بازدید 45204
مرور روزنامه‌های چهارشنبه بیست و هفتم خرداد

سخنان جنجالی هاشمی درباره تحریم/ آنفلوانزای مرغی در شمال/ در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند/ شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی شان نکنید!

تصاویر و اخبار مربوط به تشییع شهدا، جای تیترها و اخبار سیاسی و حزبی را از بسیاری از روزنامه‌ها گرفته است. مذاکرات هسته‌ای، سخنان تند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحریم‌ها و واکنش روزنامه‌ها به آن در کنار مسائل منطقه و بعضی اخبار اقتصادی دیگر مطالب مهم روزنامه‌های چهارشنبه بیست و هفتم خرداد هستند.
کد خبر: ۵۰۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 17 June 2015
سخنان جنجالی هاشمی درباره تحریم/ آنفلوانزای مرغی در شمال/ در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند/ شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی شان نکنید!

تصاویر و اخبار مربوط به تشییع شهدا، جای تیترها و اخبار سیاسی و حزبی را از بسیاری از روزنامه‌ها گرفته است. مذاکرات هسته‌ای، سخنان تند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحریم‌ها و واکنش روزنامه‌ها به آن در کنار مسائل منطقه و بعضی اخبار اقتصادی دیگر مطالب مهم روزنامه‌های امروز هستند.

در ادامه می‌توانید روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب و رویکردهای روزنامه‌های روزنامه‌های چهارشنبه بیست و هفتم خرداد را مرور کنید.

سخنان جنجالی هاشمی درباره تحریم/ آنفلوانزای مرغی در شمال/ در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند/ شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی شان نکنید!ابتکار مطالب اصلی خود را به تشییع شهدا اختصاص داده است. تصویر اول این روزنامه با تیتر «شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی‌شان نکنید» همراه شده است. رضا دهکی نیز در سرمقاله این روزنامه با عنوان «اینجا جایش نیست» نوشته: همه آمده بودند. زن و مرد؛ پیر و جوان؛ بزرگ و کوچک. آمده بودند از هر قومیتی، از هر سطح مالی، از هر نگاه و عقیده و کیش و مذهبی. دیروز همه آمده بودند تا فرزندان این خاک را که برای این خاک در زیر خروار خروار خاک با دستانی بسته، مظلومانه شهامت را و شهادت را معنا کرده بودند، بدرقه کنند. دیروز همه آمده بودند، حتی عده‌ای که می‌خواستند که این حضور پرشکوه ملی برای جگرگوشه گان ملت را رنگ سیاست بزنند. رنگ‌هایی از جنس تندروی، از جنس دلواپسانگی، از جنس دعوای حزب و جناح و صندلی!

این اول بار نیست که مراسمی ملی محل سوءاستفاده عده‌ای می‌شود که خود را بیش از همه مالک ایران و انقلاب اسلامی ایران می‌دانند. کسانی که حتی از پیامبر اسلام(ص) مسلمان‌تر می‌شوند. کسانی که از امام خمینی(ره) انقلابی‌ترند و جلوتر از رهبری که ادعای رهروی‌اش را دارند حرکت می‌کنند. فرقی نمی‌کند، 22 بهمن باشد یا روز قدس؛ سوم خرداد باشد یا گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره)؛ هر جا که باشد باید با شعار و پلاکارد و بداخلاقی‌هایی که از سیاست گذشته است و می‌خواهد روح اجتماع را با بازی رنگ و ریا، عربده و پرخاش بخراشد حضور یابند و بگویند ما هستیم. می‌خواهند این بودن را به اصل این مراسم گره بزنند و خود را صاحب و مالک هر آن چه هست تلقی کنند و بگویند این همه از آن ماست. می‌آیند تا با «منافق»، «فتنه‌گر» و «خائن» خواندن جمعی دیگر از فرزندان این ملت که شاید اگر بیش از این جماعت در خدمت به کشور و ملت نمی‌کوشند، کم نیز نگذاشته‌اند آن‌ها را تکفیر کنند و خود را بر حق و هر آن کس که بر نمط عقیده‌شان نیست را غیرخودی و معاند و ناحق نشان دهند.

هر کس با هر عقیده و مرامی می‌پذیرد که جای «تجمع برای اعلام انزجار از حضور زنان در ورزشگاه‌ها» در هنگامه بدرقه شهدا نیست. همه می‌دانند که در میانه شکوه اندوهگین و غمناک وداع، جای آن نیست که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، این سرداران و پیشقراولان جبهه دیپلماسی را با «هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند» تهدید کند و اعلام کند که «اگر همه ما را به اسارت ببرند هیهات که نامه شرک و نفاق را امضا کنیم». جای شب‌نامه‌های «تحریمیم-میفهمی؟!» در روز روشن تابناک از حضور 270 ستاره نیست. «مرگ بر منافق» را به جای فریاد زدن در صورت منافق، به تهمت و افترا و در میان مردمی از جنس این خاک داد نمی‌زنند.

سخنان جنجالی هاشمی درباره تحریم/ آنفلوانزای مرغی در شمال/ در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند/ شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی شان نکنید!قانون همراه با درج تصویری در صفحه اول، تشییع شهدا را در گزارشی با عنوان «تجليل ملی از سرداران راستين ملت» پوشش داده و از جمله نوشته: ديروز در تهران غوغا بود.كوچه‌ها و خيابان‌های اين شهر با عطر و بوي شهادت بيگانه نيست ولي ديروز،روز مرور فشرده اي از خاطرات ايستادگي و رشادت ملت بود.شهداي غواص،دست‌هاي بسته و آن مظلوميت بزرگ ملت ايران را تكان داد. ورود شهداي دست بسته آن هم در شرايط كنوني جامعه ما كه جريان ها، جناح‌ها و باندهاي قدرت و ثروت دست در گلوي هم كرده اند در برگيرنده هزاران پيام ناگفته بود.اين شهيدان ، اين پيام و اين مظلوميت از جنس صداي هيچ كدام از مدعيان امروز نيست. عوامل خشونت و تحقير ملت، عوامل فساد ورانت و غارت ، عوامل بورس و نفت و طلا و تقلب وعوامل بورسيه‌های غير قانوني و پولشويي نمي‌توانند مدعي همپيماني و همراهي با آن شهيدان خدايي باشند.همسنگران و همرزمان آن مجاهدان بزرگ اگر زنده باشند جاي آنان به حتم در صف و سنگر اكثريت ملت ايران است.

مریم قربانی فر دستیار سردبیر قانون یادداشتی با عنوان «وقت معرفي کاسبان تحریم‌هاست» برای این روزنامه نوشته است. تیتر اول قانون یعنی «تحريم‌ها پدر ملت را درآورده» به سخنان دیروز هاشمی رفسنجانی اختصاص دارد که در بخشی از مطلب مربوط به آن آمده: وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران نباید از هیچ مشاجره و مذاکره‌ای بترسد. حق با ماست و ما باید راه‌ها را بازکنیم. پیغمبر می‌گوید: اگر مشرکی خواست بیاید کلام خدا را بشنود امنیت به او دهید. مذاکره تا این حد اهمیت دارد. هاشمی رفسنجانی با اشاره به وضعیت تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده. چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست. بله بسیاری هستند که تحریم و غیرتحریم برایشان فرقی ندارد. تحریم اکثریت جامعه را استخوان‌شان را می‌پکاند و بسیاری از کارهای مهم ما خوابیده و بسیاری برنامه‌های مصوب داریم که به‌دلیل تحریم‌ها انجام نمی‌شود. وی در پایان گفت: ما باید راهی برای تعامل با دنیا بازکنیم. عقل و شرع اجازه‌ی این کار را می‌دهد.

سخنان جنجالی هاشمی درباره تحریم/ آنفلوانزای مرغی در شمال/ در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند/ شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی شان نکنید!کیهان مراسم دیروز را حاوی پیام «گامی عقب نشستن؟ هیهات مناالذله!» دانسته و از جمله نوشته: خون شهیدی که به فرموده امام خمینی (ره) همه چیزش را برای اسلام فدا کرده، با مرزهای زاده دنیای سرمایه‌داری بیگانه است و هیچ تفاوتی میان کودک جنگاور سنی مذهب غزه یا بچه شیعه استان الشرقیه عربستان قائل نیست. هر که در کمپین صیانت از عزت و آبروی اسلام عضو است با غواصان شهید هم پیمان است. خواه سر میز مذاکرات هسته‌ای مدافع منافع ملی باشد خواه در دانشگاه تهران به مبارزه با غربزدگان مروج لیبرال سرمایه‌داری دست به گریبان، یا حتی در عمق پایگاه هسته‌ای فردو، با نگرانی به کمپین «ما اجازه نمی‌دهیم» ایرانی‌ها در صیانت از دستاوردهای شهدای هسته‌ای خیره شده است.

کیهان یکی از خبرهای ویژه خود را نیز با عنوان «آقای هاشمی نمی‌داند چه کسانی گرای تحریم‌هارا دادند؟!» به واکنش به سخنان دیروز رئیس مجمع تشخیص اختصاص داده و از جمله نوشته: نگرانی آقای هاشمی برای جیب مردم و شکستن استخوان آنان در حالی است که خود ایشان به عنوان یکی از افراد ذی‌مدخل در فتنه سبز بهتر از همه می‌دانند که چه کسانی از طرف سران جنبش سبز کذایی گرای تحریم‌های فلج کننده را به آمریکا و اروپا دادند تا به خیال خود از دولت وقت (دولت دهم) انتقام بگیرند؟ نمی‌شود که جریان مدعیان دروغین اصلاح‌طلبی و اعتدال، از یک طرف گرای فشار اقتصادی علیه ملت ایران را به بیگانگان بدهند تا ناکامی فتنه سبز در بسیج مردم علیه حاکمیت جبران شود و هم خود را به عنوان نگران و دلواپس تحریم‌ها و منجی اقتصاد کشور جا بزنند.


سخنان جنجالی هاشمی درباره تحریم/ آنفلوانزای مرغی در شمال/ در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند/ شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی شان نکنید!آرمان تشییع شهدا را در مطلبی با عنوان «غواصی شهدا در دریای اشک» مورد توجه قرار داده و در مطالبی متعدد به احتمال استیضاح چند وزیر دولت یازدهم پرداخته است.

آرمان همچنین در ابتدای مطلبی با عنوان «فعلا مرغ‌زنده نخرید» نوشته: بر اساس اطلاعیه‌ای که سازمان دامپزشکی منتشر کرده است، آنفلوآنزای مرغی به مازندران رسیده است. این خبر را وزارت بهداشت نیز تائید کرده است. هرچند رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیراین وزارتخانه گفته است: «به هیچ‌وجه مورد انسانی از آنفلوآنزای پرندگان در کشور نداریم».

در بخشی از این گزارش نیز آمده: در پی تلفات غیرعادی طیور بومی در یکی از روستاهای استان مازندران، سازمان دامپزشکی ضمن ایجاد قرنطینه برای جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوآنزای طیور به دیگر مناطق کشور اعلام کرد: مردم از خرید طیور زنده که مهم‌ترین منبع شیوع این بیماری است، جدا خودداری کنند. در اطلاعیه سازمان دامپزشکی آمده است که در پی دریافت گزارش تلفات غیرعادی طیور بومی (مرغ و اردک) در یک روستای استان مازندران، کارشناسان سازمان دامپزشکی با حضور در محل و اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای برای جلوگیری از گسترش آلودگی، نسبت به انجام نمونه‌برداری‌های لازم و معدوم‌سازی طیور مبتلا و تلف شده به شیوه بهداشتی، اقدام کردند و عملیات پاکسازی و ضدعفونی صورت گرفت. طبق تاکید مسئولان سازمان دامپزشکی با توجه به اینکه بازارچه‌های عرضه پرندگان زنده، مهمترین منبع شیوع این بیماری هستند، مردم جدا از خرید طیور زنده از این بازارچه‌ها خودداری کنند. همچنین سازمان دامپزشکی خطاب تولیدکنندگان اعلام کرده که مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی برای پیشگیری با تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای نسبت به محافظت گله‌های خود اقدام کنند و در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در پرندگان، موضوع را به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند. به گزارش ایسنا محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز تاکید کرد که تاکنون هیچ مورد انسانی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

سخنان جنجالی هاشمی درباره تحریم/ آنفلوانزای مرغی در شمال/ در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند/ شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی شان نکنید!روزنامه اعتماد که تشییع شهدا را در مطلبی با عنوان «شهیدان شط بر فراز دستان شهر» پوشش داده است. توجه خاصی نیز به مذاکرات هسته‌ای داشته است. این روزنامه در بخشی از مطلبی با عنوان «آغاز فاز آخر مذاکره» نوشته: عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته اي ايران گفت: تحريم هاي اقتصادي و مالي مرتبط با موضوع هسته اي عليه كشورمان از روز اجراي توافق لغو خواهد شد. سيد عباس عراقچي، معاون حقوقي و امور بين الملل وزارت امور خارجه در آخرين اظهارنظرها پيش از ترك تهران به مقصد وين گفت: تحريم هاي اقتصادي و مالي مرتبط با موضوع هسته اي عليه كشورمان از روز اجراي توافق لغو خواهد شد. عراقچي در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري صدا و سيما با اشاره به نزديك شدن به ١٠ تير، پايان ضرب الاجل هفت ماهه توافق ژنو افزود: ما امشب به محل مذاكرات مي رويم و تا ١٠ تير در آنجا مستقر مي شويم تا بتوانيم آخرين كارها را انجام دهيم و به قول معروف پرانتزهاي داخل متن را كه حاكي از اختلاف است، كاهش دهيم. وي گفت: احتمالاتعدادي از اختلافات كه مقداري كليدي و اساسي تر است براي روزهاي آخر مي ماند تا وزرا ملحق شوند و در سطح آنان تصميم گيري شود. عراقچي افزود: ما ١٠ تير را براي پايان مذاكرات در نظر گرفته ايم اما اين طور نيست كه توافقي خوب و مطلوب را فداي اين تاريخ كنيم. اگر لازم باشد ممكن است چند روزي فراتر برود يا زودتر تمام شود، اينها به نظر ما اصل قضيه نيست. وي تاكيد كرد: ما به تاريخ مشخصي پايبند نيستيم و يك تاريخ مشخص براي ما مقدس نيست، آنچه براي ما ارزش دارد توافقي مطلوب است كه حقوق ملت ايران در آن رعايت و خواسته هاي ما در آن تامين شود و اگر لازم باشد كه بيشتر بمانيم اين كار را حتما خواهيم كرد.

مذاكرات به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود و بازي رسانه اي جريان مقابل هم شدت مي گيرد. از يك طرف يك رسانه اسراييلي ادعا مي كند كه در آستانه توافق احتمالي با ايران، باراك اوباما رييس جمهور ايالات متحده، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي را به واشنگتن دعوت كرده است و از سوي ديگر هم خبرگزاري رويترز باز هم به روايت از منابع آگاه غربي مي نويسد: سازمان ملل رفع تحريم هاي ايران را به بعد از نظر كنگره درباره توافق موكول مي كند. وزارت امور خارجه امريكا و دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي خبر مربوط به دعوت از بي بي را تكذيب كرده اند و خبر رويترز نيز به اين دليل كه به جزيياتي در اين مرحله دست نيافتني از اتاق مذاكرات اشاره كرده مورد تاييد هيچ مقام ايراني قرار نگرفته و حميد بعيدي نژاد ، رييس تيم كارشناسي مذاكره كننده ايران اين خبر را تكذيب كرد.

سخنان جنجالی هاشمی درباره تحریم/ آنفلوانزای مرغی در شمال/ در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند/ شهدا بی‌رنگ بودند؛ رنگی شان نکنید!اعتماد همچنین در شروع مطلبی با عنوان «در پايان مذاكرات، گروهي بايد استغفار كنند» نوشته: معاون پارلماني رييس جمهور گفت: به خواست خدا بعد از پيروزي مذاكرات هسته اي اگر پشت صحنه اين جريانات و اتفاقات پخش شود ملت خواهند فهميد كه چه ظلم هايي به سرداران ديپلماسي شده و گروهي بايد استغفار كنند.

اعتماد همچنین در گزارشی با عنوان «عاقبت نامعلوم فاني» در باره برگزاری استيضاح وزير آموزش و پرورش در سوم تير نوشته: استيضاح وزير آموزش و پرورش سوم تيرماه يعني چهارشنبه هفته آينده برگزار مي شود. بخشي از امضاكنندگان استيضاح هنوز اصرار به انجام اين استيضاح دارند و بخش ديگري از آنها امضاي خود را پس گرفته اند با اين حال تا زماني كه حتي ١٠ نفر از ٦٤ نفر امضا كننده طرح اصرار به انجام استيضاح داشته باشند علي اصغر فاني همچنان زير تيغ استيضاح خواهد بود. حالاچهارشنبه هفته آينده روز سرنوشت سازي براي دولت و مجلس خواهد بود. از يك سو شايد علي اصغر فاني بشود دومين وزير اخراجي كابينه از سوي مجلس و شايد هم با قانع كردن نمايندگان بشود يك برگ برنده براي دولت. علي اصغر فاني كه از همان روزهاي ابتدايي روي كار آمدنش با انتقادات گسترده اي مواجه بود حالادر مرحله تعيين كننده اي قرار گرفته است: مرحله اي كه با توجه به رفتارهاي اين روزهاي مجلس نمي توان پيش بيني خاصي از نتيجه آن داشت. ديروز مجلس با خبرهاي متفاوتي در مورد استيضاح وزير آموزش و پرورش روبه رو بود. از يك سو ١٥ نماينده كه اسامي منتقدان سرسخت دولت هم در ميان آنها بود از استيضاح منصرف شدند و از يك سو ساير نمايندگان با پافشاري جدي روي استيضاح حتي از فاني خواستند كه پيش از برگزاري جلسه استيضاح استعفا بدهد. هر چه كه هست استيضاح علي اصغر فاني با هر نتيجه اي كه داشته باشد همچون استيضاح رضا فرجي دانا، وزير وقت علوم تعيين كننده روابط دولت و مجلس و حتي روابط داخلي مجلسي ها خواهد بود.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی