بازدید 7793

اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه از سر گرفته شد

«صبح امروز بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران بخش صنعت داخلی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بار دیگر تجمع های اعتراضی خود را در مقابل دفتر امور اداری این واحد اداری از سر گرفتند/ در اجتماع امروز حدود ۷۰ رانندگان ماشین‌های استیجاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نیز به‌دلیل عدم دریافت حقوق خرداد تا مهرماه به خیل اعتراض‌کنندگان پیوسته‌ان».
کد خبر: ۴۳۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵ 04 October 2014
منابع کارگری ایلنا از استان خوزستان خبر دادند، صبح امروز بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران بخش صنعت داخلی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بار دیگر تجمع های اعتراضی خود را در مقابل دفتر امور اداری این واحد اداری از سر گرفتند.

در همین رابطه، یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: از سرگیری اعترض های صنفی نیشکر هفت تپه پس از آن صورت گرفت که کارگران معترض از پیشنهاد نهایی کمیته بازبینی کننده طبقه‌بندی مشاغل کارخانه راضی نشدند.

وی گفت: براین اساس در اجتماع امروز حدود ۷۰ رانندگان ماشین‌های استیجاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نیز به‌دلیل عدم دریافت حقوق خرداد تا مهرماه به خیل اعتراض‌کنندگان پیوسته‌اند.

بنا به اظهارات این کارگر معترض، به دلیل پرداخت نشدن هزینه اجاره این خودروها از سوی مدیریت شرکت، رانندگان معترض حتی پول بنزین مورد نیاز برای روشن کردن ماشین‌های خود نداشته و با قرض گرفتن از دیگران تاکنون به کار خود ادامه داده‌اند.

همچنین این منبع آگاه کارگری گفت: براساس شنیده ها طرح طبقه بندی مشاغل در مورد حدود ۷۰۰ کارگر فصلی نی‌بری که قرار است طبق روال هرساله از آبان ماه فعالت خود را شروع کنند نیز اجرا نخواهد شد.

این کارگر نیشکر هفت‌تپه بابیان اینکه کارگران هفت تپه نسبت به عملکرد اعضای کمیته بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل کارخانه هفت تپه، به ویژه نماینده شورای اسلامی کار در این کمیته معرض هستند، گفت: این فرد به نمایندگی از کارگران در کمیته طبقه بندی مشاغل حضور داشت اما در عمل به وظیفه صنفی خود عمل نکرده است.

وی ادامه داد: براین اساس کارگران معترض قصد دارند تا زمانی که طرح طبقه‌بندی مشاغل بصورت درست بازنگری نشده است به پیگیرهای صنفی خود ادامه دهند.

گفتنی است طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در پی اعتراضات صنفی کارگران در ماه‌های گذشته و بعد از ۲۲ سال تاخیر در حالی از ابتدای شهریور امسال اجرا شده است که به گفته کارگران معترض در طرح جدید طبقه بندی مشاغل تنها منافع مدیران، سرپرستان کارگاه، کارمندان و کارگران دارای تحصیلات دانشگاهی تامین شده است و در مقابل به منافع اکثریت کارگران با سابقه و مجرب که فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند توجهی نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر