بازدید 5648

معضل اجتماعی کودکان کار خیابانی

کودکان کار ایرانی که اغلب پسر هستند، به دلیل داشتن هویت در کارگاه‌ها، مغازه‌ها، شرکت‌های بازیافتی به کار گرفته می‌شوند، در حالی که کودکان مهاجر بدون هویت در مکانهای خلافکارانه خیابان‌ها مشغولند.
کد خبر: ۳۸۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶ 22 February 2014
پدیده کودکان کار خیابانی یکی از معضلات جوامع توسعه یافته و در حال توسعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گسترش روزافزون کودکان کار خیابانی از آسیب‌های جدی است که اکثر کشور‌ها از جمله ایران را تهدید می‌کند و امرار معاش آن‌ها اغلب از طریق تکدی‌گری، بزهکاری، شغلهای فصلی می‌باشد.  
 
کودکان کار به دلیل عدم امنیت، آرامش، اعتیاد والدین، فقر فرهنگی، اقتصادی به کلانشهر‌ها روی می‌آورند و در این شهر‌ها با خانواده با سرپرست یا بی‌سرپرست زندگی می‌کنند.  
 
شهر تهران آمار نخست کودکان کار در ایران را به خود اختصاص داده و زمینه گسترش این معضل در شهرهای مهاجرپ ذیر دیگر نظیر مشهد، اصفهان، فارس وجود دارد.  
 
خانم مهری عضو فعال حقوق کودک با اشاره به اختصاص درصد بالای کودکان کار خیابانی به مهاجران خارجی از اعتیاد بسیاری از آنان خبر داد.  
 
وی افزود: کودکان کار ایرانی که اغلب پسر هستند، به دلیل داشتن هویت در کارگاه‌ها، مغازه‌ها، شرکت‌های بازیافتی به کار گرفته می‌شوند، در حالی که کودکان مهاجر بدون هویت در مکانهای خلافکارانه خیابان‌ها مشغولند.  
 
این عضو فعال حقوق کودک مهم‌ترین عامل بیماری کودکان کار را سوء تغذیه، بیماری‌های مزمن گوارشی به علت استفاده از مواد غذایی ناسالم برشمرد.

مهری پیامد کار کودکان خیابانی را سوء استفاده جنسی و اعتیاد، حمل موادمخدر دانست. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی