بازدید 5585
در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

افزایش آمار طلاق در کشور یک زنگ خطر است

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که افزایش آمار طلاق در کشور یک زنگ خطر است گفت: بر این اساس ما باید بیشتر به این مسئله توجه کنیم ضمن این که از عوامل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور مسئله تربیتی است که در دوران کودکی مورد غفلت واقع شده است.
کد خبر: ۵۳۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷ 15 September 2015
نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که افزایش آمار طلاق در کشور یک زنگ خطر است گفت: بر این اساس ما باید بیشتر به این مسئله توجه کنیم ضمن این که از عوامل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور مسئله تربیتی است که در دوران کودکی مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "علیرضا شیری" روانشناس و استاد دانشگاه و "شهلا میرگلوبیات" نائب رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری دوشنبه 23 شهریور ماه به بررسی  موضوع عوامل افزایش طلاق در کشور پراختند.

تغییر در سبک زندگی افراد از عوامل جدید در افزایش آمار طلاق است

در ابتدای این برنامه شیری استاد دانشگاه درباره این که چه عوامل جدیدی در افزایش آمار طلاق موثر هستند گفت: پدیده هایی چون طلاق و مهاجرت که از انتخاب های جدی زندگی قاعدتاً چند لایه هستند.

وی ادامه داد: تغییرات نسلی و تغییراتی که در سبک زندگی افراد صورت گرفته باعث شده که افراد زمانی که می خواهند انتخاب کنند که زندگی شان را ادامه دهند یا جدا شوند هزینه هایی که در نظر می گیرند یا انتخاب های دیگری که برایشان پیش می آید به دلیل این که است که سبک زندگی عوض شده و امکانات و انتخابات جدیدی برای آن ها به وجود آمده است.

از آموزش مهارت های زندگی به کودکان غفلت کردیم

شهلا میرگلو بیات نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که ما مهارت های زندگی را به کودکانمان یاد ندادیم گفت: بهترین زمان آموزش که دوران کودکی است را برای آموزش مهارت های زندگی رها کردیم و در مدرسه تنها سعی می کنیم که مسئله آموزشی را دنبال کنیم و بر این اساس مسئله پرورشی در دوران کودکی و نوجوانی مورد غفلت قرار گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انسجامی که باید بین دستگاه های مختلف در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود داشته باشد وجود ندارد و این از هم پاشیدگی باعث شده که در سنینی که باید تربیت و آموزش مورد توجه قرار گیرد مورد غفلت واقع شده و زمانی که شخصیت شکل می گیرد ما به دنبال اصلاح شخصیت می گردیم.

افزایش آمار طلاق در کشور یک زنگ خطر است

وی با بیان این که افزایش آمار طلاق یک زنگ خطر است خاطر نشان ساخت: ما باید به این مسئله بیشتر توجه کنیم ضمن این که سال گذشته در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نشست های مختلفی در ارتباط با این موضوع در استان های مختلف برگزار کردیم که در بیشتر آن ها مسئله تربیتی از عوامل افزایش آمار طلاق عنوان گردید.

 میرگلوبیات با اشاره به این که باید واقعیت ها گفته شود تا مسائل مورد بررسی و حل شدن قرار بگیرد گفت: در مسئله عفاف و حجاب موفق نبوده ایم به طوری که در رابطه با تربیت فرزندانمان هم نیز موفق عمل نکرده ایم.

تغییر سبک زندگی ناشی از تریبت فرزندان است

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به این که تغییر سبک زندگی ناشی از تربیت فرزندانمان است گفت: متاسفانه خانواده ها درگیر مسائل اقتصادی هستند و از تربیت فرزندانشان غافل شده اند.

وی با اشاره به این که باید به فرزندانمان از همان دوران طفولیت آموزش های لازم را بدهیم بیان کرد: اموزش ها باید مداوم و مستمر باشد.

 شیری با اشاره به این که پدر و مادر برای زندگی سال ها می جنگند اما بچه ها برای زندگی مشترک و ثروت آفرینی و مسائل دیگر صبر و حوصله ندارند.

وی با اشاره به این که جامعه ما به کسانی که با کار کم چیزهای بزرگ را به دست می آورند پاداش می دهد افزود:  دلایل طلاق بین دهک های اجتماعی متفاوت است.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی با اشاره به این که صد و نود و چهار مرکز مداخله در بحران کشور مستقر هستند به طوری که از صد و70 هزار مورد که برای مشاوره و مددکاری مراجعه کرده بودند حدود 30 درصد به سازش تمایل پیدا کردند.

وی افزایش فردگرایی، بالا بودن توقعات از یکدیگر و یا پایین بودن آستانه تحمل را از عوامل ایجاد طلاق دانست و عنوان کرد: باورها و اعتقادات نسل جوان سبب تغییر سبک زندگی و ایجاد مسئله طلاق شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس