بازدید 11200

خجالت‌کشیدن فرصت‌ موفقیت را می‌سوزاند

کد خبر: ۳۹۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۳ 26 April 2014
جعفر بای، روانشناس و آسیب‌شناس اجتماعی گفت: بخشی از کمرویی ریشه در ساختار ژنتیکی افراد دارد اما اکتساب در محیط خیلی مهم‌تر است.

جعفر بای، روانشناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  بسیاری از کودکان با نشاط و سلامت هستند که به خاطر داشتن والدینی نالایق و بدزبان و یا به خاطر درگیر شدن با شرایط آسیب‌زا شخصیتشان به کلی دگرگون و ویران شده است.
 
بای ادامه داد: البته عکس این مورد هم صادق است افراد ساکت، ترسو  و گوشه‌گیری هم هستند که  در اثر تماس با محیط مناسب به افرادی اجتماعی تبدیل شده‌اند.
 
این روانشناس تصریح کرد: کسانی که به جنون یا توهم دچار هستند هم می‌توانند خوب شوند البته به شرطی که ابراز صحیح در اختیار آنها قرار گیرد.
 
 بای افزود: واقعیت این است که تمام جنبه‌‌های شخصیت شما تغییر پذیرند و قدم اول برای ایجاد تغییر این است که بفهمید چرا در هر لحظه کار خاصی انجام می‌دهید.
 
وی تاکید کرد: ذهن ما دائم اطلاعات گوناگونی را از طریق خواس پنج گانه دریافت و ذخیره می‌کند. حتی اطلاعات پراهمیت را. وقتی  عقیده‌ای را دائما تکرار نماییم آن عقیده به صورت باور در می‌آید و همین باورها روی نحوه درک ما از واقعیت و طرز رفتار ما تاثیر می‌گذارند.
 
بای افزود:  وقتی شما عقیده و باوری را می پذیرند ذهنتان به طور خودکار پیام هایی که به آن عقیده جور نباشد را رد می کند  و یا اصلا آن ها را مطرح نمی کند و شما راه برای تغییر دادن این باور این است که پیام‌هایی به ذهن بفرستیم که بسیار قوی و محکم و غیر قابل چشم پوشی هستند به طوری که مغز نتواند آن‌ها را رد کند.
 
بای تاکید کرد:  در واقع خودتان می‌توانید متوجه شوید رشد کمرویی شما در کجاست، آن را بیابید ما آن مقابله  کنید.
 
وی ادامه داد: یک  قدم مهم برای درمان خجالت و یا اضطراب اجتماعی این است که علائم و نشانه‌های این احساس را شناسایی کنید، وقتی خجالت می‌کشید دقیقا چه حسی دارید و چه تغییراتی در بدن شما رخ می‌دهد علائم مخصوص به خودتان را شناسایی کنید و به محض اینکه احساس کردید این علائم در حال ظاهر شدن هستند؛ سعی کنید برای چند دقیقه خودتان را از آن موقعیت دور کنید و نفس عمیق بکشید تا این علائم کمتر شود.
 
این روانشناس و آسیب شناس اجتماعی خاطر نشان کرد: با خودتان مهربان باشید و سعی کنید کم کم خودتان را با شرایط مختلف سازگار کنید تا در نهایت بتوانید بر احساس خجالت غلبه کنید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم