بازدید 4191
قائم مقام صندوق توسعه ملی اعلام کرد ;

اعلام میزان نقدینگی صندوق توسعه ملی

قائم مقام صندوق توسعه ملی میزان نقدینگی صندوق توسعه ملی را 70 میلیارد دلار دانست.
کد خبر: ۴۵۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴ 20 November 2014
قائم مقام صندوق توسعه ملی میزان نقدینگی صندوق توسعه ملی را 70 میلیارد دلار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، سیدمحمدقاسم حسینی امروز در اولین همایش ملی منطقه‌ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی که در مشهد برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر میزان نقدینگی صندوق توسعه ملی 70 میلیارد دلار است که با این میزان نقدینگی می توان 700 هزار شغل در کشور ایجاد کرد و این امر در درآمدزایی و رشد اقتصادی کشور بسیار موثر است.

وی در ادامه به تشریح نقد صندوق توسعه ملی در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی و چالش‌های فراروی آن پرداخت و بیان کرد: صندوق توسعه ملی با تدبیر رهبری در شرایط سخت کنونی و تحریم و قطع سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر تدبیر رهبری و همت بالای مجلس نبود امروز 70 میلیارد دلار را در صندوق توسعه ملی نداشتیم و برای 10 میلیارد دلار باید دست به دامان بانک جهانی شویم.

قائم مقام صندوق توسعه ملی به سابقه زیاد ایجاد صندوق توسعه و یا سرمایه ملی در بسیاری از کشورهای جهان و مبالغ بالای نقدینگی در این صندوق‌ها، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه صددرصد منابع درآمدهای نفتی نروژ در صندوق ملی آن ذخیره می‌شود، تصریح کرد: در دیگر کشورها نه برداشتی برای یارانه و نه هزینه‌های جاری دولت از این صندوق صورت نمی‌گیرد.

حسینی تاکید کرد: درآمدهای نفتی موضوع مهمی است اما اینکه نفت را بفروشیم و درآمد حاصل از آن را صرف پرداخت حقوق و یا یارانه کنیم کار درستی نیست.

وی ادامه داد: اگر صندوق توسعه ملی وجود نداشت این منابع تبدیل به پرداختهای کشور شده بود و با این پرداختها به جایی نمی رسیدیم.

حسینی صندوق توسعه ملی را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این صندوق وقتی از منابعی که می شد استفاده کرد را استفاده نکرده و ذخیره کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار