بازدید 11445

اردبیل به جمع شهرهای نفتی پیوست

کد خبر: ۳۸۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶ 20 February 2014
همزمان با قطعی شدن کشف طلای سیاه در بلوک اکتشاف و توسعه مغان در استان اردیبل توسط شرکت ملی نفت ایران، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس از حفاری 4 حلقه چاه نفتی در این منطقه خبر داد.

به گزارش مهر، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح جدید اکتشاف طلای سیاه در این منطقه مرزی را تشریح کرد.

حبیب برومند نماینده مردم اردبیل در خانه ملت با بیان اینکه به زودی 4 حلقه چاه اکتشافی در بلوک مغان حفاری خواهد شد، گفت: مطالعات مقدماتی اجرای این طرح به اتمام رسیده و با حفر چاه و کشف منابع نفتی می توان زمینه بهره برداری از آن را فراهم کرد.

آخرین گزارش شرکت ملی نفت ایران برای اکتشاف نفت در بلوک مغان حاکی از آن است که هم اکنون تمامی مراحل مطالعاتی بلوک مغان شامل زمین شناسی و ژئوفیزیک آن به پایان رسیده است، ضمن آنکه نتایج اولیه مطالعات اکتشافی از شناسایی دو سنگ مخزن با منشا جدید نفت خام حکایت دارد.

سابقه مطالعات نفت در منطقه مغان به 35 سال پیش باز می گردد و در حال حاضر آثاری از مطالعات و حفرچاه اولیه در منطقه خروسلو مغان حد فاصل شهرستان های گرمی و بیله سوار انجام یافته است.

بلوک مغان 2 با وسعت سه هزار و 230 کیلومتر در استان اردبیل قرار دارد که با توجه به شرایط خاص مخزنی میدان های کشف شده در حوضه رسوبی مغان، فعالیت های اکتشافی و توصیفی به منظور دستیابی به دانش فنی برای بهره برداری اقتصادی در این منطقه توصیه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر