بازدید 7787
۴

«لایک» نزن، به خیریه کمک کن!

این صفحه پیش از این مطالبی انتقادی درباره رفتارهای برخی شهروندان منتشر می‌کرد. با این حال این پیشنهاد باعث شد کاربران این صفحه در مدتی کمتر از 24 ساعت مبلغی حدود هشت‌میلیون تومان به موسسه‌های خیریه پیشنهادشده کمک کنند.
کد خبر: ۳۸۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵ 10 March 2014
یک صفحه پرطرفدار فارسی‌زبان در یکی از شبکه های اجتماعی در آخرین مطلب خود از مخاطبانش خواسته است به جای «لایک» کردن مطلب به پنج خیریه معروف کمک مالی کرده و تصاویر فیش‌های پرداختی خود را در بخش نظرات منتشر کنند.

به نوشته شرق، این پیشنهاد با استقبال بالای مخاطبان همراه شد و تا آخرین لحظات روز گذشته و 20 ساعت پس از انتشار مطلب در حدود 500 کاربر فیش‌های مبالغ پرداختی خود را انتشار دادند. در میان فیش‌های واریزشده مبالغ مختلفی از یک‌هزار‌تومان تا 200‌هزارتومان به چشم می‌خورد.

بخش زیادی از کاربران مبالغی بین پنج تا 30‌هزارتومان واریز کرده‌اند. این صفحه پیش از این مطالبی انتقادی درباره رفتارهای برخی شهروندان منتشر می‌کرد. با این حال این پیشنهاد باعث شد کاربران این صفحه در مدتی کمتر از 24 ساعت مبلغی حدود هشت‌میلیون تومان به موسسه‌های خیریه پیشنهادشده کمک کنند. موسسات خیریه معرفی‌شده توسط این صفحه شامل موسسه خیریه نیکان، بنیاد امور بیماری‌های خاص، جمعیت دانشجویی امام‌علی، موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و بنیاد کودک است.

«موسسه خیریه نیکان» در آبان‌ماه سال 1389 تحت شماره 26394 به ثبت رسیده است. این موسسه انجام فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای همچون بورسیه‌های تحصیلی، حرفه‌ای و دانشگاهی، پرداخت هزینه‌های درمانی و حمایت‌های مالی و توزیع آذوقه بین خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمندی که به‌دلیل مشکلات جسمانی، اجتماعی یا اقتصادی قادر به تامین هزینه‌های مذکور نیستند را برعهده گرفته است. هدف ما توانمندسازی مددجویان برای بهبود کیفیت زندگی و استقلال آنهاست تا بتوانند بدون نیاز به دیگران به زندگی خود ادامه دهند.

موسسه خیریه کمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان که به نام «موسسه خیریه بهنام دهش‌‏پور» معروف است. دفتر موسسه‌ خیریه بهنام دهش‌پور در سال ١٣٧٤ با پیشنهاد بخش‌سرطان بیمارستان شهدای تجریش در قسمت آموزشی بخش سرطان بیمارستان برای یاری‌رسانی هرچه بیشتر به بیماران مستقر شد. این موسسه خیریه درحقیقت نام یک جوان ورزشکار را بر خود دارد که در آغاز هفدهمین بهار زندگی مبتلا به بیماری سرطان کبد شد و سه‌سال پنجه در پنجه این بیماری مبارزه کرد و باوجود معالجه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور در ٢١سالگی عمرش به پایان رسید. این موسسه در زمینه ارایه خدمات درمانی، پزشکی، بهداشتی و فرهنگی در سطح بین‌المللی به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان و خانواده آنها بدون محدودیت سنی، جنسی، ملیتی، مذهبی و در هر مرحله بیماری... اقدام می‌کند. این موسسه جایگاه خود را در جمع نام‏‌آوران سازمان‌های غیردولتی در سطح بین‏‌المللی قرار داده و موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی NGO BENCHMARKING به‏‌عنوان معتبر‌ترین نشان کیفیت سازمان‌های غیردولتی در جهان شده است. این نشان از سوی SGS شرکت بازرسی و صدور گواهینامه در جهان با بیش از 140سال سابقه، به سازمان‌های غیردولتی داده می‌شود.

بنیاد امور بیماری‌های خاص نیز به‌عنوان یک نهاد مردمی و غیردولتی فعالیت خود را با پیشنهاد، حمایت و مساعدت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از 18 اردیبهشت 1375 به‌منظور ساماندهی و ارتقای وضعیت بیماری‌های خاص در زمینه‌های مختلف درمانی، دارویی، آموزشی، پیشگیری، اجتماعی و... آغاز کرده است. از آنجا که متولی امر درمان در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و سیاست‌های بهداشتی و درمانی توسط این وزارتخانه تدوین می‌شود، بنیاد امور بیماری‌های خاص به‌عنوان یک سازمان غیردولتی با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی در جهت بهبود وضعیت بیماری‌های خاص تلاش می‌کند. بودجه و منابع مورد نیاز فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص عمدتا از طریق کمک‌های افراد حقیقی و حقوقی و نهادهای دولتی و غیردولتی تامین می‌شود. بنیاد امور بیماری‌های خاص در قالب چهار معاونت اجرایی، فرهنگی و ارتباطات، آموزشی- پژوهشی، اداری - مالی و همچنین مدیریت آمار و اطلاع‌رسانی سازماندهی شده است. در کنار سازمان اجرایی بنیاد امور بیماری‌های خاص کمیته‌های تخصصی نیز با حضور پزشکان و متخصصان رشته‌های مختلف به‌منظور بررسی مسایل آموزشی، پژوهشی و درمانی بیماران خاص در حوزه معاونت آموزشی - پژوهشی تشکیل شده است.

سابقه فعالیت جمعیت دانشجویی - مردمی امام‌علی(ع) نیز به سال‌ها پیش و در دهه 70 خورشیدی بازمی‌گردد. در آن سال‌ها اعضای آغازگر این حرکت اجتماعی که چند دانشجوی ساده بودند، به بیمارستان کودکان سرطانی می‌رفتند و تلاش می‌کردند تا ساعتی دل این کودکان را شاد کنند. این حرکت اجتماعی اندک‌اندک شکل گسترده‌تری به خود گرفت. 

«بنیاد کودک» که در ایران به‌نام «موسسه خیریه رفاه کودک» به ثبت رسیده است، در سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرده است. اولین دفتر بنیاد کودک در شهر شیراز افتتاح شده و همزمان با آن دفتر این موسسه در شهر پورتلند ایالت اورگان آمریکا نیز با نام «Child Foundation» تاسیس شد. بنیادکودک در سال 1378 با شماره 398 به ثبت رسیده و رسما فعالیت خود را آغاز کرد. بنیاد کودک ایران به‌عنوان یک موسسه خیریه غیردولتی، غیرانتفاعی غیرسیاسی و مردم‌نهاد آرمان خود را دستیابی به این هدف مقدس قرار داده‌ است: «هیچ دانش‌آموز بااستعداد ایرانی نباید به‌دلیل فقر، از تحصیل و تلاش بازبماند.»بنیاد کودک ایران، با دریافت مجوز فعالیت ملی از وزارت کشور به شماره 25540 موفق شده است در طی 20سال گذشته در شهرهای اصفهان، ارومیه، اردبیل، آمل، بم، بروجرد، تبریز، تهران، داراب، زابل، شیراز، کرج و... کودکان را مورد حمایت قرار می‌دهند. بنیادکودک، با رویکرد حفظ ارتباط ایرانیان مقیم خارج از کشور با هموطنانشان در ایران، در عرصه بین‌المللی نیز حضور پررنگ و قابل توجهی داشته‌ است. دفاتر بین‌المللی بنیاد کودک در چهارقاره جهان، در کشورهای آمریکا، امارات متحده عربی، سوییس، آلمان و انگلستان فعال است. بنیادکودک، طی 20سال گذشته بیش از 10هزار دانش‌آموز کم‌بضاعت و خانواده‌هایشان را تحت حمایت خود قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴
روشن شد كه فيسبوك جنبه هاي خوب و مثبت زيادي داره..قابل توجه كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه
اى كاش اسم صفحه و ادرسش را نوشته بوديد.
از هر چیزی میشه هم استفاده مثبت داشت و هم منفی. به این میگن استفاده مثبت از ف. ب. مسئولان محترم به جای فیلتر کردن و پارازیت و اینا باید به فکر تشویق مردم به استفاده صحیح از این ابزارها باشن!!!!
مرده شور این لایک بازی فیسبوک ببرن،که همه رو سرگرم این لوس بازیها کرده!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار