بازدید 3635
۱

انتقاد از توقف وام ازدواج

کد خبر: ۴۰۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴ 21 May 2014
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر زنگ خطر پیری جمعیت طی چند سال آینده، گفت: امروزه جمعیت جوان کشور کاهش یافته او در این شرایط طی چند سال آتی جامعه به سمت پیری و کهنسالی می‌رود.

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: بدون‌شک این مهم از موضوعاتی است که اگر به آن توجهی نشود در آینده جامعه را با بحران مواجه می‌سازد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،  ادامه  داد: اکنون تاحدودی سن ازدواج بالا رفته و جمعیت جوان کشور نیز کاهش یافته است؛ در این شرایط طی چند سال آتی جامعه به سمت پیری و کهنسالی حرکت می‌کند و پویایی از جامعه گرفته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه کاهش جمعیت کشور در آینده خطری جدی برای کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: مجلس آمادگی دارد خلاء قانونی در این زمینه را رفع کند اما با این وجود قوانین زیادی در کشور است که از سوی مسئولان اجرا نمی شود.

صلاحی به مشکلات پیش‌روی ازدواج جوانان اشاره کرد وافزود: در حقیقت یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج، تامین هزینه‌های آن است که متاسفانه هیچ اقدامی برای رفع این معضل انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: وام ازدواج که چند سالی به عنوان کمک هزینه ازدواج برای جوانان در نظر گرفته شده بود اکنون متوقف شده زیرا اعتبارات آن کاهش یافته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم، تصریح کرد: از سوی دیگر اشتغال‌زایی نیز به عنوان مهمترین رکن برای تشکیل زندگی جوانان است که امروزه بسیاری از جوانان ما به دنبال یافتن شغلی مناسب هستند همچنین تامین مسکن نیز معضلات ازدواج را دوچندان کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ارایه تسهیلات از قبیل وام ازدواج یا مسکن می‌تواند کمک قابل توجهی به بحث ازدواج جوانان داشته باشد و در نهایت به رشد جمعیت و تکثیر نسل بینجامد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بیچاره شدیم دیگه.حالا ک نوبتمون شده میگن وامو قطع کردن. با این گرونی و بی کاری دامون فقط ب این ۲۰ ملیون خوش بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم