بازدید 7773

بانک مرکزی مراقب اعمال سود ۲۲ درصدی باشد

وی تاکید کرد: نرخ سود اسمی مهم نیست بلکه سود موثر و واقعی باید در بانکها رعایت شود.
کد خبر: ۴۰۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴ 19 June 2014
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بانک مرکزی درخواست کرد که مراقب اعمال سود 22 درصدی بانکی باشد.

به گزارش مهر، محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سئوال که آیا بانکها سود 22 درصد را رعایت خواهند کرد، گفت: باید بانک مرکزی نظارت کند که بانکها به روش های بانکی نرخ سود را تغییر ندهند.

وی تاکید کرد: نرخ سود اسمی مهم نیست بلکه سود موثر و واقعی باید در بانکها رعایت شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نرخ سود بانکی تاثیر فراوان بر فعالیت های اقتصادی کشور دارد به همین دلیل است که بانک مرکزی باید نظارت خود بر موسسات مالی و بانکها را بیشتر کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه حاکمیت دولت بر بخش های غیر دولتی مشکل خصوصی سازی کشور است، گفت: در کشور به دلیل اینکه ساختار بیشتر بنگاه های اقتصادی کشور به نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط می شود که ماهیت غیر دولتی دارند  اما حاکمیتی اداره می شوند و اجرای اصل 44 واقعی محقق نشد.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا شرکت های بیمه که در ساختار اقتصادی مهم هستند با سیاست کلان دولت همراه هستند اما کار خودشان را انجام می دهند و حاکمیت بر آنها تاثیر ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی در کشور ما یکی از مشکلات خصوصی سازی است، گفت: یکی از بخش هایی که حاکمیت دولت را دارد تامین اجتماعی است در دنیا دولت چنین سازمانی را اداره نمی کند بلکه سندیکای کارگری و کارفرمایی آن را اداره می کنند.

پور ابراهیمی تاکید کرد: ساختار را باید مبتنی بر رویکردهای خصوصی قرار داد ما برای نهادهایی که باید خصوصی باشند، رویکر مبتنی بر دولت قرار داده ایم.

وی یادآور شد:اگر قرار باشد خصوصی سازی را آسیب شناسی کنیم باید به این نکته توجه داشت که کاری را به طور شکلی انجام داده ایم اما به ماهیت آن توجه نداریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح ساختار نهادها و موسسات مالی درایران باید اولویت باشد تا راه انجام کامل قانون اصل 44 هموار شود.

پور ابراهیمی در خصوص فعالیت های اقتصادی دولت طی چند ماه گذشته نیز، گفت: عملکر دولت به عبارتی تثبیت بازار بوده است تا بر اساس آن فعالیت های خود را انجام دهد.

وی افزود: امیدواریم به زودی شاهد حرکت هایی موثر در بخش اقتصادی کشور از جانب دولت باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی