بازدید 4531

فعالیت شبکه «الاقصی» زیر حملات رژیم اسراییل

شبکه تلویزیونی و رادیویی «الاقصی» به‌عنوان یکی از مهمترین منابع خبری جبهه مقاومت، با وجود حملات هوایی متعدد اسرائیل، به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۴۲۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ 03 August 2014
شبکه تلویزیونی و رادیویی «الاقصی» به‌عنوان یکی از مهمترین منابع خبری جبهه مقاومت، با وجود حملات هوایی متعدد اسرائیل، به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر «غزه» در 24 روز پیش، ارتش اشغالگر قدس، بارها و بارها، مراکز شبکه‌های خبری و ایستگاه‌های رادیوهای محلی فلسطین و چندین خبرنگار را در هنگام پوشش خبری در سطح شهر، مورد هدف قرار داده و تاکنون ده‌ها خبرنگار و عکاس را که «محمد ضاهر» آخرین آن‌ها بود، به شهادت رسانده است.

همچنین تا این لحظه 12 مرکز رسانه‌ای مورد هدف موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته است و به این ترتیب بیش از 20 نفر کشته شده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه خبری «المنار» لبنان، شبکه ماهواره‌ای «الاقصی»، شبکه تلویزیونی «سراج الاقصی» و سایت الکترونیکی مرکز آموزشی و رادیویی «الاقصی» هم در این حملات مورد هدف قرار گرفتند. با توجه به اینکه بیش از یک رادیوی وابسته به «حماس» در غزه، با امواج مختلف به کار رسانه‌ای خود مشغول هستند و چندین خبرگزاری زیر نظر جنبش‌ حماس به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، هر بار، غبار از دفاتر و دستگاه‌ها زدوده می‌شود و کار پخش زنده ادامه می‌یابد.

در چند روز گذشته دو مرکز وابسته به شبکه ماهواره‌ای و رادیویی «الاقصی» از ابتدای هجوم اسرائیل به شهر «غزه» بمباران شده‌اند و در این میان دو نفر، به نام‌های سامح العریان، مهندس پخش و محمد عرعیر، مجری برنامه‌های کودک کشته شدند. با این حال شبکه‌های ماهواره‌ای «الاقصی» کار خود را با تمام این مشکلات ادامه داد تا بتواند به خوبی آنچه را که در غزه بر سر فلسطینی‌ها می‌آید، دلاوری‌های اعضای مقاومت، پیام‌ها و سخنرانی‌های رهبران این حزب را منعکس کند.

خبرنگاران این شبکه تلویزیونی با تأکید بر ادامه پوشش روزانه اخبار و حوادث اعلام کردند: «حتی اگر یک بار دیگر هم بمباران شویم، باز ادامه می‌دهیم». در این شبکه خبری 300 کارمند مشغول به کار هستند؛ شامل کارمندان اداری، تکنسین، فنی، روزنامه‌نگار، خبرنگار و کارگردان و در ایستگاه رادیویی الاقصی هم نزدیک به 80 نفر کار می‌کنند. این شبکه ماهواره‌ای و رادیویی برنامه‌های دوره‌ای خود را از آغاز جنگ متوقف کرده است تا بتواند برنامه‌های خود را به پوشش خبری جنگ تحلیل‌های سیاسی با حضور کارشناسان، گفت‌وگوهای مسوولان، پخش مستقیم عملیات ویژه «گردان القسام» و سرودهای مقاومت معطوف کنند. با این حال این شبکه چندین سریال و برنامه ویژه برای ماه رمضان آماده کرده بود که جنگ غزه تمامی آن‌ها را بر هم زد.

در کنار بمباران، نیروهای اشغالگر اسرائیل با انداختن پارازیت بر روی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، جنگ جدیدی را آغاز کرده‌اند.

ابراهیم ضاهر، مدیر ایستگاه رادیویی «صدای الاقصی» در گفت‌وگو با روزنامه السفیر گفت: اینکه اسرائیل، مراکز رسانه‌ای را مورد هدف قرار دهد، چیز عجیبی نیست. این شبکه‌ها با نمایش جنایات اسرائیل در غزه از جبهه داخلی حمایت می‌کنند.

طبق گفته‌های «ضاهر» در حال حاضر مراکز دیگری جایگزین شده است و شبکه خبری الاقصی طرح ویژه‌ای برای مقابله با هر گونه بمباران و حمله هوایی دارد.

الاقصی در حال حاضر منبع اصلی اخبار جبهه مقاومت و سخنرانی‌های رهبران این جبهه در طول جنگ است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار