بازدید 7359

بازدید مدیر کل یونسکو از تخت جمشید

کد خبر: ۳۹۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳ 27 April 2014
مدیر کل یونسکو در جریان سفر به شیراز از مجکوعه جهانی تخت جمشید بازدید کرد.


به گزارش مهر،  ایرینا بوکوا در رأس هیئتی و با همراهی دکتر محمد حسن طالبیان ، معاون میراث فرهنگی کشور ، عصر امروز یکشنبه از پاویون فرودگاه شهید آیت اله دستغیب شیراز وارد استان فارس شد و از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید بازدید کرد.

وی مجموعه جهانی تخت جمشید را یکی از زیباترین و باشکوهترین مجموعه های ثبت شده در یونسکو دانست که از لحاظ غنای فرهنگی به عنوان یکی از شاهدهای بزرگ در طول تاریخ جهان محسوب می شود.

مدیر کل سازمان یونسکو گفت: براساس کنوانسیون ها ، وظیفه حفظ و نگهداری این گونه آثار بر عهده دولت هاست و ما نیز تلاش می کنیم در سازمان یونسکو در زمینه حفظ و نگهداری این گونه آثار کمک کنیم.

وی افزود: آثار ارزشمند دیگری نیز در نزدیکی این مجموعه جهانی قرار دارد که برای حفظ و نگهداری آنها نیز کمک های کارشناسی ارائه می دهیم.

بوکوا با اشاره به اینکه سازمان یونسکو برای کشورهایی که دارای این گونه آثار جهانی هستند کمک های کارشناسی می کند، بیان کرد: برای حفظ و نگهداری آثار جهانی استان فارس نیز برنامه هایی در قالب ارائه نظریات کارشناسی داریم.

مدیر کل یونسکو در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ایران باید افتخار کنند که چنین مجموعه های غنی دارند و یقین دارم که به این آثار ارزشمند افتخار می کنند.

بوکوا گفت: تمایل داریم مردم جهان بیایند و این میراث های جهانی را ببینند و جوانان نیز باید در قالب NGO ها و انجام مطالعات ، کمک هایی برای حفظ و نگهداری این گونه آثار داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان