بازدید 127469

آنچه در مورد قبوض جریمه رانندگی باید بدانیم

کد خبر: ۳۶۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴ 08 December 2013
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: رانندگانی که 30 نمره منفی کسب کرده و گواهینامه شان در سیستم پلیس توقیف شود در صورت تصادف خسارتی از بیمه دریافت نمی کنند.

سرهنگ احمد کرمی اسد در گفتگو با مهر اظهار داشت: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در صورتی که هر راننده متخلفی 30 نمره منفی دریافت کند از رانندگی به مدت 6 ماه محروم شده و گواهینامه او در سیستم پلیس توقیف است. چنانچه این فرد در این زمان با خودرواش رانندگی کرده و دچار سانحه شود به عنوان فرد فاقد گواهینامه شناخته شده و هیچ خسارتی از بیمه دریافت نمی کند.

وی در مورد نحوه اعتراض به جریمه ها گفت: هیچ برگه جریمه ای در سیستم پلیس حذف نمی شود و تنها در صورتی که راننده بتواند مستندات را در خصوص خطا مامور یا کارمند پانچ جریمه ها ارائه کند قبض از سیستم پلیس حذف می شود. جریمه های دوربینی با توجه به اینکه مستند بوده و عکس تخلف در اختیار پلیس است به هیچ وجه از سیستم حذف نمی شود و اعتراض به جرایم دوربینی پذیرفته نیست.

به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، اعتراض به جرایم رانندگی در سراسر کشور یکپارچه است و تسهیلات در واحدهای رسیدگی به خوبی ارائه می شود. در حال حاضر به دنبال این هستیم تا شهروندان پس از دریافت صورتحساب جریمه در سایت راهور 120 بتوانند شناسه قبض و پرداخت را دریافت کرده و بدون نیاز به سفر درون شهری قبض را پرداخت کنند.

کرمی اسد با اعلام اینکه در صورتی که خودرویی طبق ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی میزان جریمه هایش به یک میلیون تومان برسد در سیستم پلیس توقیف شده و از طریق پست و پیامک اخطار توقیف برای فرد ارسال می شود. راننده موظف است ظرف یک ماه جریمه را پرداخت کرده در غیر اینصورت خودرو توقیف فیزیکی می شود. البته تسهیلاتی برای این رانندگان درنظر گرفته شده است و پس از پرداخت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و شکایت بدون مراجعه از سوابق خودرو حذف می شود. البته این موضوع تنها برای خودروهایی است که یک میلیون تومان خلافی دارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۵
انتشار یافته: ۲۶
راست ميگه، تخلف دوربيني پاك نميشه! بنده طرح ترافيك دارم توسظ دوربين جريمه شدم حالا رفتم دنبالش ميگه پاك نميشه! البته بعد از كلي دوندگي! خدا خيرتون بده ايشالا....!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
206 همسر بنده تا حالا از تهران خارج نشده . تو سه سال 5000 کیلومتر رفته . جریمه اومده رانندگی با شیشه های دودی و سرعت غیر مجاز در بزرگراه .... اطراف اصفهان !!! اعتراض دادم میگن دوربین ثبت کرده . هیچی 50 هزارتومان پرداخت کردم . دیدم دوندگی اش نمیصرفه .
با تشکر از پلیس به خاطر راه اندازی سایت راهور، تقاضای من این است که در رابطه با پرداخت جریمه از طریق سایت ترتیبی اتخاز شود که ما بتوانیم جریمه های قبلی را جدا جدا پرداخت نماییم، چرا که پرداخت آن یکجا مشکل است.
الان جریمه به دست من رسیده خودرو شاسی بلندو تویوتا است درحالیکه خودروی من پژوی فکسنی ایرانی است پس در این صورت چه بایدکرد؟معلوم است که راننده مزبورشماره پلاکش را تغییر داده است
هر روز برای من sms میاید که خانم فلانی مالک ماشین فلان شما اینقدر جریمه شده اید و 10 روز فرصت میدهد تا پرداخت کنید ! با اینکه من نه خانم فلان هستم و نه ماشین اغلام شده را دارم و من برای اینکه حق آن خانم ناشناس ضایع نشه پیام را به خودشان فوردوارد میکنم . چه میتوانم انجام دهم ؟
بعضی شماره ها در فواصل دور حتی با دوربین هم کاملاً قابل تشخیص نیست. مثا عدد 2 و 3 مخصوصً اگر موقع تعویض پلاک و نصب آن دقیقاً بالا و مماس با دندونه های این اعداد پانچ شده باشد . منن خلافی گرفتم مطمئنم چنین اشتباهی در مورد پلاک خودرو من رخ داده. چون یکی از ارقام آن 2 است و از دور خودویی که تخلف کرده و رقمش 3 است ، 2 خوانده می شود. باور کنید.
در این مورد باید چکار کرد؟
در ضمن ، خیلی از خلافی ها را تسلیمی زدند ، در صورتی که اصلاً تسلیم بنده و الصاق خودرو نشده است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
بنده اصلا"خلافى ندارم ونكردم براى خلافى مراجعه كردم در ورقه ثبت شده حركت در ورود ممنوع و نداشتن مدارك كه دو برابر هم شده است ١٦٠ هزار تومان ، خواستم اعتراض كنم گفتند بايد خلاف ديگرى انجام بدهى تا بتوانى اعتراض داشته باشى مسخره نيست ؟ شايد بعد از ٤٥سال رانندگى ٤خلاف پار گينگ داشته باشم حالا چه بايد كرد
پيرو ايميل قبل تاريخ جريمه ماه ١١سال ٩١ميى باشد واصلا"برگهاى بمن تسليم نشده كه زده تسليمى چطورى بدون مدرك مينويسند تسليمى !!!؟؟؟
بنده مدتیست در منطقه ای جریمه می شوم که سالهاست آنجا نرفته ام و برای گرفتن طرح ترافیک باید آنرا تسویه و پرداخت کنم یک نفر راهنمایی بفرماید
امیدوارم تابلوهای راهنمایی هر چه زودتر به روز شود بعضی از علایم برای قرن گذشته می باشد
بفرمایید هزینه آسیبی که ما در اثر تردد دراین جاده های غیر اصولی وپر از چاله رامی پردازیم را کدام ارگان مسترد خواهد کرد
من در اداره ای در بندرعباس مشغول به کار بودم و ماشینم در پارکینک پارک بود. ولی از پلیس راه حاجی اباد در هرمزگان همان روز برایم 3 جریمه صادر شده است. سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و عدم توجه به فرمان پلیس. پیگیری نکردم چون همیشه حق با پلیس است. دو برابرش باید خرج می کردم.
اگر وقتی ماشین جریمه مشود یک اس ام اس برای صاحب آن ماشین ارسال گردد که متوجه جریمه بشود خیلی از این مشکلات ایجاد نمی شود
یک جریمه ایی تا بحال 3بار روی خودروی من لیست شده(در طول چند سال) 2بار هم پرداخت کرده ام چون گفتند مال بیش از 2ماه قبل بود نمیتوانی اعتراض کنی! جدیدا هم برگه های جریمه یک پژو برای من ثبت شده که ظاهرا هم شماره من بوده ولی رنگش فرق داشته بازهم بدلیل بیش از 2ماه نمیتوانم اعتراض کنم. خودرو من آنوقت سال در بندر انزلی بوده ولی محل جریمه تهران ثبت شده خلاصه نمیدانم چه جوریه داستان!
یه جریمه دروربینی از گرمسار برای من که در چابهار زندگی میکنم اومده که تا حالا اصلا اونجا نرفتم ولی مشخصات پلاکی یکیه و فقط کد ایران فرق داره ضمنا هر دو ماشین هم پژو ثبت شده . خیلی جالبه پیگیری کردم میگند باید پرداخت کنی راهی نداره . اخه یکی نیست بهشون بگه با با تو اشتباه کردی من باید جورش رو بکشم.
اينجانب كارمند هستم وتمام مدت هفته در محل كارم هستم اما برايم دوبار جريمه توسط دوربين نوشته شده كه عكس ان نيز برايم ارسال نشده و چون جريمه دوربين اعتراض پذير نيست بنده نيز نميتوانم ثابت كنم كه دران دو روز مذكور در محل كار خود بوده ام ؟؟؟؟
خلافی گرفتم میبینم پارک ممنوع جریمه شدم دو برابر هم شده تازه من قبض جریمه را اصلا ندیدم و اینکه وسیله من موتورسیکلت بود.به هرجا هم میرم میگن دو ماه بیشتر برای اعتراض به جریمه ای که اصلا ندیدم وقت نداشتی الانم که گذشته و اعتراض وارد نیست.لاقل نصفش کنید.
برای 100 هزار تومن هم پیامک اخطار توقیف اومده!!!
جناب سرهنگ می فرمایند جریمه دوربین چون عکس دارد قابل اعتراض نیست اگر عکسی نیامده باشد چگونه باید ثابت کرد
اگر به دليل نقص دوربين يا چراغ راهنمايي باشد چه؟ يا اگر به دليل تصادم خودرو جلويي مجبور به توقف شده باشيم و پس از رفع مانع يا جابجايي خودرو جلويي كه تصادم كرده دوربين از ما عكس بگيرد چه؟ چگونه مي شود اينها را پيگيري و حتي به اثبات رساند؟ خلاصه كه يا يك روز وقت كار از دست مي رود و يا بايد يك روز مرخصي گرفت كه نهايتا هم بعيد است به نتيجه برسد. شما اينطور فكر نميكنيد؟ هميشه محكوم و متضرر خواهيم بود.
به پلیس بفرمائئد آن قسمت حذف بیمه را بیشتر فکر کنند در این صورت هرراننده با 30امتیاز ماشینشو بیمه نمی کند و پیامد های دیگر را پشت سر دارد
زمستان سال قبل رفتم خلافی ماشینمو بگیرم دیدم 180 هزار تومان واسم جریمه اومده رفتم پلیس +10 و از نجا پیگیر ماجرا بشم ولی گفتن پیگیری نکن به جایی نمیرسی ولی وقتی دیدم همه جریمه ها مربوط به یک مورد جریمه هستش اونم تو اتوبان زنجان قزوین که سه مورد را یه مامور نوشته بود شوکه شدم:
عدم توجه به ایست پلیس
سرعت غیر مجاز
حرکات مارپیچ
موندم اینا رو از کجا واسم نوشتن،تو عمرم یه بار حرکات مارپیچ نداشتم،اصلا به شخصیتم نمیخوره،
رفتم شهرک آزمایش با کلی دوندگی و مرخصی از کار،
آخر سر گفتن برو راهنمایی رانندگی تهران بزرگ و قتی رسیدم گفتن برو شهرک آزمایش با کلی خواهش قبول کردن پیگیری کنن بعد گفتن پیگیر شو
بعد چهار ماه دوبار رفتم راهنمایی ، گفتن ما در جریان نیستیم باز پیگیر شو حالا ما موندیم حرفمونو به
کی بگیم، اگر من تو یه مورد این همه مشکل ساز بودم چرا منو متوقف نکردن؟تازه اگه یه بار خلاف کنم و مامور متوقفم کنه یه راست ماشینو میبره پارکینگ،
شما بجای من بودین چیکار میکردین؟
چراعکس یا پیامک درشهرستانها نمی اید وبرای من مرتب جریمه های 45000تومنی سرعت بیشتراز60کیلومتر زده اند یک میلیون وخورده ای شده یکبار هم پیامک یا عکس نیامده خدایی این انصاف است!!!!!!؟؟؟؟؟
یک روز جمعه در منطقه مولوی تهران افسر پلیس خودروها را برای عبور به داخل خط ویژه هدایت کرد و من دقت کردم که دوربین داخل خط ویژه فلاش زد. الان بعد از گرفتن خلافی دیدم که 80 هزار تومان ورود به خط ویژه جریمه شده ام. پلیس +10 که می گوید دوربین اعتراض ندارد.
من یه جریمه ۱۳۵هزارتومانی داشتم که پرداختش کردم این قبض داخلش ۳تا تخلف بوده یکی ۷۰تومن یکی ۵۰ و اخریشم ۱۵تومن ولی الان که رفتم تو سایت میبینم فقط اون ۷۰تومنیه شناسه پرداخت داره و ۲تای دیگ شناسه پرداخت نداشت حالا من چجوری باید این موضوع رو پیگیری کنم؟!
سلام بفرمایید جریمه بعد از پرداخت چقدر طول میکشه که ازسیستم حذف بشه ؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست