بازدید 3898

وزير نيرو: قیمت حامل‌های انرژی باید اصلاح شود

کد خبر: ۳۸۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷ 01 March 2014
چیت چیان گفت: يارانه اي بودن قيمت انرژي موجب شده است مصرف کنندگان به فکر تحقق اهداف و راهبردهاي تدوين شده در زمينه انرژي نباشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حميد چيت چيان از يارانه اي کردن قيمت حاملهاي انرژي انتقاد کرد و گفت: در سال نخست پس از هدفمندي يارانه ها مصرف برق در بخشهاي مختلف کاهش پيدا کرد اما 2 سال بعد از هدفمند شدن يارانه ها ، مصرف برق به ميزان قبل از آن رسيد.

وي افزايش قيمت حامل هاي انرژي را از راهکارهاي بهينه سازي مصرف انرژي در کشور دانست و گفت: به ايجاد شوک در جامعه اعتقادي نداريم اما تا زماني که قيمت انرژي با نرخ تورمي اصلاح نشود قادر به ساماندهي در کشور نخواهيم بود.

وزير نيرو بر ضرورت توجه به دستاوردهاي اسناد راهبردي در حوزه انرژي اشاره کرد و افزود: شدت مصرف انرژي هيچ کشوري بالاتر از ايران نيست که نشان دهنده نابساماني وضع مصرف انرژي در کشور است.
 
وي شفافيت و وضوح مالي ميان بنگاهها را از زمينه هاي بهينه سازي مصرف انرژي ذکر کرد و ادامه داد : در دهه 70 باوجود پرداخت يارانه انرژي قيمت حامل هاي انرژي به ترتيب افزايش يافت که در اين سال شرکتهاي برق به شکوفايي نسبي رسيد، اما در سال 83 تثبيت قيمت انرژي موجب شد که شکوفايي  اين سال ايجاد نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها