بازدید 6226

دیدار ایرانیان خارج کشور با روحانی در زاهدان

کد خبر: ۳۹۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰ 14 April 2014
رئیس شواری عالی ایرانیان مقیم خارج کشور از دیدار ایرانیان خارج کشور با رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش فارس، قوام شهیدی امشب در جمع ایرانیان مقیم خارج از کشور در سالن اجتماعات معاونت برنامه‌ریزی و مالی استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: شواری عالی ایرانیان با هدف حفظ هویت ایرانی و دفاع از ایرانیان خارج از کشور‌ از 20 سال پیش شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه جمعیت ایرانیان خارج از کشور 6 میلیون نفر است، افزود: این میزان هفت درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که در یک جامعه آماری‌ 30 هزار نفری 24 درصد آنها را افرادی با مدارک تحصیلی دکترا و بالاتر و 28 درصد آن را فوق لیسانس و 42 درصد جمعیت آن را لیسانس تشکیل می‌دهند.‌

شهیدی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه کشور به خوبی استفاده کند.

رئیس شواری عالی ایرانیان مقیم خارج کشور گفت: ایرانیان خارج از کشور باید به یاری دولت برای توسعه اقتصاد کشور بیایند و امکانات ملی را با سرمایه و علم تکنولوژی خویش ‌تقویت کنند.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با رویکرد فرصت محدود و خدمت‌محور از سرمایه‌های علمی و مالی ایرانیان استفاده کند‌ زیرا آبادی سرزمین‌های مادری از مهمترین آرزوهای ایرانیان است که در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

شهیدی گفت: دیدار ایرانیان خارج کشور با رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان می‌تواند زمینه ساز تبادل تجربیات و منشاء تحول بزرگ در کشور شود.

وی با بیان اینکه اتصال ایرانیان داخل و خارج از کشور موجب پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور می‌شود گفت: تشکیل بانک دریایی کشور با توجه به هزاران کیلومتر مرز آبی و ارائه تسهیلات مناسب از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار شورای عالی قرار دارد.

شهیدی تصریح کرد: شورای عالی با حضور 10 وزیر و سه معاون رئیس جمهور تشکیل شده که ریاست شورا را خود رئیس جمهور به عهده دارد و با کمک دبیرخانه شورا خلأ‌های قانونی را شناسایی و مشکلات ایرانیان خارج کشور را ‌برای خدمت به کشور رفع می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر