بازدید 6077

سرکرده جعلی طالبان در دیدار با کرزای

رئیس دفتر رئیس جمهوری سابق افغانستان گفته که مقام‌های انگلیسی یک فرد عادی را به عنوان یکی از فرماندهان ارشد طالبان به مذاکرات حساس با دولت کابل آوردند.
کد خبر: ۴۵۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲ 30 November 2014
رئیس دفتر رئیس جمهوری سابق افغانستان گفته که مقام‌های انگلیسی یک فرد عادی را به عنوان یکی از فرماندهان ارشد طالبان به مذاکرات حساس با دولت کابل آوردند.

به گزارش ایسنا محمد عمر داوودزای، رئیس دفتر حامد کرزای، رئیس‌جمهور سابق افغانستان گفته است که دیپلمات‌های انگلیسی این فرد را ماه ژوئیه یا اوت گذشته به دولت کابل معرفی کردند. مردی که قرار بود به دیدار حامد کرزای رفته و با وی درباره مذاکرات با طالبان صحبت کند، ملا منصور، یکی از فرماندهان ارشد طالبان و پیشتر وزیر هواپیمایی دولت طالبان بود. وی اکنون مسئول تامین تسلیحات برای طالبان است.

در همین حال مقام‌های دولت لندن گفتند که پول حاصل از مالیات دهندگان انگلیس به این مذاکره کننده جعلی طالبان پرداخت نشده و دستمزد وی از صندوق دولتی افغانستان پرداخت شده است.

این فرد مدتی پس از مذاکرات ناپدید شده است.

منابع دولت انگلیس گفته‌اند که این فرد توسط نیروهای سرویس امنیتی افغان معرفی شده بود و دولت انگلیس فقط تسهیل کننده مذاکرات افغان‌ها بوده است.

سفارت انگلیس در کابل از تایید یا رد این اظهارنظرها امتناع کرد.

داوودزای در گفتگو با واشنگتن پست گفت: درسی که ما گرفتیم این بود: شرکای بین‌المللی نباید به سرعت هیجان زده شده و وارد عمل شوند، افغان‌ها خودشان می‌دانند باید چه کنند ما با ملاحظه و دقت وارد عمل می‌شویم و بیشترین نتیجه را می‌گیریم.

یک مقام دولت آمریکا نیز گفت که بدل منصور یک مرد "انگلیسی" بوده است و آمریکایی‌ها از ابتدا نسبت به این مرد شک داشتند چرا که اطلاعات رسیده حاکی از آن بود که منصور واقعی کمی بلندتر است.

هویت واقعی این طالبان جعلی هنوز معلوم نیست و هنوز مشخص نیست که آیا وی واقعا با طالبان ارتباطی داشته و یا یک فرد عادی بوده است.

اما تئوری دیگر این است که این فرد احتمالا از اعضای سازمان اطلاعات پاکستان بوده است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل