بازدید 4284

يكه زارع : از انتقاد سازنده استقبال مي كنيم

رئیس و اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید شرکت ایران خودرو دیدار کردند و از نزدیک با دستاوردهای این گروه خودروساز آشنا شدند.
کد خبر: ۴۴۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ 15 November 2014
رئیس و اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید شرکت ایران خودرو دیدار کردند و از نزدیک با دستاوردهای این گروه خودروساز آشنا شدند.

به گزارش ایکوپرس مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این جلسه گزارشی از عملکرد ایران خودرو در حوزه های تولید، فروش، کیفیت، صادرات و همچنین برنامه های آینده اين گروه صنعتي ارایه کرد.


وی ذی نفعان ایران خودرو را شامل کارکنان، سهامداران و مهم ترین آن مشتریان دانست و گفت: وظیفه ما این است که محصولی که به مشتری عرضه می کنیم رضایت کامل او را برآورده کند.


 يكه زارع افزود: کیفیت فعلی خودروها ایده آل نیست اما تمام تلاش مجموعه ایران خودرو بر افزایش کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان است.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: پاسخگویی نامناسب به مشتریان از جمله دلایل نارضایتی آنان است و ما در صدد هستیم در این بخش برنامه های ویژه ای پیاده سازی کنیم تا میزان پاسخگویی و به تبع آن رضایت مشتریان افزایش یابد.


 مهندس يكه زارع تصریح کرد: برخلاف گذشته که با انتقاد به صورت تدافعی برخورد می شد ما تشنه انتقاد سازنده و راهنمایی هستیم.


 وي در ادامه اظهار کرد: ما اولین گام را که احیای تولید و افزایش تیراژ بود، انجام داده ایم و درحال حاضر اولویت ما توسعه محصول، کیفیت، خدمات پس از فروش و صادرات است که با تحقق آن هم در بازارهای داخلی و هم بازارهای صادراتی موفق خواهیم بود.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در نیمه نخست سال گذشته 126 هزار خودرو تولید کردیم که در نیمه دوم تولید شتاب بیشتری گرفت و ما موفق شدیم در نيمه دوم سال گذشته با توليد تعداد 239 هزار دستگاه سهم از دست رفته بازار را مجددا کسب کنیم.


يكه زارع ياد آور شد: از نیمه دوم سال گذشته سهم بازار ایران خودرو به 54 درصد رسیده که این رقم تا کنون حفظ شده است. در سال گذشته در مجموع 365 هزار خودرو تولید کردیم و بیشترین سهم بازار از آن ایران خودرو شد.


وی درخصوص بهبود روند تولید در سال جاری گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تولید و عرضه 275 هزار دستگاه، 116 درصد افزایش تولید را به ثبت رسانده ایم و البته افزایش  تیراژ تولید با افزایش کیفیت همراه بوده است.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: برنامه تولید امسال 600 هزار دستگاه خودرو است که بر اساس هدف گذاری صورت گرفته تا سال 99 این تعداد را به یک میلیون دستگاه خواهیم رساند.


 يكه زارع تصریح کرد: هدف این است که 60 درصد از کل سه میلیون دستگاه خودرویی که در سال 1404 تولید می شود متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو باشد.


وي درباره محصولات جدید اظهار کرد: 70 درصد تولیدات ایران خودرو متعلق به محصولات داخلی است که در برنامه هاي آينده اين شركت منظور شده است.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: از نیمه دوم سال آینده، هر شش ماه محصول جدیدی به سبد محصولات ایران خودرو افزوده خواهد شد. 20 درصد تولیدات نیز متعلق به محصولات شرکت های اروپایی و 10 درصد نیز برای محصولات چینی خواهد بود.


یکه زارع درباره توقف تولید ناقص در ایران خودرو گفت: تولید خودروی ناقص علاوه بر این که سرمایه های جاری ایران خودرو را تبدیل به سرمایه راکد می کرد، موجب بروز ایراد کیفیت در محصولات می شد که از ابتدای سال جاری این مشکل برطرف شده و دیگر خودروی ناقصی تولید نمی شود.


 وی خاطر نشان کرد: با به جریان انداختن این سرمایه های راکد نه تنها تسهیلات بانکی دریافت نکردیم، بلکه بخشی از بدهی خود به سیستم بانکی را نیز پرداخت کردیم.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش هزینه های لجستیک را نیز قابل ملاحظه خواند و گفت: با حذف برخی هزینه های حمل و نقل خودرو و یا قطعات در سال جاری 100 میلیارد تومان کاهش هزینه خواهیم داشت.


 يكه زارع تصریح کرد: درحال حاضر سهام ایران خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارد و سرمایه گذاران تمایل زیادی به خرید آن دارند.


مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو از واگذاری سایت های تولیدی این شرکت به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با واگذاری این شرکت ها بر روی قوای محرکه سرمایه گذاری خواهیم کرد تا زنجیره ساخت خودرو کامل شود.


 وي به اهمیت خودروسازی در موضوع اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: تعداد 58 هزار نفر به صورت مستقیم در گروه صنعتی ایران خودرو فعالیت می کنند که البته این رقم بدون احتساب شرکت های قطعه سازی است.


 يكه زارع با اشاره به ميزان اشتغال زايي در صنعت خودروتاکید کرد: به ازای تولید هر خودرو 2.1 شغل ایجاد می شود.


مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو در مورد قطعه سازان داخلی گفت: مطالبات قطعه سازان به روز شده است و آنان با رونق تولید به دنبال خرید ماشین آلات و سرمایه گذاری هستند.


 وي درباره کیفیت محصولات اظهار کرد: طبق ارزیابی های شرکت بازرسی، کلیه محصولات ایران خودرو در رده کیفی خیلی خوب قرار دارند. با پروژه هایی که تعریف شده تلاش می کنیم تا نمرات منفی را کاهش داده و کیفیت محصولات را افزایش دهیم.


مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو یکی از راه های خودروساز شدن را استفاده از دانش نخبگان شرکت های بزرگ خودروساز دانست و گفت: تیم هایی متشکل از نخبگان خودروسازان جهانی ایجاد شده که با حضور آنان در کنار متخصصان داخلی و انتقال دانش و تجاربشان، در مسیر خودروساز شدن گام خواهیم برداشت.


وی در پایان اظهار کرد: عشقی که در مجموعه کارکنان و مدیران ایران خودرو  براي خدمت به مردم و مشتریان وجود دارد حتما به وعده هایی که داده ایم جامه عمل خواهد پوشاند. هدف ما تولید و صادرات محصول است که طبق اهداف اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم و تعیین شده تحقق آن ما را از ارز دولتی بی نیاز خواهد کرد.


رئيس و اعضاي كميسيون اصل 90 پس از ارائه گزارش توسط مهندس يكه زارع، از پيشرفت هاي اخير گروه صنعتي ايران خودرو ابراز خرسندي كردند. اعضاي اين كميسيون پيشرفت هاي اخير ايران خودرو و رسيدن به شرايط مطلوب با وجود محدوديت هاي بين المللي را قابل تقدير دانستند.


سرمايه گذاري در تحقيق و پژوهش


محمدعلي پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرعامل ایران خودرو گفت: صنعت خودرو جزو صنایع مادر کشور محسوب می شود و باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد تا با بومی سازی تولید از ظرفیت های بالای کشور در این حوزه بهره برداری شود.


وی حمل و نقل در بخش های مختلف سواری، باری و تجاری را مهم توصیف کرد و گفت: حوزه خودروهای سواری به دلیل فراگیری بیشتر مورد توجه است اما با این وجود خودروهای سنگین هم نیازمند توجه هستند چراکه درحال حاضر بیش از 500 هزار خودروی سنگین فرسوده باید جایگزین و نوسازی شوند.


پورمختار اولویت اصلی صنعت خودروسازی را توسعه سازندگان داخلی دانست و گفت: در برخی موارد که تولید قطعه در داخل امکان‌پذیر و یا به صرفه اقتصادی نیست باید به مرور زمان و انتقال دانش ساخت، تولید اين قطعات هم در داخل مرزهای کشور صورت گیرد.


وي گفت: ایران خودرو با مشکلاتی که در سال های گذشته با آن مواجه بود، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود که با مدیریت جهادی مهندس یکه زارع بسیاری از آن حل شد و تولید به روال عادی خود بازگشت.


رئیس کمیسیون اصل نود همچنین خواستار افزایش تنوع محصولات خودروسازان شد و گفت: سلایق و ذائقه مشتریان بسیار متنوع است که باید خودروسازان با تولید محصولات متنوع به فکر تامین این طیف متنوع سلایق باشند. وی تاکید کرد: از سویی دیگر تولید با کیفیت هم باید در راس امور خودروسازان قرار گیرد.


وی ضمن تاکید برسرمایه گذاری در بخش تحقیق و پژوهش پیشنهاد کرد: سهامداران حقوقی ایران خودرو می توانند با انصراف از دریافت سود سالانه آن را در بخش های تحقیقاتی ایران خودرو سرمایه گذاری کنند تا از این طریق سود بیشتری نصیبشان شود. وی در پایان اظهار کرد: کمیته ای در مجلس تشکیل شده تا اجرای منویات مقام معظم رهبری در بازدید سال 89 از شرکت ایران خودرو را پیگیری كند.


گفتني است اعضاي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي از خطوط مختلف توليدي گروه صنعتي ايران خودرو و همچنين مركز تحقيقات اين شركت ديدن كردند و از نزديك در جريان اقدامات انجام شده قرار گرفتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان