بازدید 16553

علي مطهري و ضرورت پاسخ به يك تناقض

اگر آدمي آنقدر ضعيف است كه با ديدن همكارش در يك اتاق، نهاد خانواده‌اش سست مي‌شود چگونه مي‌تواند قدرت داشته باشد و سركوب نكند؛ پول ببيند و اختلاس نكند؛ تريبون داشته باشد و تهمت نزند؟ اين انساني كه عنان نفسش در دست غريزه‌اش است چرا بايد بتواند در اتاق آقاي مطهري شبانه دستگاه شنود بگذارد و چنين نكند؟
کد خبر: ۴۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶ 10 August 2014
ثمينا رستگاري در اعتماد نوشت:

در مجلس نهم كه طيف‌بندي‌ها بر اساس غلظت و شدت اصولگرايي است علي مطهري صداي مخالفي به حساب مي‌آيد. او در برخي از پيشامدها آنچنان شجاعانه از مواضع منتقدان دفاع مي‌كند كه اصولگرايان چاره‌يي جر تنظيم شكايت از او نمي‌بينند. سال‌هاست كه نطق‌هاي مطهري تك‌مضراب‌هايي پرطنين در مجلس و فضاي سياسي ايران بوده است. او بعد از اعتراضات سال 88 بيش از هر كسي سعي كرده جانب انصاف را رعايت كند و تا همين امروز هم از ضرورت تعيين تكليف معترضان براساس قانون دفاع مي‌كند. او در هيات نظارت بر مطبوعات هم حامي قدرتمندي براي روزنامه‌هاي منتقد بوده است و قانون اساسي را مطابق نامه‌يي كه براي غلامحسين اژه‌يي نوشته «براي اجرا مي‌داند نه تشريفاتي». از اين اقدامات مطهري مي‌توان نوع انسان‌شناسي او را تشخيص داد و نتيجه گرفت كه او انسان را موجودي مي‌داند داراي قدرت عقل و انصاف كه تعلق جناحي نبايد خرد او را زايل كند. طرفداري از يك جريان نبايد او را به اطاعت كوركورانه وادار كند. دولتمردي كه او در نامه‌هايش به مسوولان مختلف توصيف مي‌كند آنقدر بر نفسش تسلط دارد كه قدرت، فاسدش نمي‌كند.

پول آلوده‌اش نمي‌كند و همواره مي‌تواند در مقابل وسوسه تن دادن به ظلم و تن‌آسايي، سختي و مقاومت را برگزيند.

حالا علي مطهري با چنين ويژگي‌هايي نامه‌يي به محمدباقر قاليباف نوشته و از اقدام او براي جداسازي جنسيتي در شهرداري‌ها حمايت كرده است. او در اين نامه دليل دفاعش از اقدام قاليباف را به ذات سركش غريزه جنسي در انسان‌ها حواله مي‌دهد و مي‌نويسد «خالق ما انسان‌ها كه به سركشي غريزه جنسي خوب توجه دارد و خواهان نيل انسان‌ها به سعادت خودشان است و ما را از خودمان بهتر مي‌شناسد، دستور داده است كه حتي‌المقدور از اختلاط بپرهيزيد و اگر به زعم مخالفان، با اين حكم كرامت انساني ما انسان‌ها مخدوش و به ما توهين شده است، ريشه اين امر را بايد در خلقت خود و حكمت خالق جست‌وجو كرد.» در اين نوشته نمي‌خواهيم درباره چرايي جداسازي جنسيتي در شهرداري سوالي كنيم و به احتمال مربوط بودن غوغاي حاصله از آن با مشكلات مالي كه متوجه شهرداري شده اشاره‌يي كنيم يا بپرسيم چگونه آقاي قاليبافي كه در مناظرات انتخاباتي مهم‌ترين اشكالش به روحاني اين بود كه وقتي در مصدر امور بوده به آزادي توجهي نداشته به يكباره بعد از 35 سال از انقلاب و 9 سال از شهردار شدنش به فكر تفكيك نامحرمان از هم افتاده، سوال ما اينجا فقط از علي مطهري است و آن اينكه اين انسان ضعيف‌النفس مغلوب غرايز سركشي كه در اين نامه توصيف مي‌كند چه ارتباطي با آن انسان حق‌طلبي كه سال‌ها در دفاعش نامه‌نگاري كرده دارد؟

اگر آدمي آنقدر ضعيف است كه با ديدن همكارش در يك اتاق، نهاد خانواده‌اش سست مي‌شود چگونه مي‌تواند قدرت داشته باشد و سركوب نكند؛ پول ببيند و اختلاس نكند؛ تريبون داشته باشد و تهمت نزند؟ اين انساني كه عنان نفسش در دست غريزه‌اش است چرا بايد بتواند در اتاق آقاي مطهري شبانه دستگاه شنود بگذارد و چنين نكند؟ شايد اين تناقض معرفتي است كه موجب سردرگمي نيروهاي سياسي در تعيين تكليف با مطهري مي‌شود.

علي مطهري در نامه‌اش به قاليباف به جمله‌يي از پدر اشاره مي‌كنند «شهيد آيت‌الله مطهري در كتاب «مساله حجاب» مي‌گويد (نقل به مضمون) وقتي دقت مي‌كنيم مي‌بينيم بيشتر، اين مردان شكارچي هستند كه از آزادي زن به معني اختلاط و بي‌بند و باري او دفاع مي‌كنند، چون مي‌بينند اگر اصول عفاف رعايت شود ديگر نمي‌توانند از زنان مختلف با هزينه ناچيز كام برگيرند.» باز سوالي كه در ذهن خواننده اين نامه به وجود مي‌آيد اين است كه اختلاط و بي بندو باري كه شهيد مطهري در زمانه پهلوي بدان اشاره كرده‌اند چه ارتباطي به ادارات حال حاضر دارد كه زنان همه از پوشش اسلامي استفاده مي‌كنند؟ آيا در ادارات ايران در نظام جمهوري اسلامي اصول عفاف رعايت نمي‌شود؟ و اساسا به كاربردن كلمات «مردان شكارچي»، «اختلاط و بي‌بند و باري زنان»، «كام گرفتن با هزينه ناچيز» چهار دهه بعد از انقلابي كه زمينه تحصيل زنان و حضور آنها در جامعه را چند برابر كرد كلمات مناسبي هستند؟

ايشان خاطره‌اي گفتند ما هم يادداشت را با خاطره‌يي پايان مي‌دهيم.

صادق طباطبايي در گفت‌وگويي خاطره‌يي از امام نقل مي‌كند و مي‌گويد: «در همان سال‌هاي اول انقلاب؛ شبي در حضور امام خميني بوديم كه از دفتر آمدند و پيامي را از طرف يكي از مراجع وقت آوردند. مرجع مذكور گفته بود؛ همين فيلمي كه در حال حاضر از تلويزيون پخش مي‌شود؛ من پيرمرد را تحريك مي‌كند؛ چه رسد به جوانان را. به دستور امام تلويزيون را روشن كردند؛ قسمتي از يك سريال بود به نام پاييز صحرا. امام با مشاهده آن فيلم؛ در پاسخ پيام چنين گفتند: شما بايد در تقويت نفس خود بكوشيد تا به اين آساني تحريك نشويد. من در اين فيلم نشانه‌هايي از خلاف عفت يا عوامل انحراف و تحريك نمي‌بينم.»

شايد بهتر بود آقاي مطهري عادل و منصف هم به تاسي از بنيانگذار انقلاب به آقاي قاليباف مي‌نوشتند كه لازم است كاركنان مرد شهرداري در تقويت نفس خود بكوشند من در حجاب زنان ادارات نشانه‌هايي از خلاف عفت و عوامل انحراف و تحريك نمي‌بينم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵۶
انتشار یافته: ۴۹
اگر زن در اداره هميشه حجاب كامل داشته باشد ونتواند براي يك لحظه هم راحت تر باشد ( در اطاق مخلوط) ظلم نيست بخدا مي توان صد مقاله از دفاع عدم اختلاط زن ومرد نوشت وخطرات بوجود آمده از اختلاط اداري كه كاملا مستند است
تا اطلاع ثانوی و تقویت نفس کارمندان این طرح اجرا شود تا کارمندان هم بهتر بتوانند نفس خود را تقویت کنند!
تناقضی در کار نیست. غریزه جنسی به هیچ وجه با حب مال و ریاست و قدرت قابل قیاس نیست و این مثل روز روشنه. اینکه میگید در این محیط همه حجاب دارن و مشکلی نداره، بله خیلیا هم مشکلی براشون پیش نمیاد. ولی برای خیلیا هم میاد و اینم باز مثل روز روشنه. اصلا در اسلام از خلوت با نامحرم نهی شده چه باحجاب باشه چه بی حجاب. اصلا بحث حجاب مطرح نیست که شما میگید. همین که مثلاً چند زن و مرد در یک اتاق باشن خودش جرقه وسوسه رو در ذهن میزنه. حتی تو امریکا هم که من دانشجوام اگه دختر به استاد مراجعه کنه قانون دانشگاهه که باید در رو باز بذاره، هر چند در پوشش آزادن. یعنی اینا هم میدونن خلوت خطرناکه. حالا یه سریا میخوان ژست روشنفکری بگیرن بحثش جداست ولی دستورات خدا تابع میل من و شما نیست که هر چی رو هر وقت خواستیم عوض کنیم. آقای مطهری هم از همین ویژگیش خوشم میاد که حرف خدا براش ملاکه. از یه طرف میگه آزادی رو بیشتر کنید اصولگراها ازش دوری میکنن و از یه طرف به عفاف و حجاب خیلی توجه داره که در نتیجه طرفدارای اصلاح طلب و قشر دانشجو رو از دست میده.
تابناک جان بنده و بسیاری از روشنفکران جامعه با تفکیک جنسیتی با قیظ و بدون قیظ موافق نیستند عده معدودی با افراط به این امر موافق هستند. مردم زیادی با رویکرد دکتر زیبا کلام موافق هستند
با سلام جناب مطهری جواب ادعای تناقض شما را داده است و آن اینکه عده ای در این مملکت به احکام اسلامی کمتر توجه می کنند. البته دلی که کور شود هیچ وقت نمی تواند بفهمد
ضمن تقدیر از آزادگی آقای مطهری مطالب شما هم کاملا صحیح و به جا است.
آقاي مطهري بر اساس مباني اسلامي صحبت است و در حدا امكان بايد محدوديت و سيستمهاي كنترلي براي هر موردي چه مسائل جنسي يا مالي يا قدرت طلبي يا حتي رانندگي و ....
مگر ميشود بگوييد تمام جامعه باتقوي هستند و افراد را طوري تربيت ميكنيم كه خودشان خطا نكند .
كجا چنين انسانهايي را سراغ داريد ؟
خداوند ميفرمايد انسان دشمني قسم خورده اي مانند شيطان دارد . آيا نبايد خود را براي مكرهاي شيطان مجهز نماييم .
اما در مورد مسائل جنسي يك استاد اخلاق ميگفت شما نبايد بگوييد ما آدمها را طوري تربيت ميكنيم كه مانند يوسف (ع) باشند . براي اينكه اگر به داستان حضرت يوسف در قران نگاهي كنيم خداوند ميگويد اگر ما نگهدار يوسف نبوديم او به ميل طبيعيش عمل ميكرد .
و خداوند ميخواهد پيامبرانش پاك باشند . مردم عادي و حتي مومنين را نميتوان با پيامبران مقايسه كرد .
ما اگر ميخواهيم جامعه اي سالم از هر لحاظ داشته باشيم بايد زمينه هاي فساد را ا از بين ببريم و يا به حداقل برسانيم .
ضمن تشکر و حمایت از آقای قالیباف و آقای مطهری به نگارنده محترم مقاله عرض می کنم دستورات و دیدگاه اسلام نسبت به مسائل بخصوص در مورد غرایض انسان بسیار دقیق و ظریف است تا از هرگونه انحراف جلوگیری کند همانطور در یک ماشین کیسه هوا وجود دارد دلیل نبستن کمربند ایمنی نیست و آدم عاقل کمربند هم می بندد چرا که ممکن است کیسه هوا عمل نکند و پلیس هم با آن برخورد می کند خدا هم به انسان گفته هم پوشش مناسب داشته باش و هم نگاه به نامحرم نکن و حتی به مردها توصیه کرده است که پشت زن نامحرم راه نروید دستورات اسلام واضح و روشن بیان شده است به نگارنده باید گفت همه مثل شما انسانهای خودساخته ای نیستند و دستورات اسلام هم برای صاف کردن جاده سازندگی انسانهایی مثل بنده که ضعیف النفس هستند می باشد .
آقای خوش انصاف اگر کسی کار درستی انجام داده چرا اینقدر گذشته را به رخ میکشید مگر آقای روحانی نگفت به پشت سر نگاه نکن که به زمین میخورید .کار شهردار تهران یک کار ارزشی است اگر درجای دیگر انجام نشد دلیلی نمیشود که این کار بد است .بدون رودربایسی باید گفت کسانی که مخالف این طرح هستند طرفدار آزادی بی قید وشرط هستند .چرا به ناهنجاریهای وبی حجابی ها عکس العمل نشان نمی دهید شما ها فردا ی قیامت جلوی شهدا چه جوابی دارید.
مرحبا
اولاً اگر همه امام خمینی بودند که در پاریس هم تحریک نخواهند شد!
ثانیاً مثل اینکه خیلی وقته این خانم سری به ادارات نزده تا ببیند که خانمها در ورود به ادارات گویی در حال ورود به تالار عروسی هستند!
ثالثاً لطفاً مغرضانه و صرفاً برای کوبیدن طرف مقابل و حصول به مطلوب انصاف را به کناری نگذارید راست و حسینی بگویید ما بدون مردان و جدا از ایشان کارمان نمی آید!
با سلام. سركار خانم نويسنده محترم كاش كمي هم به آيات قرآن و احاديث تاسي مي كرديد. هم زن و هم مرد بايد در تقويت نفس خود بكوشند و اين نص صريح آيات قرآن است آيا واقعا به اين همه گسيختگي كه در خانواده ها بوجود آمده توجه نمي كنيد. يا اينكه اصلا به حقيقت و واقعيت غريزه جنسي و سركشي آن پي نبرده ايد؟ لطفا با اين كلمات و جملات روشنفكر مآبانه با ديگران صحبت نكنيد عمق فاجعه كاملا عيان است ولي چرا عده اي خود را به نديدن مي زنند والله اعلم. سركار خانم محترم در يك اتاق با حضور مختلط آقايان و خانم ها شما بفرمائيد مقاومت آقايان و حتي خانم ها چقدر باشد تا در طول هفته و هر روز حد اقل هشت ساعت كار و با در نظر گرفتن صحبت و مزاح و لبخند(نه شوخي و خنده) بتوانند فكر و ذهن و روح و حتي جسم خود را حفظ كنند؟ شما بفرمائيد.
اين كه حريم ميان مرد و زن نامحرم بايد مراعات شود از مسلمات آموزه هاي اسلام است و همان طور كه آقاي علي مطهري گفته در ميان اصلاح طلبان كساني كه به احكام اسلام پايبند نمي باشند كم نيستند.
بخدا اگر این کار بشود خیلی خوب است چون من خودم کارمندم و میبینم در درازمدت این اختلاطها کار دست آقایان و خانمها میدهد و من اینها را با چشم خودم دیده ام آنهم در شهر مذهبی خواهشم از مسئولین این است که حتما این تفکیک صورت بگیرد بخدا صلاح خانواده های کارمند در این است
این یکی را راست اومدی
حرف حساب جواب نداره....
جناب اقاى مطهرى
ملت ايران شما را به صراحت لهجه و پايدارى در مقابل
ظلم و گرفتن حق مظلوم همچون پدر بزرگوارتان مى شناسند
اندكى تفكر كافى است تا پى به ريشه ى تفكيك جنسيتى
وخانه نشين كردن نيمى از نيروى كار جامعه نيست .
واين گام اول در هماهنگى با سياستهاى غلط گروههاى
در جنگ در كشورهاى عراق وسوريه است .
با سلام با اینکه من معمولا خیلی نظر نمی گذارم و به خوندن مطالب و نظرات اکتفا می کنم ولی همچین مطلبی از تابناک بسیار بسیار بعید بود. مطلب نوشته شد به طور کامل انسان شناسی اسلامی رو نادیده گرفته و با توسلاتی به این طرف و آن طرف سعی در نقد این نظر اسلامی دارد که تا جایی که ضرورت ایجاد نمی کند جامعه به سمت و سوی مختلط شدن نرود. در مورد حرف آخر هم که زده شده من در حجاب زنان ادارات نشانه های از خلاف عفت نمی بیند نشان دهنده این است که کلا درک درستی از عفت نشده از طرف نویسنده. من خیلی ناراحت شدم که این مطلب اینجا در تابناک گذاشته شده.
بنده هنوز علت اصلی نامه را هضم نکرده ام آنهم از آقای مطهری ! ! !
گل گفتی
متاسفم ثمینا رستگاری.. این طرح هیچ محدودیتی برای زنان ابجاد نمی کند جز اینکه به کرامت زن ارزش قایل میشود.جز اینکه به بنیان خانواده ها کمک میکند.ارتباطهای بیجا بین کارکنان زن ومرد چه سودی برای بنیان خانواده ها دارد؟ آن نقل قولی که از امام راحلمان میکنید چه ربطی به ارتباط درمحل کار خانمها و آقایان دارد؟ صبحانه های کاری مشترک و...غیره درموسسات دولتی وغیره بویژه بانکهایمان که با عرض پوزش ، از رنگ موی سر ومانتو ولباس و...بین پرسنل زن ومرد گفتمان میشود چه دردی را دوا میکند ؟ آخرش به کجا می انجامد؟ بگذارید من هم نقل قولی بکنم، از بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در مورد همین بحث کرامت زنان در شهرداری که یکسری افراد معلوم الحال را قلقلک داده است، آنان میگفتند قبل از انقلاب با توجه به وضعیت آن دوره خانمهای استخدامی در قسمتهای خودشان کاملن مجزا از آقایان بودن و تنها یکنفر مرد مسوول ارتباط بین قسمتهای خانمها وآقایان بوده و پیگیر نامه های اداری مرتبط بین قسمت بانوان وآقایان میشده و به هیچ وجه این وضعیت اسفبار کنونی نبوده است ،حال ما را چه میشود؟ چرا اینگونه نعره میزنیم که به زنان ما جفا شد! مگر میشود گذاشت تا کشتی عرق شد به فکر نجات بقیه بیافتیم... امیدوارم این کار بسیار ارزشمند شهرداری در موسسات دیگر از جمله بانکها نیز اجراشود... اما خانم ثمینه رستگاری با شما یم. (آندلوس دیگری نسازید). والسلام
با سلام با تمام احترامی که برای جناب آقای مطهری قائلم, کاملاً با این مطلب موافقم....
احسنت، خوب مقاله ای بود.
والا بخدا همش به مردا با این حرف های 100 تا یه غاز توهین میکنند
جالب بود و درست....
سلام.تقریبا تمام مقاله ی خوب آقا یا خانم رستگاری تایید و تاکید می شود. هم تحسین ایشان از آزاد اندیشی آقای مطهری شایسته است و هم تردید ایشان در مورد بعضی از تفکر های آقای مطهری بخصوص موضوع همین مقاله. اینجانب بعنوان یک اسناد دانشگاه با 56 سال سن؛ ضمن علاقه و احترام زیادی که برای مواضع سیاسی و اخلاقی آقای مطهری قائل هستم و ضمن خرسندی از شجاعت ایشان در حق طلبی و راستگویی ایشان؛ در موضوع این نامه ایشان و یا اینکه دو یا سه سال پیش مسئله صیغه دختران و پسران دانشجو را مطرح کردند مشکل پیدا می کنم و احساس می کنم این نکات از طرف ایشان باید دوباره بازنگری و تعریف شود. از نویسنده محترم این مقاله تشکر می کنم .خوب است آقای مطهری اندیشه بفرمایند و ابهام امثال ما را پاسخ دهند. با احترام
من فکر می کنم آقای مطهری می توانستند از عملکرد تفکیک جنسیتی آقای قالیباف بهتر از این دفاع کند و از طرفی خانم رستگاری به نحوه ی دفاع آقای مطهری پرداخته که به نوع خود قابل توجه و تامل می باشد .
مهمترین تذکری که می توان به خانم رستگار داد دستور دینی و اخلاقی اسلام است که حتی المقدور از ارتباط نامحرم حتی صحبت کردن می بایست پرهیز کرد .
اگر در سازو کار اداری امکان تفکیک جنسیتی به طور معقلول و بدور از هرگونه حساسایت وجود داشته باشد چرا نباید صورت پذیرد ؟
ضمن اینکه ما سعی کنیم یک عمل درست و اسلامی را با به چالش کشیدن آن تخریب نکنیم مثل اینکه بگوئیم چرا آقای قالیباف ، بعد چند سال این اقدام را انجام دادند .
این نویسنده عزیز بهتر است در این رابطه و دستورات شرع و ویگی ها انسان بیشتر تحقیق کند و ارتباطات بی معنی بین مبارزه با ظلم، فساد، و قدرت تطلبی و ثروت طلبی را با غریزه جنسی مقایسه نکند.
واقعا در حجاب کارکنان ادارات همین تهران هیچ مشکلی نمیبینی؟ یا طرفدار اباحه گری هستی یا از مریخ امدی
ماتعدادی آموزگارخانم هستیم که درمدرسه ی ابتدایی پسرانه همراه مدیرومعاون آقا خدمت می کردیم وهیچگاه شاهدمسائلی ازاین دست نبودیم حال باطرح تفکیک جنسیتی وخطرشکارزنان ازهمکار آقا! خانواده وهم جامعه بانگاه بدی به قضیه همکاربودن باآقایون مواچه شدیم.
باسمه تعالی
سرکار خانم ثمینا رستگاری !
قبل از هر چیز بهتر است بدانید که خداوند حکیم و متعال بهتر از هر کسی انسان و دست پرورده ی خود را به خوبی می شناسد، آنگاه که در قرآن کریم پیوسته انسان را از پیروی هواهای نفسانی خود و ارتکاب گناهان پرهیز می دهد:
"
1 - فلا تتبعو الهوی ...
2 - یا ایها الذین آمنوا لا تتبعوا خطوات الشیطان فانه یامر بالفحشا و المنکر...
3 - قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم...
4 - قل للمومنت یغضضن من ابصرهن و یحفظن فروجهن و لا یبدین زینتهن ...
5 - و لا تقربوا الزنا...
6 - و لا تقربوا الربا...
7 - و لا تجسسوا...
8 - و لا یغتب بعض من بعض... و..."
در نتیجه با این انبوه نواهی الهی، عقل سلیم حکم می کند که از زمینه های فساد و گناه بشدت دوری و اجتناب کنیم و یکی از راههای آن پرهیز از اختلاط بین زن و مرد نامحرم و مطایبه و شوخی با یکدیگر ، تنها بودن زن و مرد نامحرم در یک اطاق و... است که شارع مقدس اسلام و تمامی مراجع معظم تقلید بدون استثنا آن را حرام دانسته اند و این ارتباطی به نظر آقایان قالیباف و مطهری نداشته و صرفا این عزیزان اعتقادات دینی خود را بیان فرموده اند.
ضمنا ثمینا خانم مثل اینکه از محیطهای اداری ما کاملا بی خبر هستند و نمی دانند که در برخی از ادارات بدحجابی (بخوانید بی حجابی و شیوع انواع مدلهای آرایشی و مانکنی روز و...) متاسفانه آن چنان لجام گسیخته شده که رشته ی کار از دست مسئولین محترم در رفته و هر روز بر تعداد مطلقه های خانمهای شاغل در ادارات افزوده و شاهد فروپاشی کانونهای گرم خانوادگی آنان هستیم .
پس خواهرم، امیدوارم همیشه ثمین بمانید و رستگار...
ببینید با چهار تا خاطره بیان کردن فکر میکنین دنیای تحلیل گرین. به نظرم کار اقای قالیباف درست بود کار مطهری هم درست تر چون اقای قالیباف نیاز به حامی دارن الان شکر خدا امثال مطهری هستن کنارش.در جواب بیانیه شما برای ایشان باید بگویم ما شهید دادیم ناموس داشته باشیم نه یه عده دختر پسر تو اتاق های دو نفره وایسن لاس بزنن اقا یا خانومی که متن رو گذاشتی این یه برداشت غلطیه که خاطره امام رو اینطوری برداشت کردین مرتبط به اینجا ساختین.مطهری در نامه اش جواب شما رو هم داده بود.لازم است بازبینی کنین.اون موقع های که ایراد وارده همه شما ها ساکتین بی مسئول حال یه حرف درست زدن تصمیم به تخریب واقعا کارتان ضایع است
ما مشکلی با نظریات فقهی و دینی آقای مطهری نداریم و قرار نیست ایشان با با زور با خودمان به بهشت یا جهنم ببریم و خیلی هم به ایشان احترام می گذاریم اما به وضوح می دیدیم که کار قالیباف یک کار سیاسی با استفاده از تریبون های دینی است و دلمان نمی خواست که آقای مطهری در این دام بیفتد.
واقعا قياس نامربوطي بود بنده در مورد كاري كه آقاي قاليباف انجام داد نظري ندارم ولي آنچه در اين متن آمده واقعا بي ربط است
این مطلب سراسر مغلطه است. کنترل درونی ربطی به مسئولیت مدیران در اقدامات پیشگیرانه و ایمن سازی محیط سازمان ندارد.
امیدوارم که آقای مطهری پاسخ دهند...
معلومه که در جمهوری اسلامی خیلی از زنان عفت را به طور کامل رعایت نمی کنند و در همین جمهوری اسلامی خیلی از زنان باید به خاطر حیا و عفت قید اشتغال را بزنند چون از اختلاط نگرانند کاری به بعضی نشریات زنجیره ای نداشته باشیم که با اینجور مسایل راحت ترند
آبجی خیلی خوشی، خبر نداری
نوشتۀ بسیار ارزشمندی است فقط نویسندۀ محترم به اهداف آقای قالیباف در صدور این دستور و نیز آقای مطهری در انتشار نظرشان توجه ننموده اند. این دو بزرگوار خیلی بهتر از همه این قضایا را می دانند.
با احترام به دیدگاه آقای مطهری باید گفت
استدلالشان زیاد قوی نبود .
چرا که به آنچه که همین غریزه سرکش را در رابطه با محارم مهار میکند در بر خورد با غیر محرم توجه نکرده اند .

اگر ما مردها ناموس مردم را ناموس خود و یا همانند محارم خود بدانیم این غریزه به طریق اولی قابل کنترل است .

و این کنترل که مد نظر امام بوده است ارزشمند اشت .

و گرنه 8 ساعت کاری عده ای را زندانی کردن به بهانه حصول به این مقصود ( مقابله با غریزه سزکش ) رو بنا ست .
با مراجعین خانم ها با مردان در ادارات چه خو اهند کرد . بالاخره همه کارها که به دست زنان انجام نمیشود

با این کارها باید کارها هم تفکیک زنانه و مردانه شود .

آیا با مراجعه یک خانم برای گرفتن یک مجوز ساخت همه کارهای اورا خانمها انجام میدهند .
و آیا اگر بخشی از یک کار یک خانم و بخشی را یک آقا قرار بود پی گیری کند تکلیف چه خواهد شد .
ایشان هنوز نمی دانند قیاس دیدن سریال کنار خانواده ، با همکلامی و خوش و بش با بانوان محترم در یک اتاق ، قیاس مع الفارق است ؟!

ایشان(علی مطهری) هم در این موضوع سریال همان رفتار را دارند و علیرغم دفاع از سریال ها ، از پخش تصاویر برهنه در سیما انتقاد می کنند ...
درود بر شما نویسنده آکاه و خوش فکر و منصف
تابناک عزیز این مقاله کلا مشکل دارد . از لحاظ دینی حدیثس هست که می گوید هرگاه زن و مردی در جایی تنها باشند نفر سوم شیطان خواهد بود .
از سوی دیگر شما زنانی را که در یک محیط با مردان هستند را مشاهده کنید بعد از مدتی حیا زنانه ای که زنهای خانه دار دارند را کاملا از دست می دهند.
ضمنا اگر چندسال یک اشتباهی توسط مسئولی انجام شد دلیلی ندارد که حالا اصلاحش نکند
در آخر مگر چه عیبی هست که زنها کنار هم باشند و مردها کنار هم که اینقدر بزرگش می کنید . حتما پس فردا می آیید می گویید سرویس بهداشتی زنان و مردان را هم یکی کنند و ...
کاملا مشخص است که این سروصداها برای این است که ادارات و ارگانهای دیگر جرأت این کار را نداشته باشند
نقدتون آبکی، بدون کارشناسی، با مغلطه، خرج کردن از اعتبار انقلاب برای مسائل کاملا بدون ارتباط بود.
منصف باشید
استدلال مطهری قویتر بود.....
احسنت !
احسنت . براستی اين دوگانگی عجيب و متناقض است .
البته اگر آن جمله آخر را که توصیه کردید مینوشتند قاعدتا به کور بودن متهم میشدند همچنانکه شما ثمینا خانم هم الان به چنین چیزی متهم هستید
ثمینا خانم رستگاری بهتر است یک بار هم شده بدون روتوش صحبت کنید به عنوان یک انسان آزاده نه یک خانمی که براساس منویات رئیسش یا نفسش قلم می زند بنده اصلا از آقای مطهری خوشم نمی آید ولی شماها چرا حاضر نیستید که تک مضراب ایشان که با نظرات شما مخالف است را تحمل کنید چون در نفسانیت خود غرق هستید و حاضرید به خاطر این نفسانیت هم شده دیگر خواهران دینی را هم وادار به اطاعت از نفسانیت خود کنید خلقت مرد و زن خلقت پول و قدرت نیست انسانی که می تواند در مقابل پول و قدرت مقاومت کند و آلوده نشود در مقابل زن کم می آورد خیلی از این نماز شب خوانها و روزه داران و عارفان قهار در مقابل قدرت زنانه کم آوردند مردان معمولی که فاتحه شان خوانده است چون زن یک انسان است و مکمل مرد و هر مردی بخواهد یا نخواهد نفسش متمایل به زن است و لاغیر اول تقوای درونی و دیگر رعایت بسیاری از موارد است که موجب می شود مرد آلوده زن نشود ولی متاسفانه خیلی از شما اصلاح طلبان با چنگ زدن بی حد و حضر به کلمه مقدس آزادی حریم خانواده ها را از هم پاشنده اید چرا که اول این حریمدر بین خودتان از بین رفته حالا برای اینکه از پیش باخته نباشید سعی می کنید حریم دیگر خانواده ها را نیز از بین ببرید . درورد بر دکتر قالیباف و درود بر عملکرد آزادمردیش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی