بازدید 3791

مصائب مهر، مدرسه و دانشگاه از دید مرضیه برومند

همه بر این باور هستند که اول مهر شروع یک تحول بزرگ در کشور و در قشرهای مختلف جامعه است. از رویی این موضوع در مواجهه با افرادی است که برای اولین بار در زندگیشان پا به عرصه تحصیل و علم می‌گذارند.
کد خبر: ۴۳۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲ 23 September 2014
مرضیه برومند در آرمان نوشت:
 
فکری که این روز‌ها ذهنم را مشغول کرده، موضوع شروع مدارس در اول مهر است. همه بر این باور هستند که اول مهر شروع یک تحول بزرگ در کشور و در قشرهای مختلف جامعه است. از رویی این موضوع در مواجهه با افرادی است که برای اولین بار در زندگیشان پا به عرصه تحصیل و علم می‌گذارند. این موضوع هم جالب است که این امر یک موضوعی در باب جدایی فرزندان از خانواده نیز قلمداد می‌شود. موضوع دیگر دانشجویانی هستند که از شهرهای مختلف باید قصد عزیمت به قسمت‌های دیگر شهر یا کشور داشته باشند.

این وسط دو موضوع قابل فکر و تامل است؛ یکی موضوعات اجتماعی که امکان دارد افراد را در بر بگیرد و موضوع دیگر بحث اقتصادی است که این میان به وجود می‌‌آید و می‌تواند چه مخاطراتی را به همراه داشته باشد اما تمام این موضوعات قابل بحث و پردازش است. در ابتدا باید به دانشجویانی اشاره کرد و مخصوصا دخترانی که به شهرهای بزرگ عزیمت می‌کنند. این امر کاملا مهم است که در گرایشات یا رفتار‌ها یا تعاملاتی که صورت می‌دهند در تقابل با چه آدم‌هایی هستند زیرا شهرهای بزرگ و برای مثال تهران از آن شهرهایی است که افراد با هر عقیده، رفتار و آموزش‌های خانوادگی حضور دارند و خیلی از افراد در مواجهه با این انسان‌ها دچار مخاطره و آسیب می‌شوند که این یکی از آن موضوعاتی است که دختران امکان دارد در مواجهه با آن دچار مشکلات شوند که این امر جای  تامل دارد. زیرا سال‌های اول دانشگاه برای دانشجویانی که از سراسر کشور به یک شهر بزرگ می‌آیند بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند باعث آسیب‌هایی شود.

موضوع بعدی کاهش جمعیت بین بچه‌هایی است که قصد دارند به مدارس در پایه‌های مختلف بروند که مدارس نیز از این موضوع به دور نیست زیرا افرادی که به مدارس در اوایل مهر هر سال می‌روند نسبت به امسال تعدادشان کمتر شده است و برخی از مدارس دچار کمبود دانش‌آموز هستند و به خصوص مدارس غیرانتفاعی که دچار مشکل اقتصادی خواهند شد.

این دو موضوع بسیار حائز اهمیت است که در فصلی جدید جامعه و بخش‌هایی از جامعه را دچار مخاطره می‌کند؛ چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی. این مشکلات را به این دلیل عرض می‌کنم که برای تمام قشر‌ها دردسر خواهد آفرید که بخشی را معلمان ما از بعد اقتصادی با آن دست به گریبان خواهند بود. اگر ما در باره موضوعات مختلف اجتماعی تصمیم درستی اتخاذ نکنیم این موضوع مانند یک مشکل تمام ارکان‌ دربرمی‌گیرد و بلکه شاهد به وجود آمدن مشکلات جدید نیز خواهیم بود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی