بازدید 5367

ترافیک سنگین در اکران سینماها

«خانه پدری» شاید مهم‌ترین فیلم در میان آثاری باشد که قرار است اکران شوند. این ساخته کیانوش عیاری پس از حدود چهار سال بالاخره مجوز نمایش گرفت، هر چند که عیاری نمی‌تواند فیلمش را به صورت گسترده در کشور اکران کند.
کد خبر: ۴۵۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ 21 December 2014
در حالی که کمتر از یک ماه و نیم دیگر سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر آغاز می‌شود، روند اکران فیلم‌های جدید در سینماها هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا،‌ پس از شروع نمایش فیلم‌هایی هم‌چون «شیار 143»، «میهمان داریم»، «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» و «مستانه»، اخیرا «چند متر مکعب عشق»، «تراژدی» و «بیگانه» هم روانه سینماها شده‌اند تا علاقه‌مندان به هنر هفتم با طیف نسبتا متفاوتی از فیلم‌ها روبرو باشند.

اما با وجود اینکه این فیلم‌ها هنوز به زمان بیشتری برای معرفی به مخاطبان خود نیاز دارند، ‌فیلم‌های جید دیگری هم در روزهای اول دی‌ماه روی پرده خواهند رفت که در واقع سازندگان‌ آن‌ها برای از دست نرفتن فرصت نمایش حاضر شده‌اند، فیلم‌هایشان را در سینماهای آزاد یا با شرایط خاص اکران کنند.

«خانه پدری» شاید مهم‌ترین فیلم در میان آثاری باشد که قرار است اکران شوند. این ساخته کیانوش عیاری پس از حدود چهار سال بالاخره مجوز نمایش گرفت، هر چند که عیاری نمی‌تواند فیلمش را به صورت گسترده در کشور اکران کند.

این فیلم به دلیل ویژگی‌هایی که دارد در گروه سینمایی هنر و تجربه آن هم با محدودیت سنی بالای 16 سال در پردیس‌های کوروش و آزادی، موزه سینما، خانه هنرمندان و سینماهای هویزه مشهد و سوره اصفهان نمایش داده می‌شود.

در «خانه پدری» که از هشتم دی‌ماه اکران می‌شود،‌ مهدی و ناصر هاشمی،‌ شهاب حسینی، مهران رجبی، نازنین فراهانی و... بازی کرده‌اند.

داستان این فیلم روایت اتفاقی در خانواده‌ای است که راز سر به مهرش در طول 6 نسل‌ مخفی می‌ماند و تاثیراتی در روند زندگی افراد خانواده می‌گذارد.

فیلم دیگری که از 10 دی‌ماه بر پرده سینماها می‌رود،‌ «13» هومن سیدی است.

این فیلم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته توانست یکی از سیمرغ‌های بخش نگاه نو را به خود اختصاص دهد و داستان آن درباره زندگی نوجوانی است که پس از درگیری‌های پدر و مادرش از خانه می‌رود و با گروهی خلافکار آشنا می‌شود.

در «13»، امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین‌فر، نوید محمدزاده، امیر جدیدی، یسنا میرطهماسب و ویشکا آسایش حضور دارند.

سینماهای آزادی‌، فرهنگ،‌ کوروش‌، زندگی‌، جوان‌، اریکه ایرانیان‌، ماندانا‌، شکوفه‌، ایران‌، عصر جدید‌، مرکزی‌ و شاهد‌، سینماهای اکران‌کننده فیلم سینمایی «13» هستند.

«ملبورن» فیلم جدید دیگری است که از سوم دی‌ماه در سینماها اکران می‌شود.

در این ساخته نیما جاویدی که اخیرا در چند جشنواره خارجی هم موفق به کسب جایزه شده است،‌ پیمان معادی، نگار جواهریان، مانی حقیقی و شیرین یزدان‌بخش بازی کرده‌اند و جواد نوروزبیگی تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است.

داستان «ملبورن» درباره زوج جوانی است که قصد دارند برای ادامه تحصیل به ملبورن استرالیا بروند، اما تنها چند ساعت قبل از پرواز درگیر یک ماجرای تراژیک می‌شوند.

اکران «خانه‌ای کنار ابرها» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری هم از سوم دی‌ماه آغاز می‌شود.

این فیلم به تهیه‌کنندکی روح‌الله برادری درباره‌ی آشنایی دو جوان با مادر شهیدی است که در روند زندگی این دو تاثیرگذار خواهد بود.

هدایت هاشمی، حامید کمیلی، آفرین عبیسی و نگار عابدی بازیگران اصلی «خانه‌ای کنار ابرها»هستند که در سینماهای آزادی، پردیس ملت، سینما بهمن، تماشا، فردوسی، شاهد، استقلال و … روی پرده می‌رود.

به گزارش ایسنا،‌ طبق برنامه اعلام شده، قرار است «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی هم به زودی در سینماها نمایش داده شود.

این فیلم که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد دریافت سیمرغ شده بود، داستان زنی است با گذشته تاریک و غیر متعارف که زندانی عشقی شده است که سرنوشتی تراژیک برایش رقم می‌زند.

در «فصل فراموشی فریبا» بازیگرانی همچون ساره بیات، امین زندگانی، شهین تسلیمی و ... بازی کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر