بازدید 19404
۳

خطرات استفاده از وایتکس در خانه تکانی

روزانه کودکانی را به مراکز درمانی می‌آورند که به علت استنشاق و یا بلع مواد شوینده دچار مسمومیت شده‌اند و برخی علاوه بر مشکلات تنفسی دچار مشکلات گوارشی نیز شده‌اند
کد خبر: ۳۸۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹ 03 March 2014
دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان اینکه وایتکس و جوهر نمک جزو خطرناک‌ترین مواد شوینده هستند به پدر و مادرها توصیه کرد تا جایی که ممکن است از وایتکس و جوهر نمک در هنگام خانه‌ تکانی استفاده نکنند.

دکتر محمدرضا بلورساز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وایتکس ماده شوینده بسیار مضر و خطرناکی است که هایپوکلرید سدیم متصاعد شده از آن موجب تحریک راه‌های هوایی می‌شود، اظهار کرد: مصرف این مواد به ویژه در منازلی که کودکان مبتلا به آسم، آلرژی و تنگی نفس دارند به شدت خطر‌آفرین است.

وی ادامه داد: روزانه کودکانی را به مراکز درمانی می‌آورند که به علت استنشاق و یا بلع مواد شوینده دچار مسمومیت شده‌اند و برخی علاوه بر مشکلات تنفسی دچار مشکلات گوارشی نیز شده‌اند و ناچارند تا مدت‌ها با عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بروز حوادث در حین خانه‌تکانی‌های پایان سال نیز اشاره و اظهار کرد: گاهی مواقع ممکن است در هنگام جابجایی وسایل، ضربه‌ای به بدن کودک اصابت کرده و وی را دچار آسیب کند، لازم است پدر و مادرها مراقب فرزندان خود باشند و امنیت وی را در هنگام انجام کارهایشان تامین کنند.

وی افزود: همچنین مشاهده شده است که والدین کودک بیمار خود را به علت غرق شدن در نظافت منزل فراموش می‌کنند و داروهای وی را به موقع به وی نمی‌خورانند، در این صورت بروز مشکلاتی چون تشنج و تب نیز کودکان بیمار را در این روزها تهدید می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
هشدار مهم ولی نوشتاری ضعیف.
كودكان مانند فرشتگان هستند مراقب آنها باشيم .
شما اگه تونستی این موضوع رو به همسر ما بگو ! خطرناک بودن مواد شوینده کلاً برا مَرده !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر