از وضعيت جامعه و امكان بروز چنين فجايعي نوشته اند درست تحليل مي كنند . ولي هيچ دليلي نداره كه در فضاي حاكميتي ديني اجازه اكران چنين فيلمي داده شود . بالاخره از نظر روان شناسي همچنين فيلم هائ ذهن مخاطبين رو در گير مي كنه . اگه پدر باشين بهتر مي فهمين چي مي گم .
انقدر سوزه با خلاقيت هاي جديد وجود داره كه مي شه روي اونا تاكيد كرد . و هيچ لزومي نداره يك دختر با ديدن چنين فيلمي احساس كنه كه امكان بروز چنين واقعه اي ممكنه پديد بياد .
کار جناب وزیر بسیار منطقی و بر اساس تحکیم روابط خانواده بوده و به نظرم تصمیم درست و بجا بود. هر مساله ای در دنیای کثیف غرب و شرق اتفاق می افته رو لزومی نداره به داخل ایران با این همه سبقه فرهنگی و دینی بکشاندد و قبح اخلاق را بشکنند. به عنوان یک پدر از ایشون صمیمانه تشکر می کنم.
فیلمهای بیتربیتی و خاکتوسری درست نکنید بچسبید به فیلمهای باموضوع بیکاری.
مصائب مالی .فرهنگی . اخلاقی .ناامیدی .بی رمقی و...که در جامعه در حال فزونی هست این معلولیتها را که طرحش شاید باب میل کسی نباشد کاملا محتمل میکند چه خوشمان بیاید مثل برخی از عزیزان و چه بدمان بیاید مثل برخی دیگر از عزیزان.پس همگی باتفاق با تمام قوا .پیش بسوی علت.
برای مردمی که سرگرمی ندارن میرن سینما که حالشون بهتر بشه و یه تفریحی داشته باشن نشون دادن این فیلمها چه دردی از اونا دوا میکنه جز پریشانی روح وروان اونا
قرار نیست همه واقعیتها تو سینما گفته بشه میشه در غالب مستند هم تهیه بشه ازاین دست خبرها در جامعه هست کسی منکرش نیست
ایشون فیلم در مورد اختلاس مسئولین می‌ساخت مثل مسئولینی چون خاوری متواری...
مطمئنا فیلم از طریق دیگری به خانه های مردم راه پیدا خواهد کرد. خوب بود که از ابتدا فیلمنامه تصویب نمی شد و فیلم ساخته نمی شد.
هیچ مشکل اجتماعی با سرپوش گذاشتن و پنهان کاری و سکوت حل نخواهدشد
نظرات کاربران دقیقا برعکس چیزی بود که فکر می کردم. تا زمانی که جامعه ما نپذیره که بالغ شده و میتونه از مسائلی صحبت کنه که شاید امروز خط قرمز باشه و چند روز دیگه یه مسئله عادی، اوضاع همینه
اولا مخاطب یه فیلم سینمایی همه اقشار جامعه نیست. انسان های بزرگ و متمدن، خودشون تصمیم می گیرند چه فیلمی ببینند کما اینکه در بازار جهانی فیلم های وحشتناک و ترسناک و چندشناک و تخیلی و ... وجود داره انسان بالغ خودش تصمیم می گیره چی ببینه
دوما برای فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند هم ممکن بود این سر و صدای الکی رو بکنید، ولی شاید این فیلم هر چند به لحاظ ساختار ضعیف، تونست خانواده ها رو متوجه مراقبت از فرزندان بکنه
تجاوز به محارم وجود داره خودتونم می دونید. چرا باید سرپوش گذاشته بشه. اتفاقا این مسائل در شهرهای دورافتاده با سرپوش گذاری بیشتری مواجه میشه. شاید امثال این فیلم باعث بشه قربانیان این حوادث جسارت اعتراض پیدا کنند. خودشون رو گناهکار ندانند و مطمئن بشن که جامعه انگشت اتهام رو به سوی اونا نمی گیره
متاسفم از ساخت فیلم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر