بازدید 4676

تبلیغات دهان به دهان، رقیب تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی بهتر است در پیک ساعت شلوغی انجام گیرد تا بازخورد بهتری داشته باشد اما این ساعت پیک که عموما بین 9 تا 12 شب است و هزینه تبلیغات تلویزیونی در آن بیشتر هم خواهد شد، آیا بازدهی خوبی به نسبت هزینه پرداخت شده دارد؟
کد خبر: ۵۴۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 28 October 2015
تبلیغات دهان به دهان، رقیب تبلیغات تلویزیونی مدتی است، در حال تحقیق روی کسب و کارهای نوظهور در وب هستم؛ کسب و کارهایی با روش های تقریبا نوآورانه که ناشی از دقت مدیران سایت ها برای رفتارشناسی مشتریان ایرانی است؛ سایت هایی که عموما فروشگاهی هستند و آماده فروش اجناس خود.

اما با قدرت های بزرگی که در وب ایران فعال هستند، چطور یک فروشگاه می تواند سربلند کرده و به فروش مناسبی برسد؟

جالب ترین بحث نیز این است که با توجه به پتانسیل بسیار بالای وب و فراهم بودن امکاناتی برابر برای همه افراد، ما با فروشگاه هایی طرف هستیم که با ترسیم نقشه تجاری مشخص و خوب، حتی در حال شاخ و شانه کشیدن برای فروشگاه های بزرگ تر هستند؛ فروشگاه هایی که زمانی همه فکر می کردند رقابت با آنها کاری نشدنی است اما دنیای برابر نت اثبات کرده است که می شود و می توان!

قصه از کجا شروع شد؟

با رشد و فراهم شدن نسبی پتاسیل های اینترنت در ایران ما با سایت هایی با سرمایه های بالا روبه رو هستیم که میلیاردها تومان هزینه تبلیغات تلویزیونی و بنرهای بزرگراهی خود می کنند! روشی که از نظر بنده میتواند بد و حتی مهلک باشد و نه تنها باعث رشد یک کسب و کار آنلاین نشده بلکه باعث از بین بردن اعتماد مشتری نسبت به آن کسب هم شود.

ابتدا چند سؤال در اینجا مطرح می کنم:


- "بقول قدیمی ها، تا تنور داغ است باید نان را چسباند!" چطور تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردی و رادیویی یک کسب آنلاین میتواند متضاد این سخن رفتار نکند؟

شما تصور کنید یک مشتری بالقوه روبروی تلویزیون نشسته است و در حال دیدن سریال مورد علاقه اش که ناگهان تبلیغات بازرگانی (خیمه بی امان شعارها، تصاویر تکراری و بی سروته!) شروع و در این میان تبلیغات سایت ... نمایش داده میشود و خدمات آن توضیح داده شده، حالا این مشتری بالقوه ما که دسترسی به نت، تبلت و کامپیوتر خود ندارد، باید نام دامنه و اسم کسب را نوشته و فردا آن را پیگیری نماید! البته این حالت خوشبینانه است حالا شما تصور میکنید چند نفر در اوج ترافیک تبلیغات بازرگانی چنین رفتار باب میلی از خود نشان می دهند؟

این در حالی است که برای مثال در تبلیغات فیسبوکی گفته می شود، لینک ها بهتر است کاربر را به صفحه یا گروه خاصی در همان فیسبوک منتقل کند تا سایتی دیگر! چون مشتری نمی پسندد تا جو خاص و Fun فیسبوک را با محیط دیگری عوض کند حالا چطور باید انتظار داشت که یک کاربر از رسانه تلویزیون وارد رسانه دنیای آنلاین و اینترنت شود؟

...

ادامه دارد... اینجا کلیک کنید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی