بازدید 23285

سناتورهای آمریکایی مخالف و موافق با تحریم جدید ایران+اینفوگرافی

«تابناک» با ‌یک طرح گرافیکی، نام، تصاویر و گرایش‌هایی سیاسی سناتورهایی را که در ‌‌تلاش برای اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران هستند، به نمایش گذاشته و در کنار آن، نام و تصاویر مخالفان تحریم جدید ایران نیز مشخص شده است. اوباما تهدید کرده‌ که تصویب تحریم جدید ایران را وتو خواهد کرد، ولی سناتور‌ها نیز درصدند‌ به نوعی این وتوی احتمالی را باطل کنند. در گزارش تابناک این موارد ‌بررسی شده است.
کد خبر: ۳۷۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷ 13 January 2014
تحریم ها + اینفو

در روزهای اخیر، بار دیگر بحث‌ها بر سر احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران شدت گرفته است. در حالی که بر پایه توافق ژنو، ‌هر گونه تحریم جدید علیه ایران ممنوع می‌شود، سناتورهای آمریکایی به شدت در تلاشند ‌با تصویب طرح خود، زمینه اعمال فشار بیشتر را بر ایران فراهم کنند.

اما پرسشی که هم‌اکنون مطرح است، اینکه:

* این طرح‌ در چه مرحله‌ای است؟
* حامیان و مخالفان آن چه کسانی هستند؟
* و آیا اوباما خواهد توانست در صورت تصویب، آن را وتو کند؟

به گزارش «تابناک»، در نوزدهم دسامبر و پیش از تعطیلات سال نو میلادی، طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران‌ از سوی «رابرت منندز» دموکرات، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و «مارک کرک»، سناتور جمهوری‌خواه به سنا ارائه شد.

بر پایه ‌این طرح، در صورت عدم موفقیت توافقنامه مقدماتی ژنو و یا رد توافق نهایی از سوی ایران، تحریم‌هایی علیه ایران اعمال می‌شود که صادرات نفت کشور را تا مدت اندکی به صفر برساند.

بنا بر این گزارش، این طرح که در آغاز کار، امضای ۲۶ سناتور را به همراه داشت، از‌‌ همان تاریخ ارائه از سوی دولت اوباما به شدت با آن مخالفت شد، به گونه‌ای که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، حتی در صورت تصویب این طرح، اوباما آن را وتو خواهد کرد.

شاید همین موضوع بود که سبب شد، تدوین کنندگان طرح‌،‌ با همراهی لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) در پی افزایش حامیان طرح و رساندن تعداد حامیان به عددی برآیند که در برابر وتوی رئیس جمهور نیز مصون باشد. به این ترتیب، طرحی که تا پیش از تعطیلات سال نو، شمار امضاکنندگان آن ۳۳ تن بود، اکنون امضای ۵۸ تن را در پای خود دارد.

گفتنی است، در صورتی که ‌امضاهای یک طرح در سنا به بیش از دو‌سوم تعداد کل نمایندگان برسد، دیگر رئیس جمهور نخواهد توانست با وتو، جلوی عملی شدن آن را بگیرد. به این ترتیب، در صورتی که ۶۷ تن از مجموع ۱۰۰ سناتور آمریکایی این طرح را امضا کنند، دیگر کاری از دست اوباما نیز ساخته نخواهد بود.

از سوی دیگر، گفته می‌شود آنچه تاکنون جلوی مطرح شدن طرح تحریم‌های ایران در صحن علنی سنا را گرفته، مخالفت رهبران دموکرات کنگره‌های سنا بوده است. پیش از تعطیلات سال نو، ده سناتور دموکرات ـ که همگی ریاست کمیته‌های سنا را بر عهده دارند ـ با انتشار بیانیه‌ای، خواستار توقف روند بررسی طرح شده بودند. با این حال، اکنون نام ۱۶ نماینده دموکرات نیز در میان حامیان این طرح به چشم می‌خورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۷
با روند مثبت مذاکرات دولت اوباما و ایران سناتور های تندرو مجبورند عقب نشینی کنند.
پاسخ ها
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
اتفاقا در عرض 1هفته تا 10 روز تصویب میشه میخوان کاری کنن تا به زیر بار نرفتن ایران برای درخواستهای غیر معمول آنها غیر ممکن باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
دعوای اوباما و سناتور ها زرگری است.
من به اين سناتورهاي تندرو موافق تحريم ايران اخطار ميكنم تنها كشوري كه واقعا درمقابل گروههاي تروريستي سلفي و القاعده ايستادگي ميكنه ايرانه.حالا هي بياين و ما رو تحريم كنين.يك كم خودتون رو از لابي صهيونيزم و وهابي ها رها كنين و فكر كنين.ببينين ازكجا دارين ضربه ميخورين.به خدا اگه حزب الله نيود الان تكفيري ها همه سوريه رو گرفته بودن و داستان القاعده اونجا شروع ميشد.پس سناتورها دقت كنيد و به حرفهاي صهيونيستها گوش نكنين.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
ماشاالله، اخطار دیگه ای نداری بدی؟
دشمنان هر چه در دشمنی خود بیشتر تلاش کنند ملت ما هم مصمم تر مقابل آنها خواهد ایستاد و اگر تا به حال برخی از ما شک کرده بودیم که شاید ما در حال اشتباه هستیم حالا مطمئن می شویم که اگر مقاومت جدی نداشته باشیم هر روز به یک بهانه ای قصد تضییع حقوق مردم ایران از طرف دشمنان ملت دنبال می شود پس ما باید آنچنان جانانه مقاومت کنیم که دشمنان از ما بترسند و جرات دراز دستی نکنند
این همه ناسازگاری بین رئیس جمهور و سناتور ها برای بنده عجیبه و پافشاری هردو و تحدید یکدیگر.
یک تکه ای از پازل گمشده.
هم اوباما و هم سناتور ها هدفی جز حفظ رژیم صهیونیستی ندارند چون دلیل بقاشون رو در این میبینند.
تنها روش هاشون با هم فرق میکنه،همین.
دلارهای عربستان چشم ها را کور کرده است.
بابا جان حجم عکس رو کمتر کنین ملت بتونن با این اینترنت ذغالی دانلودش کنن
تحريم ها ،‌ كاغذ پاره اي بيش نيست!!!
عجب دمکراسی٬ با چند درصد آرا حتی رئیس جمهور آن کشور هم وتویش باطل میشود.
وقتی که اوباما وتو میکنه واسه چی پا فشاری کنند
69 نفر امضاش میکنن.
هم اونا هم اينا دارن فيلم بازي ميكنند واي به حال من وتو
بابا منظور من اين نبود كه واقعاً كاغذ پاره است.چرا دوستان نگرفتند؟:((
زمان لازم برای دانلود عکس با اینترنت 128 حدود 3 دقیقه!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی