بازدید 10143

ارتقاء رتبه ایران از گروه ۳ به گروه ۴ در ریاضی

اکنون 10 کشور کره جنوبی، استرالیا، برزیل، هند، اسپانیا، هلند، لهستان، سوئیس، سوئد و ایران در این گروه قرار دارند در حالی که 10 کشور آمریکا، چین، کانادا، فرانسه، آلمان، سرزمین اشغالی، ایتالیا، ژاپن، روسیه و انگلستان در گروه 5 قرار دارند.
کد خبر: ۴۲۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶ 16 August 2014
با توجه به مدارک ارایه شده از طرف انجمن ریاضی ایران مبنی بر ارتقای سطح ریاضی کشور در زمینه های آموزشی و پژوهشی، اتحادیه بین المللی ریاضیات با رای قریب به اتفاق خود گروه ایران را از 3 به 4 ارتقا داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی دهقان رییس انجمن ریاضی ایران با اشاره به ارتقاء رتبه جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی ریاضیات جهانی گفت: اکنون 10 کشور کره جنوبی، استرالیا، برزیل، هند، اسپانیا، هلند، لهستان، سوئیس، سوئد و ایران در این گروه قرار دارند در حالی که 10 کشور آمریکا، چین، کانادا، فرانسه، آلمان، سرزمین اشغالی، ایتالیا، ژاپن، روسیه و انگلستان در گروه 5 قرار دارند. قابل توجه است که کشورهایی مثل آرژانتین، فنلاند، بلژیک و نروژ در گروه 3 و کشورهای هم منطقه ایران مثل ترکیه، پاکستان و عربستان سعودی در گروه 1 قرار دارند.

وی افزود: این پیروزی بزرگ که همزمان با اعطای مدال فیلدز به پروفسور میرزاخانی بدست آمده نشانگر عزم راسخ جامعه علمی و ریاضی کشور برای رسیدن به قله‌های بلند علم و دانش است.

وی یادآور شد: چیزی که مایه نگرانی است حق عضویت انجمن ریاضی ایران در اتحادیه بین المللی ریاضیات است که با این ارتقا به 2 برابر یعنی 11000 یورو در سال افزایش پیدا می کند و این در حالیست که که حق عضویت سال 2014 هنوز پرداخت نشده و حق عضویت سال 2013 هم چند روز قبل با قرض از تعدادی از اعضای شورای اجرایی انجمن ریاضی برای جلوگیری از تعلیق عضویت ایران در اتحادیه جهانی پرداخت شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی