بازدید 7235

ستاد مبارزه با مواد مخدر سراغ عطاری‌ها می‌رود

معاون درمان اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه گفت: باید با همکاری دستگاه‌های نظارتی و صنوف، عطاری‌ها ساماندهی شوند.
کد خبر: ۳۹۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ 07 April 2014
معاون درمان اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه باید با همکاری دستگاه‌های نظارتی و صنوف، عطاری‌ها ساماندهی شوند، به ساماندهی عطاری‌هایی که اقدام به فروش برخی داروهای درمان اعتیاد می‌کنند، تاکید کرد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فروش داروهای ترک اعتیاد از طریق عطاری‌ها، گفت: قطعا چنین اقدامی نباید صورت بگیرد و اگر مواردی وجود دارد، ناشی از عدم آگاهی این صنف است.

وی افزود: باید با همکاری دستگاه‌های نظارتی همانند وزارت بهداشت و همچنین با هماهنگی صنوف، به سراغ عطاری‌ها برویم و آنها در جریان اقدامی که انجام می‌دهند، قرار بگیرند، چرا که معتقدیم عدم اطلاع‌رسانی یا نبود آگاهی کافی از سوی این صنف منجر به فروش برخی از داروهای ترک اعتیاد در عطاری‌ها می‌شود.

معاون درمان اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره تبلیغات ماهواره‌ای در خصوص برخی داروهای لاغری و همچنین آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی، گفت: متاسفانه در مورد تبلیغ داروهای ماهواره‌ای، نظارتی وجود ندارد و اقدامی که در دستور کار ستاد قرار گرفته است، افزایش و ارتقای اطلاع‌رسانی است و همانطور که آنها لحظه به لحظه تبلیغ می‌کنند، ما نیز باید لحظه به‌ لحظه اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه داشته باشیم.

براتی سده گفت: زمانی که در بهزیستی بودم، مقرر شده بود برای آرایشگرها یک دوره آموزشی از سوی وزارت بهداشت تعیین شود ضمن آنکه باید در این حوزه علاوه بر نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز ورود پیدا کرده و سازمان صدا و سیما نیز در اطلاع‌رسانی تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص عوارضی که در مورد داروهای لاغری و سایر داروهایی که از طریق ماهواره تبلیغ می‌شوند، نیازمند اطلاع‌رسانی قوی و همت همه دستگاه‌هاست، گفت: اگر بتوانیم در مورد باشگاه‌های بدنسازی واقعیت‌های پشت پرده این داروها را به درستی به آنها معرفی کنیم، قطعا بسیاری از موضوعات قابل حل خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان