بازدید 13489

چهره برتر مجله تایم در سال 2014 معرفی شد

نارندرا مودی، نخست وزیر هند چهره برتر مجله تایم در سال 2014 معرفی شد. سال گذشته تصویر عبدالفتاح سیسی،‌ رئیس جمهوری مصر به عنوان چهره سال مجله تایم بر روی جلد این مجله منتشر شد.
کد خبر: ۴۵۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵ 29 November 2014
نارندرا مودی، نخست وزیر هند چهره برتر مجله تایم در سال 2014 معرفی شد. سال گذشته تصویر عبدالفتاح سیسی،‌ رئیس جمهوری مصر به عنوان چهره سال مجله تایم بر روی جلد این مجله منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجله تایم درباره انتخاب چهره سال خود گزارش داده است، امسال، مودی،‌ کسی که پیروز انتخابات ماه مه هند شد با به دست آوردن بیش از 10/7 درصد آرا توانست پیروز نظرسنجی‌ خوانندگان تایم شود. نارندرا مودی‌ به عنوان رهبر هندی‌ها توانست با طرح شعارهایی برای پیشرفت و رفاه کشورش امید را در دل هم وطنانش زنده کند.

عبدالفتاح سیسی که سال پیش چهره سال تایم بود، اکنون در جایگاه سی و هشتم قرار دارد. در ژانویه سال 2014، پیروز نظرسنجی خوانندگان تایم در سال 2013 محمد مرسی، ‌رئیس جمهوری وقت مصر را از قدرت برکنار و فشارهای زیادی را بر حزب اخوان المسلمین و حامیان آن‌ها وارد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری فعلی ترکیه که جایگاه دوم را در سال 2013 به خود اختصاص داد اکنون به رده چهلم سقوط کرده است. با این حال، نخست ویر سابق ترکیه اکنون به عنوان رئیس جمهور جایگاه خود را در ترکیه به عنوان قدرتمندترین سیاستمدار چند دهه اخیر این کشور تحکیم بخشیده است.

در رده‌های بعدی لیست برترین‌ها برای خوانندگان مجله تایم، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که در سال 2013 جایگاه دهم را داشت امسال به 15 رتبه پایین‌تر یعنی رده بیست و پنجم سقوط کرده است.

بشار اسد با وجود فشارها از سوی گروه داعش و شورشیان و نظامیانی که از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شوند همچنان بر صدر قدرت سوریه مانده است.

در نمونه‌های دیگری از جایگاه چهرههای شاخص جهان، ولادیمیر پوتین امسال توانست با شش پله صعود در جایگاه پنجم از نظر آرای خوانندگان مجله تایم قرار گیرد. او سال گذشته در رتبه یازدهم قرار داشت.

جایگاه صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل هم تغییر محسوسی پیدا نکرده و رتبه او از پانزدهم به شانزدهم تغییر کرده است.

انتخاب چهره مجله تایم سنتی است که به سال 1927 بر می‌گردد. از آن زمان این مجله خبری آمریکایی با یک بررسی سالانه "کسی را که بهترین و بدترین تاثیر را در اخبار و زندگی ما در یک سال گذشته" داشته است پیدا و معرفی می‌کند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر