بازدید 6697

طالبان: 500 عامل انتحاری زن آماده داریم

عبدالعزیز در این خصوص گفت: در حالی که طالبان حداقل 400 یا 500 عامل انتحاری زن در وزیرستان یا دیگر نواحی قبیله‌نشین دارد، دولت باید شرایط و خواسته‌های آنها را درک کند.
کد خبر: ۳۷۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹ 10 February 2014
یک نماینده طالبان که در مذاکرات صلح با دولت پاکستان حضور دارد، با تاکید بر اینکه در صورت شکست گفتگوها خشونت بیشتری در پی خواهد بود گفت که تحریک طالبان فقط 500 عامل انتحاری زن را برای اقدامات تروریستی آموزش داده و آماده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، در حالی که طالبان و دولت پاکستان از هفته گذشته مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند، مولانا عبدالعزیز، یکی از سه نماینده مذاکره‌ کننده طالبان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این گروه تروریستی عجله‌ای برای دستیابی به توافق با دولت نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان ندارد.

عبدالعزیز در این خصوص گفت: در حالی که طالبان حداقل 400 یا 500 عامل انتحاری زن در وزیرستان یا دیگر نواحی قبیله‌نشین دارد، دولت باید شرایط و خواسته‌های آنها را درک کند.

شورای سیاسی و کمیته مذاکره کننده تحریک طالبان برای هرگونه مذاکره با دولت 15 شرط اعلام کرده که توقف حملات پهپادی، اجرای قانون شریعت در دادگاه‌ها، ارائه سیستم اسلامی در نهادهای آموزشی دولتی و خصوصی ، آزادی زندانیان طالبان چه پاکستانی و چه خارجی، دادن غرامت بابت تلفات و تخریب‌ها در حملات پهپادی، دادن کنترل مناطق قبیله‌ای به نیروهای محلی، عقب نشینی‌ ارتش از مناطق قبیله‌ای و بستن ایست بازرسی‌ها و ملغی شدن پرونده‌های جنائی علیه طالبان، آزادی زندانیان دو طرف، دادن حق یکسان به همه چه فقیر و چه غنی، دادن شغل به خانواده‌های آسیب دیده از حملات پهپادی، توقف حمایت‌ها از جنگ با ترور آمریکا، جایگزنی سیستم اسلامی در حکومتداری به جای دموکراسی و خاتمه دادن به تمامی روابط با آمریکا از آن جمله هستند.

به گزارش رسانه‌ها شورای طالبان از روز شنبه به ریاست شیخ خالد حقانی، پروفسور ابراهیم خان و مولانا یوسف شاه در وزیرستان نشست‌هایی را برگزار کرده است و این شورا احتمالا شروط اعلام شده را به کمیته میانجی‌گر دولت اعلام خواهد کرد.

نواز شریف در حالی مذاکره با طالبان را آغاز کرده که فشارها بر روی پاکستان برای حمله نظامی به طالبان پس از کشته شدن تعداد زیادی از سربازان این کشور شدت گرفت. در صورت شکست گفتگوها که با کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان تا پایان 2014 همراه خواهد بود، تلاش‌های شریف برای تقویت اقتصاد 225 میلیارد دلاری پاکستان با خطر شکست روبرو خواهد شد.

عمران خان که حزبش یک استان پاکستان در مرز با افغانستان را اداره می‌کند هفته گذشته پیش‌بینی کرد که حملات تروریستی باعث شکست مذاکرات خواهند شد و دولت پس از آن یک حمله نظامی بر علیه طالبان آغاز خواهد کرد.

عبدالعزیز که خود به دلیل شرایط پنج گانه دولت پاکستان هفته گذشته ابتدا از مذاکره خودداری کرده بود، مدعی شد: این قانون طبیعت است، وقتی گروهی حقشان را دریافت نمی‌کنند، دست به مبارزه می‌زنند.

عبدالعزیز این اظهارات را در حالی بیان کرد که مخالفان طالبان، این آمار و ارقام را بزرگنمایی و تبلیغات طالبان می‌خوانند. از سال 2001 تاکنون حدود 40 هزار پاکستانی در عملیات‌های تروریستی طالبان جان باخته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل