بازدید 4895

تأکید وزیر راه بر توسعه فرودگاه زاهدان در بدو ورود

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان امکانات و تجهیزات فرودگاه بین‌المللی زاهدان را از نزدیک مورد بازدید و بررسی قرار داد و بر ضرورت توسعه باند دوم پرواز این فرودگاه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ 15 April 2014
وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان امکانات و تجهیزات فرودگاه بین‌المللی زاهدان را از نزدیک مورد بازدید و بررسی قرار داد و بر ضرورت توسعه باند دوم پرواز این فرودگاه تاکید کرد.

به گزارش مهر، عباس آخوندی نیمه شب دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان طی بازدید از ترمینال، سالن ترانزیت و باند پروازی فرودگاه بین‌المللی زاهدان بر ضرورت توسعه ترمینال مسافربری و همچنین تسریع در احداث و تکمیل باند دوم پروازی این فرودگاه تاکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت مرزی استان تلاش برای زمینه فرود هواپیماهای پهن پیکر را  ضروری دانست و هدف از سفر خود را بررسی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بخش حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی، ریلی و پایانه های مرزی در استان عنوان کرد.

طرح توسعه باند دوم فرودگاه زاهدان آماده واگذاری به پیمانکار است  

در بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح توسعه باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان نیز  با ارایه گزارشی از وضعیت و امکانات موجود در این فرودگاه اظهار داشت: طرح توسعه باند دوم فرودگاه آماده واگذاری به پیمانکار است.

حسن اعرابی مقدم بیان داشت: مراحل مناقصه این طرح در حال انجام است و با موافقت هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور بزودی عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار منتخب آغاز خواهد شد.

وی هزینه احداث و ترمیم باند دوم پروازی در این فرودگاه را به میزان 48 میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با اجراي اين پروژه، فرودگاه زاهدان پس از فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) دومين فرودگاهي خواهد بود كه قابلیت پذیرش هواپيماهای ايرباس 380  را به دست خواهد آورد.

وی افزود: در سال گذشته تعداد 6 هزار و 591 پرواز از طریق فرودگاه‌های استان انجام شده است که تعداد 4 هزار و 432 پرواز از طریق فرودگاه بین المللی زاهدان و تعداد دو هزار و 159 پرواز از طریق فرودگاه های ایرانشهر، زابل و چابهار انجام شده است.

اعرابی مقدم با اشاره به اینکه در طول هر هفته تعداد  88 پرواز داخلی به نقاط مختلف کشور انجام می شود افزود: علاوه بر پرواز های داخلی این فرودگاه در مسیر های  بین المللی از جمله بغداد، دبی، جده، نجف، و جده نیز پرواز دارد.

وی اظهار داشت: فرودگاه بين المللي زاهدان نزديك ترين فرودگاه به مرزهاي شرقي كشور و داراي دو باند پروازی است كه در حال حاضر باند دوم پروازی این فرودگاه به دلیل عرض كم، روکش تخریب شده و عدم روشنایی غير عملياتي است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها