بازدید 2841

آب و برق غرب مازندران تا امشب وصل می‌شود

کد خبر: ۳۷۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸ 05 February 2014
وزیر نیرو با قدردانی از صبوری مردم استان در جریان برف شدید غرب مازندران، گفت: همکاران وزارت نیرو در تلاش هستند تا آب و برق مردم غرب استان تا امشب وصل شود.

حمیدرضا چیت چیان در گفت‌وگو با تسنیم در چالوس، اظهار کرد: در پی بارندگی شدید برف، حدود 14 شهر و 140 روستاهای غرب مازندران دچار مشکل قطعی آب و برق شدند،‌ حجم بارش‌ها بسیار سنگین بوده و کار امدادرسانی و برق رسانی را بسیار مشکل کرده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه فعالیت چاه‌های آب برای پمپاژ نیازمند اتصال به شبکه برق است، تصریح کرد: به دلیل قطعی برق، در روزهای نخست نتوانستیم اتصال آب شهرهای غرب مازندران را برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد بحران وزارت نیرو در سه منطقه استان تشکیل شده است، یادآور شد: مدیران آب و توانیر در نخستین روزهای وقوع بحران برف خود را به منطقه رسانده و شروع به امدادرسانی برای اتصال سریع آب و برق در منطقه شدند.

برق 100 درصد شهرهای غرب مازندران وصل شده است


چیت‌چیان با اعلام اینکه 17 اکیپ برق از هفت استان کشور و 70 اکیپ از درون استان مازندران در منطقه متمرکز شده تا اتصال سریع آب و برق مناطق غرب مازندران را صورت دهند، گفت: هم اکنون برق 100 درصد شهرهای غرب مازندران وصل شده است.

وی با اشاره به اینکه اتصال مجدد برق پس از خاموشی چند روزه، در روز گذشته در رامسر آغاز شده بود، افزود: از 150 روستایی که در غرب مازندران دچار قطعی برق شده بودند، اکنون تنها 35 روستای صعب العبور برق ندارند.

آب تمام شهرهای غرب مازندران به جز شیرود تنکابن وصل شده است


وزیر نیرو با بیان اینکه هنوز بازگشایی این روستاها آغاز نشده و نیروهای برق ناگزیر به سیر پیاده به این مسیرهای صعب العبور برای برق‌رسانی روستاهای باقی‌مانده هستند، تصریح کرد: هم اکنون آب تمام شهرهای غرب مازندران به جز شیرود تنکابن وصل شده است.

چیت چیان با اعلام اینکه 20 درصد مردم شیرود اکنون از آب آشامیدنی سالم استفاده می کنند، اظهار امیدواری کرد: تا سه ساعت آینده مشکل کمبود آب مردم این منطقه غرب مازندران رفع شود.

تنها 22 روستای غرب مازندران آب سالم ندارند


وی با اشاره به اینکه 145 روستای غرب مازندران دارای قطعی آب شده بودند، افزود: با تلاش نیروهای آبفای و آبفار هم اکنون تنها 22 روستای غرب مازندران آب سالم ندارند.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد: با اتصال شبکه برق در غرب مازندران، مشکل تامین آب روستاهای باقی مانده غرب مازندران ظرف امشب رفع شود.

وی در پایان از تلاش شبانه روزی نیروهای برق منطقه ای استان های مازندران، گلستان و استان های معین و آبفای و آبفار مازندران و استان های معین قدردانی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر