بازدید 5420

تظاهرات علیه نتانیاهو با حضور رئیس سابق موساد

هزاران نفر از اسرائیلی‌ها شنبه‌ شب به دعوت سران احزاب مخالف، در تل‌آویو تجمع کرده و همراه با رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل، علیه نخست‌وزیر این رژیم شعار دادند.
کد خبر: ۴۸۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹ 08 March 2015
هزاران نفر از اسرائیلی‌ها شنبه‌ شب به دعوت سران احزاب مخالف، در تل‌آویو تجمع کرده و همراه با رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل، علیه نخست‌وزیر این رژیم شعار دادند.

به گزارش فارس، شنبه شب هزاران نفر از مخالفان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، با حضور در یکی از میادین اصلی تل‌آویو، علیه وی شعار دادند.

در این تجمع که به دعوت احزاب مخالف صورت گرفته، «معیر داگان» که تا ابتدای سال 2011 و تحت نظر نتانیاهو ریاست سرویس جاسوسی اسرائیل، موساد، را بر عهده داشت، سخنران اصلی است.

داگان روز پنج‌شنبه در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون رژیم‌صهیونیستی، سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را «مزخرف» خوانده و به شدت به انتقاد از سیاست‌های نخست‌وزیر اسرائیل پرداخت.

وی در سخنرانی امشب نیز گفت سیاست‌های نتانیاهو موجب شده تا اکنون «اسرائیل با بزرگترین بحران تاریخ خود مواجه باشد.»

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، وی همچنین گفت: «هیچ‌کس منکر این نیست که برنامه هسته‌ای ایران یک تهدید است، اما راه مقابله با آن، این نیست که با ایالات متحده گلاویز شویم.»

علاوه بر داگان، «عامیرام لوین» معاون اسبق موساد نیز در این تجمع سخنرانی کرد. وی نیز به انتقاد از سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره پرداخت و گفت اگر او مستقیما با کاخ سفید مذاکره می‌کرد، می‌توانست اثر بیشتری بر توافق هسته‌ای بگذارد.


«میشل کستن کیدار» بیوه یکی از نظامیان صهیونیست کشته‌شده در جریان عملیات اخیر این رژیم در نوار غزه نیز، از سخنرانان این مراسم بود. وی گفت: «چند زن دیگر مثل من، باید عزیزشان را از دست بدهند، تا به آخر به یک توافق برسیم؟»

تظاهرات امشب در حالی برگزار می‌شود که تا انتخابات پارلمانی رژیم‌صهیونیستی، کمتر از دو هفته زمان باقی مانده است.

نظرسنجی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد ائتلاف دو حزب چپ و میانه کارگر به رهبری «اسحاق هرتزوگ» و «هاتنوعا» به رهبری «زیپی لیونی» که هر دو از وزرای اخراجی هستند، با حزب راستگرای «لیکود» به رهبری نتانیاهو، رقابتی شانه به شانه دارند و ممکن است نتانیاهو که به امید کاهش تنش در کابینه انتخابات زودهنگام اعلام کرد، نخست‌وزیری را از دست بدهد.

پلیس و همچنین سازمان‌دهندگان تظاهرات امشب، که با شعار «اسرائیل خواستار تغییر است» برگزار شده، می‌گویند در این تجمع، نزدیک به 30000 نفر شرکت کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل