بازدید 4456

اوباما: اسکاتلند باید بخشی از انگلیس باقی بماند

این عمیقا به نفع ما خواهد بود که مطمئن باشیم یکی از نزدیکترین متحدان ما برای همیشه قوی، متحد و یکپارچه باشد.
کد خبر: ۴۰۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷ 06 June 2014
رئیس جمهور آمریکا ضمن مخالفت با استقلال اسکاتلند تاکید کرد: بهتر است انگلیس متحد و یکپارچه باقی بماند و اسکاتلند باید بخشی از انگلیس باشد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه تلگراف، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دخالتی آشکار در خصوص آینده اسکاتلند تصریح کرد: انگلیس به عنوان یک کشور متحد عملکرد خوبی دارد.

بر اساس این گزارش اوباما بار دیگر خواستار ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا شده است. برگزاری مراسم ویژه جنگ جهانی دوم نشان می دهد اروپا به اعتبار و جایگاه انگلیس نیاز دارد و انگلیس نیز در صورت تکه تکه شدن زیان خواهد دید.

وی افزود: مردم انگلیس در همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تصمیم درست را خواهند گرفت. اوباما در خصوص استقلال اسکاتلند نیز گفت: این به نفع آمریکا است که انگلیس متحد و یکپارچه باقی بماند. اوباما در کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: در خصوص آینده انگلیس بی شک این مردم این کشور هستند که تصمیم نهایی را خواهند گرفت. در خصوص اسکاتلند نیز روند همه پرسی وجود دارد و مردم اسکاتلند در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد. ولی من می خواهم بگویم انگلیس یک شریک فوق العاده برای ما بوده است. از بیرون حداقل این طور است که همه چیز خیلی خوب است. این عمیقا به نفع ما خواهد بود که مطمئن باشیم یکی از نزدیکترین متحدان ما برای همیشه قوی، متحد و یکپارچه باشد.

اوباما بار دیگر از انگلیس خواست تا در اتحادیه اروپا باقی بماند. وی در این باره گفت: انگلیس باید کرسی خود را در اتحادیه اروپا داشته باشد چرا که انگلیس و آمریکا دیدگاه های راهبردی مشترکی در خصوص مسائل مهم بین المللی دارند. این مساله برای من سخت است که تصور کنم پروژه های بین المللی بدون حضور انگلیس به خوبی اجرا شود. من مطمئن هستم که مردم انگلیس تصمیم درست را می گیرند.
انتهای پیام/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل