بازدید 5508

باهنر: روحانی اصلاح طلب نیست

باهنر با بیان اینکه در انتخابات یازدهم هیچکدام از اصولگرایان و اصلاح طلبان پیروز نشدند، یادآور شد: مردم پس از 8 سال افراط اصلاح طلبی و 8 سال افراط اصولگرایی از نوع احمدی‌نژادی به اعتدال پناه بردند چرا که روحانی چه در گذشته و چه در زمان تبلیغات انتخاباتی، سنبل اعتدال بود لذا هیچکس نمی‌تواند بگوید روحانی اصلاح‌طلب است.
کد خبر: ۳۸۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹ 20 February 2014
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از ورود زودهنگام برخی از منتسبین رئیس‌جمهور به دهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: آقای روحانی اظهار می‌کردند که ما با قطار نمی‌آییم و تغییرات را نیز قطاری اعمال نمی‌کنیم ولی بی‌بلیت‌ها باید پیاده شوند اما سوال ما امروز از رئیس‌جمهور این است که مگر چند نفر بدون بلیت سوار شده‌اند؟ قرار نیست 200 هزار نفر بدون بلیت باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان در اجلاس سراسری این جبهه که صبح امروز پنجشنبه در موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسگر اولادی اظهارداشت: ما هرچه از فوت آن مرحوم فاصله می‌گیریم، فقدان ایشان را بیشتر احساس می‌کنیم چرا که آنمرحوم برای اسلام و انقلاب بسیار زحمت کشید و حضور درخشانی داشت.

باهنر با بیان اینکه تاثیرگذاری مرحوم عسگر اولادی در حوادث قبل از انقلاب قابل انکار نیست و غیر از این تحریف و برداشت ناقص از تاریخ انقلاب است، افزود: مقام معظم رهبری تدین مرحوم عسگراولادی را بر همه ویژگی‌های ایشان مقدم دانستند.

دبیرکل جبهه پیروان با اشاره به خوش اخلاقی و مواضع محکم و قوی مرحوم عسگراولادی در حمایت از اصول انقلاب و رهبری، تاکید کرد: پس از رحلت او بسیاری از افراد و حتی رقبای ایشان درباره اخلاق و سعه‌صدر عسگراولادی مقاله نوشتند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تدبیر و صحبت‌های حساب شده مرحوم عسگراولادی خاطرنشان کرد: پس از فوت آن مرحوم ما بحث کردیم و بنده پیشنهاد دادم که عسگراولادی مانند سابق رئیس نمادین جبهه باقی بماند و ما با عنوان نایب رئیس فعالیت کنیم چرا که به نظر بنده هیچکس نمی‌تواند جای عسگراولادی را پر کند.

باهنر ادامه داد: پس از بحث و رای گیری در جبهه پیروان، ما به جمع بندی رسیدیم و دوستان بنده را شرمنده کردند چرا که مسئولیت جبهه پیروان کار بسیار سنگینی است و من هم گفتم که در خود نمی‌بینم که جانشین عسگراولادی باشم از این رو باید با کمک تک تک اعضا و تشکل‌ها کار را پیش ببریم.

دبیرکل جامعه مهندسین تصریح کرد: ما درباره آینده جبهه و برنامه‌های گذشته صحبت‌هایی داشته‌ایم و در این زمینه با اعضای حقوقی و تشکل‌ها جلسه برگزار کردیم و در عین حال ارتباط اعضای جبهه ارتقاء یابد.

وی گفت: جبهه پیروان در جریان اصولگرایی از 15 تشکل برخوردار است که ما چنین تجمعی را در جریان اصولگرایی بین فعالان سیاسی نمی‌بینیم.

با هنر در عین حال با بیان اینکه عمده فعالیت‌های ما در زمان انتخابات ضابطه‌مند می‌شود یادآور شد: غیر از ایام انتخابات بیشتر در جبهه صله رحم صورت می‌گیرد.

دبیرکل جبهه پیروان ادامه داد: ما از آقای حبیبی خواستیم که مسئولیت استانها را بر عهده بگیرد و او نیز فهرست بلند و بالایی از نیازها و امکانات جبهه درباره نیروی انسانی و دفاتر تهیه کرد اما ما گفتیم که قرار نیست جبهه یک حزب تمام عیار در کشور شود و بیشتر به صورت همدلی و همراهی تشکل‌ها برای انتخابات فعالیت می‌کند، از این رو در سراسر کشور حتی یک متر ساختمان ملکی یا استیجاری تحت عنوان جبهه پیروان نداریم و این جبهه همواره مهمان اعضای خود است.

وی با بیان اینکه به همین دلیل است که واحدهای فعال در زمینه فرهنگی، سیاسی و پشتیبانی نداریم، یادآور شد: جبهه پیروان بعنوان حزب فعال نبوده است چون حزب محسوب نمی‌شود اما در عین حال ما باید علاوه بر کارکرد انتخابات، کارکرد تشکیلاتی متحد خود را تقویت کنیم.

باهنر بر همین اساس لازمه کارکرد تشکیلاتی جبهه پیروان را در 3 ویژگی برشمرد و ادامه داد: ابتدا باید اختیارات اعضای حقوقی به جبهه منتقل شود و این اختیارات در طول و نه در عرض تشکل‌ها انجام شود.

دبیرکل جامعه مهندسین لازمه دوم را برای کارکرد تشکیلاتی متحد نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: جبهه پیروان هیچ عضو حقیقی ندارد وتمام اعضای جبهه عضو حقوقی هستند از این رو اگر ضرورت داشته باشد نیروی انسانی باید کار اول جبهه باشد نه دبیرکلی تشکل‌ها.

وی با اشاره به امکانات مالی جبهه پیروان خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در 30 استان در شهر جلسه و همایش داشته باشیم هزینه میلیاردی خواهد داشت از این رو باید چشم‌انداز جبهه را به همین صورت در نظر بگیریم و با کمک یکدیگر کار را پیش ببریم.

باهنر در ادامه به بحث انتخابات یازدهم و نتیجه انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند چرا شما وحدت نکردید و به اندازه کافی تبلیغ و هزینه نداشتید اما هیچ کدام از اینها علت تامّه نیست.

باهنر با بیان اینکه در انتخابات یازدهم هیچکدام از اصولگرایان و اصلاح طلبان پیروز نشدند، یادآور شد: مردم پس از 8 سال افراط اصلاح طلبی و 8 سال افراط اصولگرایی از نوع احمدی‌نژادی به اعتدال پناه بردند چرا که روحانی چه در گذشته و چه در زمان تبلیغات انتخاباتی، سنبل اعتدال بود لذا هیچکس نمی‌تواند بگوید روحانی اصلاح‌طلب است.

دبیرکل جبهه پیروان خاطرنشان کرد: فلز روحانی اعتدال است و او شخصییت خرد گرایی است اما دولت یازدهم در مسیر حرکت خود با مشکلات زیادی روبرو بوده است چرا که ریاست جمهوری در دوره یازدهم کار بسیار سختی است و من این نکته را به تک تک کاندیداها و وزرای دولت گفته‌ام.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه دولت با مسائل مختلفی امروز روبه‌رو است اظهار داشت: مسئله ژنو، روابط بین‌الملل و همچنین مسائل داخلی از جمله تورم، بیکاری و توسعه انسانی از جمله این مسائل پیش‌روی دولت هستند.

باهنر ادامه داد: برخی موضوعات نیز وجود دارد که پنهان است و گفتن آن دل‌ها را می‌لرزاند به عنوان مثال صندوق‌های بازنشستگی کشور یکی از جمله موضوعاتی است که اگر به آن رسیدگی نرسد همچون سونامی‌ای خواهد بود که ذیل آن بسیاری از مسائل را می‌غلتاند؛ مسائل اجتماعی و اخلاقی نیز دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه سخنان خود از تغییرات گسترده در دولت تدبیر و امید انتقاد و تصریح کرد: ما از دولت یازدهم توقع داشتیم که علی‌رغم دولت‌های قبلی خیلی به تغییرات دست نزند چراکه وقتی یک حزب نیز در انتخابات پیروز می‌شود حداکثر تغییراتی که اعمال می‌کند نزدیک به 200 نفر خواهد بود چراکه تغییرات سبب هدر رفت بهره‌وری می‌شود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آقای روحانی اظهار می‌کردند که ما با قطار نمی‌آییم و تغییرات را نیز قطاری اعمال نمی‌کنیم ولی بی‌بلیت‌ها باید پیاده شوند اما سوال ما امروز از رئیس‌جمهور این است که مگر چند نفر بدون بلیت سوار شده‌اند؟ قرار نیست 200 هزار نفر بدون بلیت باشند.

باهنر تاکید کرد: اصولا تغییر است مضر است چراکه تغییر باید در حداقل ضرورت باشد نه در حداکثر ممکن. بنابراین در تغییرها اعتدالی که تصور داشتیم وجود ندارد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به مسائل هسته‌ای و مذاکرات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خط اصلی را در مسائل هسته‌ای رهبری می‌دهد امروز ما درگیر یک جنگ تمام عیار دیپلماتیک هستیم چراکه دشمن با همه توان خود به میدان آمده و ما نیز با همه توان خود به میدان رفته‌ایم بنابراین باید از سربازان دیپلماتیک خود حمایت کنیم.

باهنر با بیان اینکه باید مسائل هسته‌ای را رصد کرد کار را بسیار حساس دانست و گفت: ما به هیچ‌یک از طرف‌های مذاکره‌کننده اعتماد نداریم چراکه در جنگ کسی به دشمن اعتماد نمی‌کند.

وی اضافه کرد: امروز تیم مذاکره‌کننده ما در خط نبرد قرار دارند و خط قرمزها نیز برایشان روشن است برخی‌ها نگرانند که آنها در مذاکرات وعده‌هایی بدهند اما کلید 20 درصد که دست آقای ظریف نیست چراکه آنها وعده می‌دهند و نظام باید آنان را عملی کنند بنابراین خط قرمزها رعایت می‌شود و آقای ظریف نیز همه این مسائل را می‌داند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به همه تعهداتی که در مذاکرات خود با 1+5 می‌دهد عمل خواهد کرد اظهار کرد: ما برای تعهدات خود شرط داریم و آنجور که باید همه طرف‌های مذاکره‌کننده بر تعهدات خود وفادار باشند و در قرارداد ژنو نیز عنوان کرده‌ایم یا همه یا هیچ. یعنی اگر بخش کوچکی از تعهدات نیز رعایت نشود همه میز به هوا می‌رود.

باهنر خاطرنشان کرد: آنها مدام می‌گویند که ما همه گزینه‌های روی میز را داریم ما هم همه گزینه‌ها را روی میزمان داریم. دولت آمریکا بررسی کند که از سال 43 تا سال 87 آمریکا پیروز شده یا حضرت امام. همچنین آنها سال 57 تا 92 را نیز مورد موشکافی قرار دهند و ببینند چه کسی برنده شده است. بنابراین ما تجربه میدان بازی برد-باخت را داریم و دست‌هایمان نیز روی ماشه است اما دوست داریم با تاکتیک برد-برد بازی کنیم بنابراین اگر صحنه بازی نیز به سمت برد-باخت رفت جمهوری اسلامی ایران چیزی کم ندارد.

وی در ادامه سخنان خود به مسائل اقتصادی پرداخت و گفت: بعضی از سیاست‌های راهبردی دولت که تصمیم‌گیری شده خوب است یعنی قدم‌های خوبی برداشته و امیدوارکننده است اما به هیچ‌وجه کافی نیست.

وی اضافه کرد: ما در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد نیز گفتیم که سهم تحریم‌ها در اقتصاد ما فقط 30 درصد است و حداکثر مسائل به عرزه خودمان برمی‌گردد یعنی اگر به خودمان و مسائل داخل اتکا نکنیم به جایی نمی‌رسیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: دولت باید تدبیر را حاکم کند و شجاعت عمل داشته باشد. اگر دولت دنبال راه‌حل اقتصادی‌ای است که هیچ‌کس ضرر نکند باید بداند که چنین راهی را خدای عزوجل خلق نکرده است بنابراین باید به موقع تصمیم گرفت و شجاعانه عمل کرد.

باهنر ادامه داد: ما امروز در هدفمندی یارانه‌ها 700 الی 800 میلیارد تومان کسری داریم بنابراین دولت یا باید یارانه را به عده‌ای ندهد یا باز با راه‌های دیگر یعنی اقراض از بانک مرکزی کار را جلو ببرد.

وی به ورود زودهنگام برخی از منتسبین رئیس‌جمهور به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز انتقاد و اظهار کرد: اطرافیان آقای روحانی باید بدانند که چه بخواهند و چه نخواهند 5/2 سال دیگر باید با مجلس نهم زندگی مسالمت‌آمیز و همسو داشته باشند بنابراین اینکه بگویند مجلس دهمی بیاید و مسائل را حول این محور ببینند درست نیست.

وی در پایان تاکید کرد: آقای روحانی به اطرافیان خود تذکر بدهند که پرداختن به مسائل انتخاباتی باید در زمان مشخص خود باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار