بازدید 5353
با انتصاب علیرضا رشیدیان برای استانداری خراسان رضوی

پرونده انتخاب استانداران بسته شد

کد خبر: ۳۸۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳ 06 March 2014
با گذشت قریب به 7 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم، پرونده انتخاب استانداران جدید با انتخاب «علیرضا رشیدیان» برای استانداری خراسان رضوی بسته شد.

به گزارش ایران، او که از مدیران سابق استان به شمار می‌رود در حالی بر کرسی استانداری خراسان رضوی تکیه زد که تا پیش از او از چهره‌هایی چون علی عسگری (نماینده پیشین مشهد) و محمد نجار (استاندار سابق کرمان) به عنوان گزینه‌های احتمالی استانداری خراسان رضوی یاد می‌شد. اما نهایتاً در جلسه روز گذشته هیأت دولت به ریاست دکتر حسن روحانی، علیرضا رشیدیان برای این مسند منصوب شد تا جایگزین محمد حسین فروزان مهر شود.

 «مدیر کل اطلاعات استان»، «معاون وزیر اطلاعات» و «مدتی حضور در بیت رهبری» سوابقی است که حسین

سبحانی نیا نماینده نیشابور و محمدجواد آرین‌منش نماینده پیشین مشهد در مجلس، برای استاندار جدید برشمرده‌اند و او را یک مدیر عالی با اشراف کامل در مسائل اقتصادی، سیاسی و امنیتی، فردی متین و معتدل و آگاه خوانده‌اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور تاکنون بارها اعلام کرده که از نظر سیاسی «مشی اعتدال»، از نظر کارآمدی «اصل تجربه»، از نظر اعتقادی «اصل ولایت‌پذیری» و از نظر ارتباطی «میزان تعامل» و از نظر رفتاری «سلامت اخلاقی و مالی» معیارهای دولت یازدهم برای انتخاب استانداران بوده است.

استاندارانی که به گفته وی با مشورت نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها که اکثریت قاطع آن‌ها از اصولگرایان هستند و مشورت ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی، گروه‌های اصلاح‌طلب در مناطق و دولت که مشی اعتدالی دارد انتخاب شده‌اند.

31 استاندار منصوب شده در دولت تدبیر و امید از بین بیش از 428 گزینه معرفی شده به وزارت کشور برگزیده شده‌اند که دارای حداقل سابقه معاون استانداری و مدیریت‌های کلان کشور هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی