بازدید 5854

15 شکارچی کامیارانی تفنگ خود را کنار گذاشتند

15 شکارچی شهرستان کامیاران با کنار گذاشتن اسلحه‌های خود دست از تفنگ و شکار برداشته و به عنوان دوستدار و همیار محیط زیست با طبیعت آشتی کردند./ امیدواریم روزی فرا رسد که اسلحه‌های شکاری قلب تپنده هیچ حیوانی را نشانه نرود.
کد خبر: ۳۸۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹ 12 March 2014
به دنبال اقدام خدا پسندانه احمد عزیزی شکارچی مریوانی که اسلحه خود را  به نشانه مخالفت با شکار شکست، این بار 15 شکارچی شهرستان کامیاران با کنار گذاشتن اسلحه‌های خود دست از تفنگ و شکار برداشته و به عنوان دوستدار و همیار محیط زیست با طبیعت آشتی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این اقدام زیست محیطی که در تپه شهدای گمنام شهرستان کامیاران و با حضور خیل عظیمی از دوستداران محیط زیست، انجمن‌های استان کردستان و نمایندگان ادارت این شهرستان برگزار شد، با هدف آغاز راهی برای داشتن استانی پاک در زمینه تخلفات زیست محیطی صورت گرفت.

مدیرکل محیط زیست کردستان در این اقدام  با اشاره به احادیث و تاکیدات فراوان دین اسلام مبنی بر حفاظت از منابع و سرمایه‌های طبیعی و محیط زیست گفت: اخلاق درست و صالح، نگهداری و حفظ محیط زیست و عدم ضرر و زیان و آزار و اذیت که حق حیات بر روی زمین دارند مصادیق اصلی اخلاق اسلامی و قرآنی است.

ناصح قادری افزود: کردستان در طول تاریخ نشان داده است همیشه افراد بزرگی دارد که می تواند الگو و سرمشق  برای کشور و حتی جهان باشند که شجاعت معلم مریوانی در همدردی و همراهی با شاگرد سرطانیش، ندامت شکارچی مریوانی از شکار، ایثار و از خود گذشتن معلم کامیارانی برای نجات جان شاگردش و اقدام تاثیر گذار این شکارچیان در این مکان تنها گوشه‌ای از نام بلند مردان پر افتخار استان است.

وی با اعلام اینکه کار شکارچیان شهرستان کامیاران می‌تواند حرکتی نو و تاثیرگذار زیست محیطی نه در استان بلکه در کشور باشد، خاطر نشان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که اسلحه‌های شکاری قلب تپنده هیچ حیوانی را نشانه نرود تا ما انسان‌ها خود تیشه به ریشه خود و آیندگان نزنیم.

قادری یادآور شد: ملت ایران هم از نظر تاریخی و ملی و نیز از نظر باورهای اعتقادی و تاکیدات اسلامی و قرآنی  به حفظ و صاینت از محیط زیست توصیه شده است، پس باید همه با توجه به عقبه طولانی و روشن خود از محیط زیست نگهداری کنیم.

در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از این اقدام از سوی اداره کل محیط زیست کردستان با اهداء لوح سپاس و شاخه گل، ادوات و قفس‌های چوبی توسط حضار سوزانده شد و 15 کبک به صورت نمادین توسط 15 شکارچی نادم این شهرستان در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

گفتنی‌ست در این مراسم شکارچیان با قرائت قسم‌نامه‌ای با این مضمون که "مژده باد  ای طبیعت، ای کل‌های زیبا، ای کبک‌ها ای پرندگان، ای رودخانه‌ها از امروز به بعد ما اولین نگهبانان شما خواهیم بود و با کاشتن نهالها، رها کردن پرندگان در قفس و  سوزاندن قفسها  در پیشگاه خدا، ندامت و پشیمانی خود را از شکارچی بودن ابراز می کنیم و هرگز دست به شکار هیچ حیوانی و جانداری در طبیعت نخواهیم زد. خداوند پشتیمان ما باشد"؛ کنار گذاشتن شکار و تفنگ را جشن گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰
روحم شاد شد
خدا به همه ما کمک کنه که بتونیم محیط زیستمونو که از آیندگان به امانت داریم حفظ کنیم
امیدوارم هرروز شاهد همچین مراسمی از سراسر کشورمون باشیم
آفرین بهترین کار است و لطفا اینها را همه جا نشاندهید تا بقیه شکارچیان هم همین کار را کنند.
با دیدن و شنیدن این نوع اخبارها،به آینده کشورمان امیدوارم میشوم.به امید سربلندی ایران و ایرانی.
ایول به شما
درود بر شما.
امیدوارم این یکی را لااقل صدا و سیما نشان بدهد ...
به امید روزی که جانوارن ایران زمین دیگر شکار نشوند
احسنت! آفرين! دست مريزاد!
جاي تقدير دارد!
اميدوارم صدا و سيما از اين حركت برنامه‌اي بسازد تا الگوي ديگر شكارچيان و ناآگاهان از شرايط حيات وحش و طبيعت قرار گيرد!
دمشون گرررررررررم...ظاهرا نسل "انسانیت" هنوز منقرض نشده
درود
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی