بازدید 4019

صالحی: غرب راهی جز تعامل با ایران ندارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران در جایگاه بالای بین المللی قرار دارد و آینده ملت ایران تضمین شده است، بنابر این غرب چاره ای جز تعامل با ایران ندارند.
کد خبر: ۴۰۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷ 20 May 2014
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران در جایگاه بالای بین المللی قرار دارد و آینده ملت ایران تضمین شده است، بنابر این غرب چاره ای جز تعامل با ایران ندارند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از نخستین سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما در بناب از راه اندازی این طرح به عنوان جلوه ای از عزم ملی و پرتوی از مدیریت جهادی دانشمندان جوان نام برد و افزود: انقلاب اسلامی در سن 35 سالگی به دستاوردهای بزرگ هسته ای دست یافته واین قابل افتخار و مباهات است.

وی با بیان اینکه درکشور مدیریت اعتقادی نداریم، گفت: در 35 سال گذشته ما هدف و مقصد خودمان را گم نکرده ایم، بلکه به برکت وجود ولایت فقیه خیلی از مشکلات را از سر راه برداشته ایم.

وی افزود: اگر عمود خیمه ولایت نبود، به طور قطع در راهی که در پیش گرفته ایم، هزاران بار راه را گم کرده بودیم.

صالحی با بیان اینکه فشار دشمنان علیه جمهوری اسلامی به خاطر مسایل هسته ای نیست، خاطرنشان کرد: دشمنان می دانند که ما دنبال مسایل هسته ای نیستیم و ایران در 35 سال گذشته با وجود اینکه از ناحیه هیچ کشوری حمایت نمی شود، ولی با قدرت در برابر آمریکا ایستاده است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: در تعاملات بین المللی طوری عرض اندام کرده ایم و نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی آن چنان گسترش یافته که اذعان می کنند جمهوری اسلامی تنها کشوری است که کلید حل مسایل خاورمیانه در دست کشور ایران است.

صالحی بیان کرد: ما در 35 سال گذشته راهی جز سعی و خطا نداشتیم و امیدواریم در سازمان انرژی اتمی بنا به توصیه دکتر روحانی رییس جمهوری به گونه ای عمل کنیم که از تجارب نیم قرن هسته ای کشور برای بهبود وضعیت و ارتقاء این سازمان گام برداریم.

وی گفت: با رویکردی که در سازمان انرژی اتمی داریم، بناست با همت مضاعف تری سرویس فناوری هسته ای را به خصوص در عرصه سلامت و کشاورزی به کار گیریم.

صالحی رویکرد دیگر سازمان انرژی اتمی را برای تقویت خصوصی سازی صنعت هسته ای اعلام کرد و گفت: ما در جهتی پیش می رویم که یک سازمان حاکمیتی باشد و سازمان انرژی اتمی باید ارایه دهنده استانداردها، مقررات و نظارت بر حسن انجام کارها باشد و بنا داریم در سال های آینده بخش قابل قبولی از فعالیت های انرژی اتمی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور، پیشرفت های بزرگ ایران اسلامی را مدیون رهنمودهای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: در عرصه بین المللی ایران در جایگاهی قرار دارد که روزی نیست رسانه های بزرگ دنیا نامی از این کشور نبرده باشند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه قدرت ایران برای کشورهای غربی ثابت شده است، گفت: درمسیر هدف گاهی تندی و کندی داریم که ناشی از خود ماست و من این را طبیعی می دانم.

در پایان این مراسم از 15 نفر کارشناس و متخصص صنعت هسته ای که در طراحی و ساخت سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما همکاری و تلاش کرده بودند، تجلیل شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی