بازدید 9567

دلیل جواد لاریجانی برای راه ندادن احمد شهید

احمدشهید گزارش‌های خود را بر اساس اخبار سایت های مخالف نظام تنظیم می کند و برای ادعاهایش سندی ندارد
کد خبر: ۴۱۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳ 19 July 2014
دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به دعوت ایران از کمیسر حقوق بشر سازمان ملل برای بازدید از ایران گفت: احمدشهید گزارش‌های خود را بر اساس اخبار سایت های مخالف نظام تنظیم می کند و برای ادعاهایش سندی ندارد.

محمد جواد لاریجانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص گزارش های احمد شهید بر علیه ایران و هجمه های کشورهای غربی در این خصوص اظهار داشت: احمد شهید چهارمین گزارشگر حقوق بشر در ایران است و آخرین نفر نیز نخواهد بود. نحوه عمل این گزارش اشکالات حرفه ای فراوانی دارد. احمد شهید در گزارش‌های خود به افرادی اشاره می کند که هیچ دلیلی برای اثبات حضور آنها وجود ندارد.

وی افزود: گزارش های اعلام شده علیه ایران تهاجمی است و هر وقت می خواهند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی را انجام دهند مسئله حقوق بشر را مطرح می کنند. مسأله حقوق بشر چیز جدیدی نیست و ملت ما سال هاست با تعرضی با این نام آشنا هستند. دشمنان هر دفعه به بهانه ای این چرخه را به حرکت در می آورند و در هفته های اخیر این چرخ باطل دور تازه ای شروع کرده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ما با احمد شهید هیچ مشکل شخصی نداریم، اظهار داشت: مشکل ما درباره نحوه رفتار و در نظر نگرفتن مبانی گزارشگری از سوی وی است. موضع جمهوری اسلامی این است که گزارشگری کار بسیار درستی است و گزارشگر باید در این خصوص هنجارها را رعایت کند. مشکل ما با احمد شهید شخصی نبوده بلکه در خصوص نحوه رفتار او در گزارشگری است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خاطرنشان کرد: احمد شهید اگر جایی ادعایی را مطرح کرد باید منبعی آن را اعلام کند تا مورد راست آزمایی قرار گیرد. اینکه فردی در جایی ادعایی را مطرح کند و برای آن سند و منبعی نداشته باشد قابل استناد نیست. منابع وی سایت های ضد نظام است و او بر اساس اخبار منتشر شده در این سایت ها اقدام به تهیه گزارش می کند که این کار او غیر موجه بوده و از نظر حرفه ای مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: گزارشگر ویژه پرونده سازی کرده و گفته کسانی که علیه جمهوری اسلامی موضع بگیرند و گزارش دارند به برلین بروند و یک هفته مهمان ما شوند آنجا گزارش‌های خود را ارائه کنند.معلوم است این  خیلی وسوسه انگیز است. ایشان در گزارش خود لیست داده 7 نفر در تهران اعدام شدند در حالی که اینها الان زنده هستند.احمد شهید مرتب میگوید چرا من را به ایران راه نمی دهید در حالی که بیرون از ایران و در گزارش‌هایش حدود 3 هزار اتهام به ایران زده است.آمدنش به ایران برای بررسی نیست برای تبلیغات است وی چگونه میخواهد 3 هزار اتهام را طی 3 روز بررسی کند.

لاریجانی در ادامه افزود: سیاست کلی ما این است که موضوع حقوق بشر با گفتگو پیشرفت می کند و در این مسیر نباید پیش شرط گذاشت و کاملا متقارن حرکت کرد. ما به اسنادی که در خصوص حقوق بشر امضا کرده ایم متعهد هستیم زیرا وفای به عهد در تعالیم اسلام موضوع مهمی است. از سوی دیگر با کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل همکاری خوبی داشته و تلاش می کنیم که این همکاری نزدیکتر باشد. همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر جدید سازمان ملل برای بازدید به ایران دعوت کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر